Waar voldoende bubblewrap vinden voor GVR merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:28

Koper schreef:
Ik lees dat je paard luzerne krijgt. Ben je op de hoogte dat luzerne tot overgevoeligheid in de huid kan leiden?

Er werd ook aangeraden om knoflook te voeren. Dat vind ik een slecht advies. Knoflook is niet goed voor een paard. Het leidt tot bloedarmoede. Er zijn genoeg middelen te vinden die vliegen afweren en die niet schadelijk zijn voor een paard.

Ik dacht ook gelijk aan voedselallergie.
Kan van Luzerne, maar ook van tarwe, haver of mais. Zelfs van hooi. Om dat uit te zoeken is een hele puzzel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:48

Geen idee, denk dat dat per paard een beetje verschilt. Er zijn wat topics over te vinden, denk dat je daar wel de informatie uit kunt halen die je zoekt.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:47

Voorlopig weer even een rigoureuze wijziging in voerbeleid. Mevrouw staat sinds gisteren op een kaal stuk met enkel hooi. De aanleiding hiervoor is dat ze al een aantal dagen vlaaien poept... Ze leek het wat beter te doen, maar helaas dit weer. Onmiddellijk ook weer een terugval in gewicht, tot mijn grote ergernis!

Ze staat zonder deken maar met spray, wel met vliegenkap met ingenaaide bontjes. Dat lijkt een goeie combi. Heb haar ook even gescheiden van haar vriendinnetje, maar ze staan ondertussen weer samen en merk geen groot verschil.

Gisteren toch weer een onaangename verrassing. Wie het herkent... Vlaaien in de aanbieding
:Y)

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:56

Wauw wat een rare streep! Nog nooit gezien zoiets. Ik kan ook niks verzinnen van weefsels die daar een logische baan zouden hebben. Misschien overgevoelig voor zon en dat het uiteinde van haar staart haar huid net dat laatste zetje geeft qua irritatie wanneer ze naar de vliegen staartzwiept?

Zou het toch wel tijd vinden om er eens een osteopaat bij te halen :o
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-07-16 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:57

TS, heel erg herkenbaar helaas.

Mijn paard is nu van top tot teen ingepakt in de dekens van snuggyhoods. Pokke duur, maar tenminste geen schuurplekken van de deken. Zelfs zijn koker is ingepakt in een deken :') http://www.snuggyhoods.com/ de deken is dan ook nog eens ingesprayed met Endure spray http://www.farnamhorse.com/product.php?pid=100014

Ook staat hij nu op cortisonen. Even een stootkuur en dan afbouwen. Tot nu toe helpt deze combinatie heel goed.

(daarvoor ook al alles geprobeerd, behandeld tegen mijt/luis, afschraapsel genomen, ostheo, talloze DA-bezoeken, bloed-en mestonderzoek, stevige ontwormingen erin, enz enz. Het is soms om wanhopig van te worden :') )

Solleke_Noah

Re: Waar voldoende bubblewrap vinden voor GVR merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:58

Die streep.... drinkt ze voldoende? Lijkt bijna op uitdroging.

Mijn paard heeft trouwens ook soms van die rimpels, aan z'n kaken. Ook dit is dus helaas weer herkenbaar :')

Oryani

Re: Waar voldoende bubblewrap vinden voor GVR merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:23

De streep is volgens de DA oedeem.
"Een dagje aankijken" is de meest gekregen advies bij dit soort paarden denk ik :')
Als het vanavond nog zo heftig is, kijken we verder.
Vanavond sowieso ook nog eens ontwormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:29

Klinkt suf want ik weet wel zeker dat dat het niet is, maar die strepen/verdikkingen lijken echt exact op hoe ik er uit zag toen ik tegen een kwal aan gezwommen was :=
Misschien toch een heftige reactie op een steekbeest?

Qua vliegenmasker; heb je wel eens zoiets geprobeert --> http://www.equestrian.com/p/fly-masks/r ... er/461675/
Is helemaal van superzacht stretch spul :)