Lange manen kort maken?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: Lange manen kort maken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:22

Ik zou er wel een stuk afknippen, maar dan niet kort. Zeg maar net zo kort als de hals breed is en dan mooi schuin met de hals mee, als je dat nu in de zomer doet, groeid het vrij snel weer aan, en dan doe je het nog een keer aan het eind van de zomer, en dan heb je kans dat het korte stuk weer bij is

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:28

Je kan het op de lengte knippen van het kortere stukje, maar dan wel in een boogje, dus eigenlijk het model zoals het nu is maar dan iets korter. Je kan ook voor 1/1,5 handbreedte gaan en dan recht geknipt, ik denk hij dat ook best kan hebben
Die lengte die jij zelf aangaf vind ik persoonlijk heel lelijk bij rechte manen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:29

Ik zou ze ook lang laten, vind het korte stukje niet storend.
Als je ze dan kort doet zou ik ze ook handbreedte doen en niet wat jij aangaf, dat vind ik persoonlijk zo een spuuglelijke lengte, helemaal als je ze recht afknipt.

Ik heb vorig jaar bij mijn paard de manen ook kort geknipt (sportcoupe) en ben er super blij mee, maar die van mij kreeg ook niet hele lange manen en heel vlassig.

DylanaZyalda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:36

Misschien kan je ze wat korter knipen. Maar ik zou niet te veel doen! Want die korte pluk zie je niet heel goed. En dat paard staat lange manen mooi! Vind ik dan.

X Dylana *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:41

Mijn keuze zou zeker niet knippen zijn!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:54

Mooie foto van die sportcoupe, snorremans! TS, ik zou er persoonlijk ook voor kiezen om de manen in een sportcoupe knippen. Zoals je nu ziet zijn de manen lang, maar pieken nogal aan de onderkant en je mist natuurlijk een stuk bij de schoft. Ik zou ze dan kort knippen en met goede verzorging mooi en lang laten groeien :j