Hebben er al mensen een goede hooioogst binnen in 2016?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:57

jokari schreef:
Hier (Vlaams-Brabant) is nog bijna niks kunnen gehooid worden en ziet het er naar uit dat het een ramp gaat worden. Net nog een bericht gelezen op fb bij iemand wiens weides compleet onder water staan en niet meer te redden zijn.

Vanaf volgende week droger, kan het land opdrogen en hopelijk daarna hooien. Komt wel goed, ooit wordt het droog 8-)
Hier trouwens ook nog nergens gehooid, maar da's ook Vlaams-Brabant :D Graan ( en dus stro ) is een ramp aan 't worden zei mijn hooiboer gister...veel ziektes door de vocht :\

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:58

Wij hebben 20 grote pakken perfect van het land kunnen halen, we hadden hier dan ook prachtig weer. Na het maaien is er weer mest opgereden en korrels.
Ik werk op een grote stal, dus dit is wel een fijne kostendrukker.
Hopen dan dat de volgende snedes er net zo goed uit komen.
(omg Almelo)

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:58

wij hebben precies gemaaid toen het slecht weer werd, gras heeft een week lang gelegen met al die onweersbuien maar overdag wel 27 graden en is heel langzaam verstorven. toen drie dagen prachtig hooiweer gehad met mooi zon, droog en wind. nu perfect kruidig hooi :)

wij maaien altijd met regen op de eerste dagen. dan maakt dat toch niet uit. als het maar na een paar dagen dan een week droog en zonnig is krijg je juist heel mooi hooi.

en het jaar daarvoor hadden we ook flinke onweersbuien erin, maar gewoon elke dag opnieuw geschud en ook dat is heel erg mooi hooi geworden. je moet gewoon geduld hebben en er twee weken voor uittrekken, de tijd nemen en het pas persen als het droog is. dus laat in de middag.

wij wikkelen nooit. ik wil alleen maar echt hooi. moet er wel bij zeggen dat ons land wat hoger ligt waardoor het water er vrij snel af is. wij wonen omgeving midden limburg
Laatst bijgewerkt door quadripes op 22-06-16 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:08

Hier in noord-holland de eerste week van juni alles droog de baal in.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:08

Hier in Belgisch Limburg is het qua regenval een ramp geweest. Straten onder water, ik kan me amper herinneren wanneet het de laatste keer is geweest dat het 24uur droog is geweest. Nergens is gehooid, waar wel is het mislukt.

Sammie

Re: Hebben er al mensen een goede hooioogst binnen in 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:17

Al lang gehooid op stal, denk twee weken terug. Zag er goed uit.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:19

Hier in Zeeuws Vlaanderen wel al voordroog, had nog 1 dagje langer mogen drogen maar toch wel erg tevreden met de kwaliteit! Een dag later veel regen gehad dus goede keuze gemaakt gelukkig

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:20

Wij in noord oost Groningen ook zo'n twee week geleden het perfecte droog hooi in pakjes binnen gehaald

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:21

Ine23 schreef:
Hier in Zeeuws-Vlaaderen nog niet kunnen hooien dit jaar, nooit een periode lang genoeg droog. Zolang het deze maand maar eens lang genoeg droog is komt het nog wel goed, maar dat valt heel slecht te voorspellen natuurlijk... Ik heb het nodig voor mijn eigen paarden, moeten anders zo'n 450 kleine pakken elders gaan kopen en dat is onbetaalbaar, maar zal dan wel noodzaak zijn.

wij op kuitaart 430 pakken hooi binnengehaald ik dacht 14 dagen terug.
ik zag dat het er bij jullie nog op stond.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 18:48

Ja dat 2 weken geleden was hier ook de bedoeling...alleen had het dus een dag eerder moeten gebeuren want op dè dag kwam de regen -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:56

Limburg: alle staat blank Kunnen niet maaien laat staan drogen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 22-06-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:02

Hier in Overijssel prima hooiweer gehad. Paar weken terug 238 baaltjes van nog geen hectare land. Zoveel hebben we nog nooit gehad. Dat is land van vrienden, hier ook nog van ons eigen land een klein stukje gehooid, zijn 7 midi baaltjes af gekomen. Allemaal prima gelukt en mooi hooi.

Tamsin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:15

Hoi pmarena, ik heb een record oogst binnen en dat allemaal in je oude dorpje :D :D :

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:21

Hier in de omgeving (gooi) weet ik alleen dat er op dit moment bij geen hooi te krijgen is.. Ja bij de grote fouragehandelaren maar dat is hier niet te betalen...

De boeren uit de buurt hebben niet meer en er word nog niet verkocht

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:58

Hier ook een hoop hooiproblemen in midden-limburg. De boer waar we het normaal kopen heeft nog steeds niet kunnen hooien en heeft zijn pakken van vorig jaar al ruim op, dus we kopen nu van die hele dure pakken bij een manege :=
De meeste weides krijgen hier echt geen kans om te drogen. Nu ook weer.. Twee dagen tegen de 30 graden en daarna weer enorme hoosbuien en onweer voorspeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:04

Hebben we het over hooi of kuil?

In het noorden valt het wel mee denk ik qua regen. Voordroog zal er zat te krijgen zijn want het is een vreselijk groeizaam jaar. Ik heb nog hooi op het land staan, wacht even een iets rustigere periode af want het is zo wisselvallig

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:10

Hier al 51 grote balen kunnen oogsten met mooi droog hooi. Hoop dat we nog een keer kunnen maaien want we hebben er ongeveer 70 nodig. Anders wordt t bijkopen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 20:13

Tamsin schreef:
Hoi pmarena, ik heb een record oogst binnen en dat allemaal in je oude dorpje :D :D :

Dat meen je! Dan waren jullie dus net wel op tijd zeker :D
Verkoop je ook nog wat :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:36

Woon in belgie (o-Vl), wij hebben nog niet gehooid. Eigenlijk had het 2 weken geleden gekund, het heeft toen enkele dagen niet geregend wat ze wel voorspeld hadden. Wij durfden het niet aan, enkele die ik ken wel en zij hebben dus al mooi hooi... Ik hou ook maar voor ogen dat het toch een keer een week droog moet worden?
De wei zelf ligt gelukkig goed, nergens plassen water, trekt goed in de grond, dus van zodra ze een week droog weer geven, kunnen we wel meteen beginnen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:42

Wij hebben ook een goede eerste snee voor zover ik kon beoordelen. Heeft 4 dagen liggen drogen, niet in volle zo'n en 30 graden maar er stond wel een lekker windje. Is geen enkele keer nat geworden. Dus 22 grote vierkante balen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:01

[***] schreef:
Hebben we het over hooi of kuil?

In het noorden valt het wel mee denk ik qua regen. Voordroog zal er zat te krijgen zijn want het is een vreselijk groeizaam jaar. Ik heb nog hooi op het land staan, wacht even een iets rustigere periode af want het is zo wisselvallig

Hooi hebben we nu bij een fouragehandel vandaan.. goed paarden kuil is niet te krijgen en voordroog ook amper hier.

De boer waar het normaal vandaan komt in augustus pas.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:05

Hier ook (net over de grens van Oost Nederland )
1000 balen heeft mijn leverancier gehooit waar ik er nu 165 van heb.
Supermooi groen hooi.Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:06

Dat soort balen hebben wij nu ook gekocht. Maar ze staan 24/7 buiten en hier in de regio is dat hooi gewoon ontzettend duur.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:06

Bij ons zo goed als droog hooi maar wel in plastic balen (ivm buiten opslaan handiger)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:19

8nnemiek schreef:
Hier ook een hoop hooiproblemen in midden-limburg. De boer waar we het normaal kopen heeft nog steeds niet kunnen hooien en heeft zijn pakken van vorig jaar al ruim op, dus we kopen nu van die hele dure pakken bij een manege :=
De meeste weides krijgen hier echt geen kans om te drogen. Nu ook weer.. Twee dagen tegen de 30 graden en daarna weer enorme hoosbuien en onweer voorspeld..

Gimando toevallig. Schrok ook al van hun prijzen. Mooi niet dat ik 90 euro betaal per pak