Indeling stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 00:42

Shadow0 schreef:
De toegang naar de 4x3m stal is ook wat smal (1m waar 1,30 wordt aangeraden), maar je kunt dat natuurlijk allemaal nog wat bijstellen als je de precieze maten hebt.

je kunt die doorgang ook gewoon alleen gebruiken voor een kruiwagen en een extra deur maken naar een van de twee aangrenzende stallen. Dus het paard dat in de grote 4x3 moet komen erin via een andere stal.

ben op een pensionstal geweest waar ze 1 complete zijde met dubbele boxen hadden... achterste paard erin, tussendeur dicht, voorste erin.

zoals Fryso ze weergeeft dus (zucht, daar las ik dus overheen)

Jes

Re: Indeling stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 05:53

Dank jullie wel voor het mee denken, ik ga vanmiddag even uitgebreid alles bekijken :)

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:51

Afbeelding

Ik zou voor deze indeling gaan en absoluut geen stallen willen waarbij ik eerst door een andere stal moet. Je zou maar eens snel bij je paard moeten of ze er razendsnel uit moeten hebben.. Hierbij is het gele een deuropening, het zwart een muur. Naast de poetsplaats zou ik een halfhoge muur doen, hierdoor houd je wel een waterballet in je stal tegen maar is het voor het paard in die box geen afgesloten hoek.

Voor de zadelkamer ben ik uit gegaan van wandhoge kasten van 1 meter diep. Beetje dit idee:
http://wenminterieurbouw.nl/onewebstati ... 58-469.JPG

En de wasplaats dit idee, maar alleen dan een minder hoge muur.
http://myalbum.com/photo/q9j0sjbsdMOO/med.jpg

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:55

Weer even een reactie van mij, vrijdag even zo ongeveer de schuur opgemeten, schuur is 7meter diep, rechter en middendeel zijn 4m breed en linker deel is 3m breed.

We hadden de sleutels inmiddels al 2 weken moeten hebben echter toen we bij de notaris zaten een onaangename verrassing, verkoper heeft schulden (oa belasting al een tijd niet betaald) en met de boetes overstijgd het het aankoop bedrag.
In Frankrijk ligt een hypotheek daadwerkelijk op het huis en indien er nog een restschuld overblijft zou deze voor de nieuwe eigenaar zijn.
Dus nu afwachten of de schuldeisers de boetes willen laten vallen en we dus alsnog kunnen tekenen en verhuizen.

Lastige is dat we over 2 weken ons huidige (huur) huis uitmoeten en nu nog geen nieuw huis hebben kunnen vinden.
Hoop wat hier te huur staat heeft maar 2 slaapkamers en vaak geen garage.
Met twee kinderen gaan die 2 slaapkamers nog wel lukken maar we hebben een flinke garage nodig om onze spullen op te slaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:25

Jes schreef:
Weer even een reactie van mij, vrijdag even zo ongeveer de schuur opgemeten, schuur is 7meter diep, rechter en middendeel zijn 4m breed en linker deel is 3m breed.

We hadden de sleutels inmiddels al 2 weken moeten hebben echter toen we bij de notaris zaten een onaangename verrassing, verkoper heeft schulden (oa belasting al een tijd niet betaald) en met de boetes overstijgd het het aankoop bedrag.
In Frankrijk ligt een hypotheek daadwerkelijk op het huis en indien er nog een restschuld overblijft zou deze voor de nieuwe eigenaar zijn.
Dus nu afwachten of de schuldeisers de boetes willen laten vallen en we dus alsnog kunnen tekenen en verhuizen.

Lastige is dat we over 2 weken ons huidige (huur) huis uitmoeten en nu nog geen nieuw huis hebben kunnen vinden.
Hoop wat hier te huur staat heeft maar 2 slaapkamers en vaak geen garage.
Met twee kinderen gaan die 2 slaapkamers nog wel lukken maar we hebben een flinke garage nodig om onze spullen op te slaan.

Jeetje wat balen! Onzekerheid en een hoop gedoe, jammer. Ik hoop dat het allemaal toch door kan gaan.

Maar de hypotheek 'krijg' je er dus bij als je een huis koopt in FR? Een zekerder systeem voor de geldverstrekker, dat wel.

Jes

Re: Indeling stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 09:53

Het aankoop bedrag moet de schulden dekken of er moet een akkoord voor verkoop komen zodat wij de schuld niet overnemen.
In ons geval is er de gewone hypotheek op het huis plus 2x een juridische hypotheek. De boetes van de laatste 2 zorgen ervoor dat de schulden hoger zijn dan het aankoop bedrag.
Als de schuldeisers akkoord gaan vangen ze inprinciepe meer dan wanneer er beslag wordt gelegd op het huis en deze middels een veiling wordt verkocht.