Stalling huren zonder paard te hebben ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Stalling huren zonder paard te hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:25

Ik zou dat zeker doen. Het zijn maar een paar maanden en die paar honderd euro zullen op het geheel weinig effect hebben. Ik zou daarvoor niet het risico lopen om straks bij een mindere stal te moeten gaat staan.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:08

Als het allemaal bevalt ga ik het gewoon doen, dan maar 3 a 4 maanden voor een lege stal betalen, zover ik gehoord heb komen ze in de winter van 8 s ochtens tot s avonds ongeveer 6 uur op de paddock. En in de zomer 24-7 op het weiland, stallen hebben buitenluik. En ze krijgen minimaal 3x per dag een berg hooi. Ze hebben zelfs ook een grote paddock waar ze dus altijd 24-7 buiten staan maar aangezien ik niet weet wat voor paard er gaat komen ga ik denk ik toch voor een stal s nachts.
Voor mij klinkt het als de perfecte stal, ruiterpaden voor de deur en nog een buitenbak met verlichting ook en een longeerkraal, zou niet weten wat paard nog meer te wensen zou hebben. En nog kleinschalig ook max 12 paarden.
Ik laat jullie weten hoe het van het weekend gegaan is en of we er voor gegaan zijn of niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:43

Ben benieuwd, klinkt goed in elk geval :j

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:51

Het is normaal om te betalen als je een box reserveert. In dat geval ben jij zeker van een plekje op de stalling waar jij graag wil staan.
Echter vind ik een gereduceerd tarief op zn plaats. En ts succes met je zoektocht naar een paard om de box mee op te vullen straks

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 18:29

Bedankt allemaal, we gaan het van het weekend zien.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:39

Als het de perfecte plek is, en je kan het geld missen?
Dan zou ik het absoluut doen.
Dan ben je er maar zeker van dat je straks een heerlijk plekje hebt!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:04

Ik heb het ook gedaan :)! (Ivm verhuizen)
Zeker geen spijt van gehad.
Helaas staat mijn paard nu op een andere stal (is goedkoper)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:22

Ik ga in augustus verhuizen en willen dus oktober september paardje gaan zoeken maar het kan natuurlijk zomaar een aantal maanden duren voor je wat gevonden hebt. Heb met vriend overlegd en we gaan het reserveren als de stal aan mijn eisen voldoet, de prijs is heel netjes voor de omgeving hier namelijk. mag ik vragen waar jij staat en wat jij betaald xRiiannex ? Mag ook evenueel via pb, kan nooit kwaad om ook op andere plekjes rond te kijken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 13:25

En ja hoor hebben een plekje gereserveerd, de eigenaar was echt super aardig net als de mensen die er liepen. Paarden waren allemaal heel rustig en tevreden, op de zomer gaat het toekomstige paardje lekker 24-7 op de wei en in de winter komt hij een een grote paddock met een enorme schuilstal samen met 3 andere paarden. Ze gaf gelijk aan dat mocht er geen klik tussen paarden zijn er altijd extra stukjes afgezet konden worden en gewisseld met het andere groepje kon worden. Als paard ziek was of ik opeens een stal nodig heb etc was er altijd wel een stal voor nood. Super dus heb er een prettig gevoel over, ook onbeperkt super kwaliteit hooi van eigenland. De bak was niet groot maar prima in te rijden, uitrij mogelijkheden super ruiterpaden beginnen echt voor het erf. Nu volgende maand eerst even genezen van operatie, dan verhuizen en dan paardje zoeken. Het enigste waar ik me wel een beetje zorgen over maak is dat ze aangaf dat meestal rond oktober de weide tijd wel een beetje over is, en het dan wel fijn zou zijn als mijn paardje alvast een beetje aan zijn groepje gewend is, maar ze gaf ook al aan dat we dat vast wel op kunnen lossen op een of andere manier mochten we in september nog niet slagen voor een pony. Was ech zo super zit nu nog met een smile, en echt ideaal voor de paarden, heerlijk in een groepje met enorme paddock en lekker veel hooi. Ik ga denk ik wel zelf summerfit koeken halen en die dan bv na het rijden bijgeven, ze gaf aan dat ze het niet nodig hadden, maar is meer voor mezelf, dat ik het idee heeft dat ie wat extras krijgt na het rijden.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:43

ittheclown schreef:
Ik ga in augustus verhuizen en willen dus oktober september paardje gaan zoeken maar het kan natuurlijk zomaar een aantal maanden duren voor je wat gevonden hebt. Heb met vriend overlegd en we gaan het reserveren als de stal aan mijn eisen voldoet, de prijs is heel netjes voor de omgeving hier namelijk. mag ik vragen waar jij staat en wat jij betaald xRiiannex ? Mag ook evenueel via pb, kan nooit kwaad om ook op andere plekjes rond te kijken.

Ik dacht 500 voor 2 maanden. De stalling kostte daar 285 per maand. In deze prijs zat ook nog een jaar huur van de kast (dat is 50 euro)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 22:38

Owhh dat vind ik nog aardig aan de prijs , maar zal er ook aan liggen wat je er allemaal bij hebt natuurlijk. Wij zijn zoiezo super blij met ons toekomstig plekje

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:45

Wat leuk, joh!
Gefeliciteerd *\o/*

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:03

ik betaalde jaren geleden €105 voor een lege stal, pas 4 maand later had ik mijn paard :) Nu sta ik op een weiland en een weidegenootje betaalde ook al enkele maanden voor haar weide + stal voor ze een paard vond :)

Voor een superplaatsje zou ik dat ook doen :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:04

Fijn dat de stalling zo goed bevallen is. Hopelijk heb je snel een leuk paard gevonden. Succes met je zoektocht alvast.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 23:12

Bedankt allemaal zitten nu al op een roze wolk, haha was zo gezellig ietsjes verder fietsen dan ik hoopte maar vriend zij al gelijk dat we desnoods een brommertje kopen en ik met echt rot weer gewoon de auto kan pakken. Dus komt helemaal goed, volgende maand eventjes genezen van operatie dan paar keer per week bij een manege rijden, ff weer alles aanvoelen etc en dan op zoek. Zin in !