Wat is de beste regendeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:03

Op Ebay.de staan ze voor € 90 alle maten.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 20:57

durf niet zo goed via internet te bestellen omdat ik dan niet zeker weet of het past (de meeste dekens zijn van voren te krap bij mijn paardje) en dan is het zo'n gedoe met ruilen enzo. maar bedankt voor de tip dat is zeker niet duur. denk dat ze in de winkel bijna 2x zo duur zijn

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:51

Gouda, in Zoetermeer zit Divoza en die heeft ook Rambo's en Rhino's. Kijk anders in hun catalogus op divoza.nl

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 22:36

zal ven neuzen zoetermeer is nog te doen.de pasvorm qua breedte aan de voorkant is nog te doen he? kun je ze verstellen aan de voorkant dat kun je op internet meestal niet zien/lezen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:13

De Rhino Outdoor Lite die ik heb (ongevoerde) is niet te verstellen op de borst. Ik heb een tinker (dus vrij breed) en de deken past prima. De weather beeta oulander lite is ook een goeie deken die divoza verkoopt, met loopsplitten, of de weather beetha landa, die is gevoerd met 220 gram. Beide rond de 100 euro. Nogmaals, ga eens naar divoza, is immers vlakbij.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:17

heb een winterdeken van HH, 100% waterdicht en heel scheurvast (en loulou is echt een sloper!!)
maar hij is heelzwaar en de pasvorm was niet echt geweldig bij lou, dus

heb nou een nieuwe merkloze.
lekker licht dekentje met hals. ook goed waterdicht en schuurt niet.
merk zegt dus niet altijd alles.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:19

ik heb er eentje van BR!
ben er super tevreden over!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:22

Ik had ook een BR waterdichte deken, maar die bleek toch niet zo waterdicht
Bij mijn 1e paard had ik een Bucas verona, opzich wel fijn, maar die schuurde wat en was ook niet zacht gevoerd.
Nu heb ik net de Rambo WUG plus gekocht, en die bevalt priiiiima! heerlijke deken, paardje stond te genieten in de wei.
Dat is mijn 1e waterdichte deken van Rambo, maar net zoals de staldekens, zweer ik het dus ook bij Horseware!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:30

gouda schreef:
Regendeken Diamond Rain Rug
BR regendeken van polyester, waterdicht en ademend. Voorzien van een comfortabele twill katoen-voering die er voor zorgt dat de deken niet op de huid plakt. Met loopsplit, twee verstelbare borstsluitingen met musketonhaken, korte kruissingels, elastische, verstelbare en afneembare beenriemen, een staartflap en een schoftbontje.

Kan het hele jaar door gebruikt worden, in koudere periodes kunt u de deken zeer goed combineren met de staldeken Thermo 300.

http://www.paardendrogist.nl/obj/obj0012033[/img]

Wat vinden jullie de beste regendeken?

Deze heb ik Lachen
Ik vind het een fijne deken, maar een echte regenbui heb ik er nog niet over gehad. Hij zit in iig perfect en blijft mooi liggen.
Ik ben tot nu toe (heb em net 3 weken denk ik) heel tevreden. Ik vond de prijs ook heel redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:57

Ik heb een ongevoerde H.H van 6 jaar oud. Mijn oude paardje stond er dag en nacht mee op de wei altijd droog.Ik heb hem al die jaren gewassen met een busje van het kruidvat om alles waterdicht te maken. Nu draagt mijn andere paardje hem, en begint hij in waterdicht heid ,merk ik wat af te nemen .Maar kan ook komen omdat hij gerepareerd is .Een ruin is op mijn merrie gesprongen en met zijn been in het bilkoord blijven hangen ,waarna de rand waar de koord aan was genaaid is is afgescheurd .Maar naar zoveel jaar intensief gebruik mag hij toch beginnen te slijten .Verleden jaar een tweede H.H gekocht (een Dik gevoerde) maar vindt die wel wat zwaar .Mijn paard is groot en zo'n zwaar deken optillen valt niet mee.Vooral met zo'n goeie koek modder er op.Ze rolt er mee doet zotte toeren hij blijft altijd op zijn plaats .Ook mijn staldekens zijn H.H op mijn paardje de perfecte pasvorm.Maar voor arabieren zijn ze wat ruim heb ik gemerkt daar zit BR beter.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 02:10

Ik had voor mijn dekenslopende Haflinger een HH, ongevoerd, twee jaar meegegaan (toen pony verkocht).

Dat was heel knap voor een deken Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:07

Ik vind dat een mooie deken lis. Lijkt veel op de Rhino outdoor Lite maar de BR heeft o.a. loopsplitten en een andere borstsluiting. Hoe duur was tie? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt met langdurige regen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 16:27

die br van het plaatje is geloof ik € 109.00 bij de paardendrogist. Ik ben ook zeer benieuwd of hij echt 100% waterdicht is en of hij mooi valt en slijtvast is anders ga ik die bestellen. Iemand nog meer ervaring met die ongevoerde van BR?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:35

Soxje schreef:
Ik vind dat een mooie deken lis. Lijkt veel op de Rhino outdoor Lite maar de BR heeft o.a. loopsplitten en een andere borstsluiting. Hoe duur was tie? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt met langdurige regen.

Moet wel heel raar lopen, wil ik dat gaan uittesten Haha!
Ik behandel Bruun graag als een watje, met dit weer gaat ze dus echt niet naar buiten (nee hoor, grapje.. maar ze is al 21, geschoren en heeft een geschiedenis van slechte longen, ik neem liever geen risico). Ik heb em dus niet gekocht om z'n waterdichtheid, het leek me een fijne deken en de waterdichtheid is een fijne bijkomstigheid, mocht ze een keer natregenen.
Hij was 104,- bij een lokale paardenwinkel (hollandscheveld DR), maar toen (misschien nu nog?) kreeg je ook nog eens 15% korting.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 12:25

kan het wel begrijpen dat je bruun niet durft buiten te zetten met harde regen. bij ons op stal staan ze dan wel in de paddocks maar ze zijn bijna allen verkouden. vandaar dus dat ik opzoek ben naar een dunne (de mijne heeft dikke vacht) echt 100% waterdichte deken. lees hier van iedereen dat rambo de beste moet zijn en dat hij jaren meegaat. zorro is 31 dus jaren meegaan hoeft het dek in principe niet (beetje hard misschien) maar moet wel echt 100% waterdicht zijn. vele dekens staat het er wel op maar is dan niet echt waar.
Ik ga op stal eens vragen of ik dekens van andere merken/paarden kan passen voor de pasvorm dat is ook belangrijk.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:21

Als ie echt 100% waterdicht moet zijn, kan je misschien beter een regendek kopen. Zo'n plastic-achtig ding, die je over de gewone deken doet.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:31

gouda schreef:
lees hier van iedereen dat rambo de beste moet zijn en dat hij jaren meegaat. zorro is 31 dus jaren meegaan hoeft het dek in principe niet (beetje hard misschien) maar moet wel echt 100% waterdicht zijn.

doordat er al jarenlang zoveel vraag naar Rambo is, zou je de deken ook weer voor een goede prijs kunnen verkopen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 14:37

lis: die zijn alleen zo zweterig vind ik net als een mensenregenjas. hij trekt nog wel eens sprintjes in de paddock/wei en ik ben ook niet in de gelegenheid om dekens te wisselen. ken ze wel want die zijn wel handig om in de regen te wandelen. ik 'moet' iedere dag een half uur/3 kwartier met mn oudje wandelen dus daar zou zo'n plastic versie wel handig voor zijn.

lydiia: daar heb je wel gelijk in. ze blijven wel 'waardevast'en ze zijn (naar horen zeggen) aardig sloopproof. ik ga toch maar even die rambo light versie bekijken binnenkort.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:46

Mijn Rhino Lite ligt nu bij de zeilmakerij. Ze stikken er heel mooi een stukje bijpassende waterdichte stof overheen. Als ik nog eens geld over heb koop ik er nog een bij maar dan eentje met 200 grams voering, voor de ècht koude dagen. Dan die steenrode die in de catalogus van Divoza staat.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:51

Wij gebruiken al jaren de Rambo Rhino Turnout. Die bevalt prima en blijven mooi liggen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 20:42

dat is wel een goede tip soxje als je deken kapot is. met normale stof lekt hij anders toch weer door

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:49

Ja, en ik ben er nog zelluf opgekomen ook Lachen. Staldekens repareren ze niet graag of helemaal niet. Aan de telefoon deden ze bij mij ook wat moeilijk omdat paardendekens er vaak niet uitzien (mest). Maar ik had mijn deken helemaal afgesponsd en die man vond hem er prima uitzien. Misschien is tie morgen al klaar. Ik vind dat je met een deken van 160 euro niet moet prutsen (of je moet zat geld hebben), hij moet goed waterdicht gerepareerd worden! Aan de achterkant wordt ie ook waterdicht genaaid met een speciaal bandje of zo. Ik ben benieuwd.