Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:Yontheke schreef:
Hier hetzelfde. Valt in de winter niet veel mee aan te vangen.
Als we frezen als hij al nat is, wordt het nog diepere modder.. Als ik frees voor het gaat regenen heb ik ook modder..
Moet er wel bij vermelden dat ik voornamelijk op kleigrond zit. Is het heel warm dan wordt het ook weer beenhard.
pol013 schreef:Eigenlijk is een witte zonder sproeiers) dus een winter bak en een zwarte een zomer bak.
Het is maar net wat je wil.
Een zwarte bak frezen als hij echt nat is zal inderdaad weinig helpen. Tenzij het gaat om een dichtgeslagen bak net na een regenbui.
opisop_shop schreef:Is het inmiddels al gelukt met de bak?
8nnemiek schreef:Hier ook zandgrond, maar wel met een dun laagje rivierzand er bovenop. In het begin was dat erg zwaar, maar nu na vijf jaar is de bak zo erg dichtgelopen dat het water er gewoon niet meer weg trekt. Ik heb al vanaf het voorjaar niet erin kunnen rijden, ondanks dat we er zo nu en dan met de tractor met cultivator overheen gaan..
Als ik het nog een keer had moeten doen dan had ik de bak gekeerd, dus het gele zand bovenop laten leggen, en dan regelmatig lostrekken en slepen.
Santos_05 schreef:8nnemiek schreef:Hier ook zandgrond, maar wel met een dun laagje rivierzand er bovenop. In het begin was dat erg zwaar, maar nu na vijf jaar is de bak zo erg dichtgelopen dat het water er gewoon niet meer weg trekt. Ik heb al vanaf het voorjaar niet erin kunnen rijden, ondanks dat we er zo nu en dan met de tractor met cultivator overheen gaan..
Als ik het nog een keer had moeten doen dan had ik de bak gekeerd, dus het gele zand bovenop laten leggen, en dan regelmatig lostrekken en slepen.
Santos_05 schreef:8nnemiek schreef:Hier ook zandgrond, maar wel met een dun laagje rivierzand er bovenop. In het begin was dat erg zwaar, maar nu na vijf jaar is de bak zo erg dichtgelopen dat het water er gewoon niet meer weg trekt. Ik heb al vanaf het voorjaar niet erin kunnen rijden, ondanks dat we er zo nu en dan met de tractor met cultivator overheen gaan..
Heb je de paarden er ook in lopen? Dan wordt het namelijk zo vastgelopen dat er bijna niets tegen helpt op langere termijn.
opisop_shop schreef:TS ik ben benieuwd hoe het inmiddels na een aantal jaar gebruik gaat met je bak en hoe deze bevalt?