Wie heeft hun paard via Marktplaats gekocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wie heeft hun paard via Marktplaats gekocht?

Ja, ik ook
78 (54%)
Nee, ik niet
66 (45%)

Totaal aantal stemmen: 144

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:12

Liberty stond destijds ook op marktplaats. Ik heb trouwens bij een heleboel paarden gekeken toen en die stonden nagenoeg allemaal op marktplaats. Bieden heb ik nooit gedaan via de site. Ten eerste omdat ik nooit zou kopen zonder dat ik het paard gezien heb en ten tweede wordt het toch niet serieus genomen.

Ik ben gewoon overal gaan kijken na telefonische afspraak en Liberty kwam uiteindelijk als grote winnaar uit de bus Haha!.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:23

Ik indirect, ik zag op marktplaats een advertentie van een ander paard,met een site erbij waar nog meer paarden te koop stonden..Dus naar die site doorgklikt..en daar stond ze...

AniekvH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:32

nou eigenlijk heb ik Ellis wel, maar ook weer niet van marktplaats gekocht;) ik huurde haar eerst, maar toen hoorde ik dat de eigenaar haar wilde verkopen en er stond dus ook een advertentie op marktplaats. nadat ik me een paar dagen heel rot heb gevoelt hebben me ouders haar voor me gekocht, maar ik moet nu wel meebetalen...wat natuurlijk logisch is. we hebben haar net op tijd gekocht anders was ze een paar dagen later opgehaald door andere mensen die diezelfde dag dat ik haar gekocht had hadden willen bellen om haar te kopen;)

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:35

Yvetje heeft haar paard via marktplaats
Ze is wel een paar keer bij het paard gaan kijken en heeft erop gereden.

Ik zou ook nooit een paard kopen van een plaatje af Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:43

Heb trouwens mijn vorige pony wel via marktplaats VERKOCHT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:45

Lydiia schreef:

En je koopt toch ook geen paard van een plaatje af???!!! Daar gaat dit ook helemaal niet om. Praktisch iedereen gaat eerst bij het paard kijken en neemt contact op met de eigenaar. Ik betwijfel of er mensne zijn (buiten handelaren om) die gewoon bellen dat ze m op komen halen...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:47

Ik heb woody ook op marktplaats gespot. En zijn de volgende zaterdag meteen gaan kijken. En ja toen had ik opeens even twee paarden. oeps Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:51

Ik heb Meis via een advertentie in de telegraaf (dat was mijn eerste paard) ik reageerde op een Lancer II maar die bleek te klein maar zijn buurman had nog een paard en dat bleek meis.

El Roy heb ik indirect via bokt Haha! via Lisette die kende de fokker.

Rojantha heb ik wel min of meer via marktplaats. Ik zocht tijdeleijk een paard om te trainen terwijl El Roy ng in de opfok was ben zoen naar Ro wezen kijken en zou haar gaan doen. het ging niet door omdat de eigenaar het niet kon betalen. 4 maanden later belde ze mij op of ik niet iemand wist voor haar. een week later belde ze of ik haar niet wilde hebben. had niet veel geld maar heb haar voor een schijntje gekocht. Haha! Ik had haar toen al ruim 4 maanden niet gezien en heb haar toen gewoon ongezien opgehaald.

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 15:08

carien schreef:
Diegenen die via markplaats hebben gekocht; hebben jullie ook biedingen gedaan direct op die site? Of meteen telefonisch contact gezocht?

Meteen telefonisch contact gezocht.

Want je bent nooit de enige die hem zo willen hebben Haha!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 15:14

Even een reactie op mijn gebruikte woord RAAR.

Ik bedoel hier niet mee, dat ze het verafschuwen maar VAAG vinden.

Zo van:

Vraag:
Hoe kom jij aan Noureyev ?

Antwoord:
Heb ik gevonden op marktplaats.nl

Vraag:
Ja vast

Antwoord:
Nee serieus

Vraag:
Meen je dat nou ? Ohh Verward

Zo bedoel ik het.
Dus een vorm van Raar niet Verafschuwend.

Het maakt ook niet uit hoor

Ik heb hem via marktplaats bij een een particulier ook.

En hebben tot op de dag van vaandaag nog steeds regelmatig contact.
En dat is helemaal OK dan! SUPER

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 15:18

Fellor"]
[quote="Lydiia schreef:

En je koopt toch ook geen paard van een plaatje af???!!! Daar gaat dit ook helemaal niet om. Praktisch iedereen gaat eerst bij het paard kijken en neemt contact op met de eigenaar.
[/quote]

Nee je koopt hem ook niet van een plaatje

*Je belt
*Maak een afspraak
*Gaat langs
*Ga nog een keer langs
*Ga nog nog een keer langs Haha!.
*Zet hem op film
*Laat het aan je instructeur en co zien
*Beslis dan om hem te kopen
*GAUW bellen
*Zeggen dat je het doet en hem laten keuren.

En zo kwam hij bij mij thuis *LOL*

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:27

Via marktplaats weet ik niet zeker, maar wel via het internet.
Ik weet ook niet precies meer hoe het ging, geloof dat ik eerst een paar keer heen en weer heb gemaild. Daarna pas telefonisch contact gezocht.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:40

ik heb mn paardje ook via marktplaats. die man had geloof ik 2 paarden te koop staan op internet en een daarvan is het dus geworden Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:12

mijn haflinger max en mijn vorige pony IGOR heb ik daar gevonden.
het paard heb ik via een andere marktplaatsadvertentie van een ander paard gevonden.

mijn shet casanova en mijn ezel heb ik vroeger gekregen of gekocht via vriendin of een boer.

dus of van kennisen of op de paarden markt of de marktplaats..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:17

Ik heb ook al een aantal paarden via marktplaats gekocht (en verkocht Knipoog ). Saphy, Nibbits, Malle, Leo en Janneke heb ik gekocht nav een advertentie op marktplaats. Tiffy stond op Divoza en Relrite is bij mij gekomen door een noodkreet van Missouri op Bokt Haha! .

Nibbits, Tiffy, Malle, Vlekkie en Leo zijn weer verkocht door een advertentie op Marktplaats. En allemaal naar een goed tehuis .

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:35

Niets mis met internet/marktplaats als verkoopmiddel natuurlijk maar toch maak je soms rare dingen mee en wordt er wel "vanaf een plaatje" gekocht. Nog niet zolang geleden heb ik dit zelf meegemaakt.
Iemand anders, uit dezelfe buurt die een door hem gekochte pony kwam ophalen heeft eerst het geld gehaald bij die mensen (was in dezelfde woonplaats) en de pony meegenomen. Ik heb de koper tot op de dag van vandaag nooit gezien.
Wel kreeg ik pakweg twee weken daarna een telefoontje van de koper: Ze wilden de pony terug doen want zoonlief ging toch liever op voetbal ........
Onze lieve heer heeft rare kostgangers, maar dat gebeurt dus ook wanneer internet gebruikt wordt als verkoopkanaal.
Normaal is het natuurlijk niet !

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:05

Ik heb Sting via A1markt .nl
Was op zoek naar een lieve haf, en de advertentie sprak me wel aan. Hij was alleen veel rustiger en braver dan ik had gedacht (er stond dat hij niet geschikt was voor beginners)
Maar ja, was dus wel leuk!
Ik ben er eerst een keer naartoe geweest, en gereden, en toen een paar keer afgesproken om nog een keer te rijden, maar dat ging steeds niet door. Uiteindelijk maar gewoon meegenomen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:25

mystery heb ik 2 jaar geleden op internet gekocht en idd op marktplaats. Snap niet helemaal waarom mensen je raar aan kijken. Internet is daar juist een goed middel voor.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:48

ik ook...Heb alleen helaas de advertentie niet meer

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:55

hai ,

marktplaats vindt ik echt leuk om paarden te kijken ,en ik had zelf ook een advertentie gezet en heb toen heeeel veel reacties op gehad .
Bloos! Bloos! Bloos!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:15

Ik heb mijn vorige paardverkocht op marktplaats.

Zeer brave makke zwart bonte merrie van 1.63 hoog.
6 jaar.super verkeersmak en door een onervarene te rijden.
Heeft wel een schoonheidsfoutje op linker achterbeen maar is helemaal goed verklaart door arts.
2000,-

en mijn nieuwe pony daar gekocht via marktplaats.

Licht aangereden 4 jarige haflinger van het zeer luxe type.
Western aangereden maar zal ook goed als dressuurpony kunnen voldoen.
1600,- vroegen ze er voor op marktplaats
de pony was van de Sandy Road Ranch

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:48

Ik wil tzt. een paard kopen, dus ik vind het wel leuk om regelmatig op Marktplaats te kijken. Ik weet natuurlijk niet of de vraagprijs meestal betaald wordt maar je krijgt toch een beetje een idee van prijzen Geld, geld!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:53

Ik ben een keer bij een paard via marktplaats gaan kijken, 200 km voor gereden. Dat was hem... anderhalve week later was hij hier. En 4 dagen later kon ik hem weer terug brengen.

Heb zelf mijn haflinger via marktplaats verkocht. Mensen wonen maar 6km verder op en zagen dat hij zo dichtbij stond, kwamen kijken en verkocht...

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:55

Mijn zus heeft d'r paardje via Marktplaats gevonden.
Die heeft ze nu bijna een jaar.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:01

ik ook hoor me ponytje en het is een super beestje. gewoon goede afspraken maken suc6 met je paardje en boeien wat andere zeggen als jij er maar plezier aan beleefd OK dan!