Veluwetrail?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:43

Wow, dit lijkt mij wel erg gaaf.... Mn paard is nu 2.... Ik moet nog jaar of 4 wachten dan... Maar mij lijkt het zo gaaf om daarzo te rijden!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:57

gollempje"]
[quote="Waterkippie schreef:
hmm dat dacht ik niet... maar dat weet ik niet zeker..
misschien bij stal monsour.. maar misschien weet iemand anders dat Haha!
Het lijkt mij ook gaaf om met buddy te doen!

heb je niet nog een paard, kan ik met je mee!!!
[/quote]

haha je kan op kobus moet je alleen mee lopen Tong uitsteken

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:04

Een paard huren kan niet. Geen zichzelf-respecterende stal geeft een paard mee zonder begeleiding, laat staan voor een trektocht van een week!

Ikzelf reed zonder bagage. Wij wonen er niet ver vanaf (pensionstal staat ook letterlijk 5 minuten stappen vanaf de route) en ik had geregeld dat m'n ouders of de stalhouders de spullen rond brachten. In sommige gevallen hadden ze de tent ook al opgezet.

Dat klinkt heel luxe, maar ik kan je verzekeren dat het op die manier al zwaar zat was! Had ik m'n bagage mee willen nemen dan had ik denk ik halverwege de tocht moeten staken. Het was heel fijn dat anderen voor bagage en tent zorgden, en ook heel fijn om ze af en toe te zien als ik aankwam op het nachtadres. Maargoed, ik reed ook in m'n eentje; als je met twee of meer ben heb je meer steun aan elkaar natuurlijk.

Als je per se al je spullen mee wilt nemen (en ik zou het je afraden voor je eerste trektocht) dan zou ik regelen dat je 1 of 2 keer tijdens de week je spullen 'in kan ruilen' voor een schoon pakket.

Belangrijkste tip - ga eerst maar eens een generale repetitie houden van twee dagen 6 of 7 uur rijden (en een overnachting dus) Naar mijn idee onderschatten sommige mensen het enorm.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:40

Mijn oefenweekend heb ik er inderdaad al opzitten. Toen was het ook nog een warm weekend van 32 graden, geen pretje dus. Toen heb ik beide dagen ook 6/7 uur gereden. Ook juist grote delen ernaast gelopen. Alhoewel het vermoeiend was was het ook zeer verslavend en wil ik ook zeker een week aan de slag. Maar waarschijnlijk zal het net zoals arwenlune een ritje alleen worden. Hier in de buurt is helaas niemand zo 'gek' om mee te rijden.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:02

Ik heb een paar vriendinnen op de veluwe en 1 van mijn vriendinnen heeft op de paalhoeve een tijdje t hotel/cafe gerund.Het is daar echt mooi, ik kom daar vaak, niet meer speciaal om te rijden want waar ik nu woon is het net zo mooi (ook om te rijden)maar wel om vriendinnen te bezoeken, maar......de Paalhoeve in Kootwijk is echt heel leuk en zo zijn er meer adressen, ik heb ook een boek van de veluwe trail bij de vvv gehaald.Succes!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:19

ArwenLune schreef:
Een paard huren kan niet. Geen zichzelf-respecterende stal geeft een paard mee zonder begeleiding, laat staan voor een trektocht van een week!

Er zijn wel zat maneges die zelf ook dagtochten doen, dus bij gebrek aan zou dit een goede oplossing zijn. En er is ook een plaats waar je met huifkar een tochtje kan doen. Max 2 dagen dacht ik

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:25

cornelie"]
[quote="NoaC schreef:
Je tent ook mee te paard?

Lijkt me echt wijs; ik ga absoluut een slachtoffer zoeken om hem te rijden met mij!

Ik meld mij
Tent neem ik niet mee te paard. Gewoon overnachtingen zoeken die slaapaccommodatie hebben.
[/quote]
ik meld mij ook!
(heb er ook al met noac contact over gehad!)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:36

gollempje"]
[quote="cornelie"][quote="NoaC schreef:
Je tent ook mee te paard?

Lijkt me echt wijs; ik ga absoluut een slachtoffer zoeken om hem te rijden met mij!

Ik meld mij
Tent neem ik niet mee te paard. Gewoon overnachtingen zoeken die slaapaccommodatie hebben.
[/quote]
ik meld mij ook!
(heb er ook al met noac contact over gehad!)
[/quote]

Meld zich ook !!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:38

Haha! het wordt al een bont gezelschap, een appaloosa, tinker, ijslander en ..... Nou, dan moet er zo onderhand toch wat te regelen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:43

Ik woon zelf aan één van de zwaardere stukken van de Veluwe trail, tussen Hoenderloo en Kootwijk, er ligt hier erg veel zwaar zand en ik zie vaak dat mensen zich daar op verkeken hebben.
De afstand is een minder probleem dan de ondergrond, voor menners is dit nog veel zwaarder omdat de kar gewoon in het zand zakt.
We hebben al een paar keer mensen met de trailer weg gebracht omdat de paarden simpelweg op waren.
Ik heb zelf vorige zomer een Boktrit georganiseerd en de meeste paarden (en ruiters Haha! ) zaten er na 3 uur echt doorheen.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:57

Ik heb het idee dat veel stukken van de veluwe trail heel zwaar zijn.....want als ik bij ons hier in de bossen kijk dan is het ook erg mul.....maar wel heeeeeel mooi!!!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:58

cornelie schreef:
:D het wordt al een bont gezelschap, een appaloosa, tinker, ijslander en ..... Nou, dan moet er zo onderhand toch wat te regelen zijn?

ik heb geen eigen paard, maar noac zei dat er wel iets te regelen viel...
maar het lijkt me wel erg leuk als ik mee kan!

en hoeveel dagen willen jullie dan? gewoon 1 dag of meerdere?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:16

Ik wil toch wel een week Haha! Gewoon rustig aandoen dan kan er niks fout gaan.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:28

Wij gaan waarschijnlijk over een jaar of 3. We moeten onze kleine eerst nog inrijden en op conditie brengen. Zelf zijn we al wel wat gewend, we hebben afgelopen voorjaar nog een 9 uur durende rit gemaakt (lage vuursche en verdwaald). Lijkt me erg leuk, maar denk wel dat ik in mei of juni zou gaan, dan is het nog niet zo warm..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:02

Ik wil ook wel een week ofzo!
Nou; wie gaat er mee?

Enige nadeel; ik wil wel eind april of begin mei ofzo.
Ik wil niet in de hitte rijden en die hoop ik zo voor te zijn.
Deze tijd is het lekker aangenaam rijden (lijkt mij).

Dus pb maar.....

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:05

Wat moet je dan zoal meenemen, je kan niet heel veel meenemen op je paard neem ik aan?
Wij zijn op dit moment met zijn vieren en ook 4 paarden.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 15:26

Nou Noac en Cornelie, 2 van ons komen uit Utrecht en 2 van ons uit Lelystad, dus wel dicht bij elkaar. We kunnen wel met z'n allen gaan

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:23

Misschien wil ik ook wel mee. mijn paard moet alleen eerst wel beter de trailer opstappen, maar daar heb ik nog wel even de tijd voor denk ik om dat te oefenen. Maar het lijkt me wel gezellig.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:24

willen jullie 1 dag of meerdere dagen?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:56

Als we met meerdere zijn kunnen we de kosten van het nabezorgen ook mooi delen. Dan is dat ook niet zo duur en voor ons misschien wel zo prettig. ( en het paard hoeft ook geen flapperende, hotsende extra bagage mee te zeulen)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:36

Mackie schreef:
Wat moet je dan zoal meenemen, je kan niet heel veel meenemen op je paard neem ik aan?
Wij zijn op dit moment met zijn vieren en ook 4 paarden.

Een hele hoop. Wij zijn nu een lijstje aan 't maken voor van de zomer en elke keer komt er weer wat meer bij. Zorg dat je igg een hoevekrabber hebt, verder wat drinken, eten, ehbokit voor zowel je zelf als je paard. Dit is nog een maar een minimum. Als je langer gaat, zul je ook moeten denken aan extra kleding, slaapgerei, badspullen. Zorg dat je portomonnee en andere waardevolle spullen op een apart plaats.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:42

Vorige zomer heb ik ook een trektocht gemaakt (7 dagen). We hebben toen van te voren spullen wegbracht (slaapzak, kleding), maar ook zelf nog wat in de zadeltassen meegenomen. Ik nam een 2 borstels, een hoevenkrabber, drinkflesje, eten (fruit, brood), een warme trui + spijkerbroek, toilettas, en nog wat spul voor Lex's zomerexceem mee.
Vooral warme kleren zijn belangrijk, dat onderschat je echt. Vooral 's nachts kan het nog best koud zijn en ik heb toen zelfs een keer paar truien over elkaar heen gehad.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:10

Ik heb toen met mijn stalgenote nog afgesproken wie wat mee zou nemen. Wij vonden bv 1 hoevenkrabber wel voldoende ipv 2 etc. Stel je gaat met 4 personen, dan zou je 4 hoevenkrabbers, 4 ehbo setjes, 4 extra beugelriemen, 4 extra teugels etc hebben. Dat soort dingen kan je van te voren ook al goed afspreken. En in mijn toilettas had ik gewoon minitubes van alles, minitandpasta, creme, shampoo etc. Scheelt ook weer ruimte Haha! En van te voren vragen wat er bv aan handdoeken etc beschikbaar is bij de slaapplaats, hoef je dat ook niet al te veel extra mee te nemen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:26

gollempje schreef:
willen jullie 1 dag of meerdere dagen?

Ik wil wel meerdere.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 11:16

Wij waren van plan om ongeveer 10 dagen te gaan