Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:Geloof dat de wet in 2015 voor dierenwelzijn is aan gepast daar staat in dat ze schuil gelegenheid moeten hebben en dus droog kunnen staan.dus daar moet de gemeente zich ook aan hoyden.ik vind wel dat ze niet ieder knutselwerk hoeven giedkeuren maar je bv zeggen je mag dit dit of dit maken of plaatsen
arno8 schreef:Nederland zit nog in de prehistorie op dit gebied. Heb in 20-2 een weiland gekocht en natuurlijk eerst aan de gemeente gevraagd of ik daar paarden mag houden. Ja, dat mag. Dus sindsdien bezig geweest met tegelpaden aankeggen etc. zodat de paarden heelnhet jaar droog kunnen staan. En dan opeens: ja die paden moeten weg, mag niet. Oh en je hebt ook hooi voor de paarden, opslag fourage mag ook niet.
Ja hee, hoe moet ik dan paarden houden hier? Is net zoiets als iemand zeggen dat hij ergens een huis mag bouwen om in te wonen en dan vier jaar later zeggen: oh, je mag trouwens niet in het huis eten.
Maar gemeente is gemeente en kan doen wat ze willen. Dat ik door hun verkeerde toezegging in de problemen kom (inmiddels opgelost met aanschaf nieuw weiland) is hun prpbleem niet. Natuurlijk kun je bezwaar maken maar uiteindelijk wint de overheid toch wel. Keus is dus of je daar dan geld in wilt steken.
Wel zijn gemeenten vaak vrij tolerant als niemand klaagt. Ik had alleen de pech met een buurman die het weiland zelf had willen kopen en het al als zijn achtertuin ziet en mij als een bezetter. Maar als je geen nare buurtbewoners hebt kun je gewoon proberen een mobiele schuilstal te plaatsen (liefst verstopt achter wat struiken) en kijen wat er gebeurt.
kaatjemuts schreef:zo gauw een bouwwerk (tent, kar, of iets anders) een permanent karakter heeft, zelfs al wordt het regelmatig verplaatst, dan is het een bouwwerk en gaat de gemeente hem ook als zodanig behandelen.
Als je illegaal bouwt dan is de gemeente verplicht om te onderzoeken of het bouwwerk toegestaan kan worden. kan dat niet, dan moet het verwijderd worden.
De ene gemeente is trouwens soepeler dan de andere en het moet maar net door een handhaver gezien worden, of er moet een klacht ingediend zijn.
Het bestemmingsplan regelt o.a. wat er daar gebouwd mag worden. Soms kun je daar nog een gaatje in vinden.
de gemeente schrijft nooit direct een dwangsom uit, dat is pas na een (lange) handhavingsperiode van meerdere waarschuwingen en vooraankondigingen.
Je hebt dus, over het algemeen, alle tijd om je bouwwerk weg te halen...