Meedenkers gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 18:08

SinneJ schreef:
Ik denk dat je het goed aan het uitdenken bent, hopelijk lukt het op deze manier. Mijn paard heeft even een graasmasker opgehad ivm slokdarmverstoppingen, maar dit wel voor enkel voor hooi (daar kreeg hij het nl bij). Dus hij stond minstens 6 à 8u per dag op de weide en daarna op stal. Daar kregen ze 2 keer per dag hooi en verder elke dag stro. Die 2x per dag dat hij het masker een uurtje opmoest, werd hij er enorm kwaad op... hij kreeg het ook zelf uit. Dat was misschien wel omdat hij zo gulzig is van nature, maar ik wil je gewoon waarschuwen; hou ze best de eerste paar dagen goed in de gaten, want als ze het afkrijgt en een paar u gaat schransen, kan ze wss wel goed ziek worden als ik het zo begrijp.

Daarmee wil ik geen commentaar geven of je bang maken hoor :D gewoon uit bezorgdheid!

Hou je ons op de hoogte?

Haha, fijn dat je het zegt hoor. Ik hou er inderdaad rekening mee dat ze in ieder geval gaat proberen om het af te krijgen, daarom heb ik er gelijk maar het halster bij besteld, hopelijk gaat dat helpen *D . Daarnaast zal ik het zeker de eerste paar keer ook vastvlechten. Even kijken of ik een manier kan vinden om dat snel te doen zodat ik het gewoon telkens vast kan blijven vlechten.
Ik ga haar zeker in de gaten houden, ik hoop dat als ze eenmaal doorheeft hoe het werkt dat ze dan gewoon blij genoeg is om met de andere twee paarden op de weide te staan en niet gaat lopen kloten :P .
Een gewoon halster krijgt ze in ieder geval al succesvol gesloopt, dus ik hou er rekening mee dat ik extra maatregelen moet gaan treffen :') . En haar in het begin vooral goed in de gaten te houden (regelmatig even de verrekijker erbij pakken om te controleren of ze het ding nog omheeft }> ).

Ik hou jullie zeker op de hoogte. Stiekem hoop ik ook nog steeds op een soort poortjessysteem, eens kijken of ik een Nederlandse vertegenwoordiger van het Hit systeem kan opduikelen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 13:38

Vandaag de korf binnengekregen... GROOT := ! Maar gelukkig past ie toch echt goed haha, hij leek alleen echt zo megagroot toen ik hem in m'n handen had :+ .

Maar hij past dus goed en het halster is echt aan alle kanten te verstellen, dus echt super. Zoals te verwachten moet ze echt nog leren om ermee te kunnen eten, ik heb haar wel geholpen maar de pogingen die ze zelf deed leidden tot veel frustratie. Alhoewel ik daar al over gelezen had vond ik het toch erg sneu om te zien, maarja het is voor een goed doel.
Ik denk dat we een minuut of twintig bezig geweest zijn en toen was het koppie vol, ze wilde niet echt meer proberen. Dus ik heb er nog wat gras doorheen gepropt en haar maar weer lekker bij het hooi gezet en het ding afgedaan; morgen weer een dag.

Als het na een paar keer nog niet lukt koop ik er misschien wel een goedkope(re) bij met een groter gat, dan mag ze daar eerst handig mee worden. Hopelijk lukt het haar toch met een paar dagen, want ze doet zo haar best en wil het zo graag... :(:) .