[vsw] Paard springt uit weide HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 23:12

Ondertussen verhuisd naar een andere stal
Lees hier het hele verhaal http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1891797

Maar op de nieuwe stal springt Che nog steeds over het hek heen (1,65m ) af en toe neemt hij het draad mee maar soms ook vlekkeloos...

Iemand die enig ervaring heeft met kluisteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 00:27

Ik heb je topics gelezen. Vervelend dat hij nog niet achter de draden blijft. Maar ik denk dat jouw paard qua karakter niet geschikt is om te kluisteren. Je kan eens zoeken op hobbles en hoe je dat traint. Maar ik gok dat jouw paard een type is die dan helemaal door het lint gaat en zn benen erop breekt.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:28

Heel herkenbaar dit!
Mijn paard springt ook over elk hek heen.. Wel of geen maatjes, als hij het zat is springt hij gewoon een andere wei in.
We hebben hem al heel vaak bij de stal eigenaar uit zijn vootuin moeten plukken, en zelfs als een keer van een drukke weg moeten halen..
Heb helaas geen echte goede oplossing, maar wat bij hem geholpen heeft is dat hij een keer midden in een houten hek is gevallen tijdens het springen.
Daar is hij behoorlijk van geschrokken en hij doet het nu eigenlijk nooit meer *afkloppen := *
Wat wij ook hebben geprobeerd is in de wei een longeer singel om, met onder de buik een halstertouw en die vast aan het halster.
Zo kon hij nog wel gewoon grazen en bij de drinkbak, maar hij kreeg z'n hoofd niet boven zijn borst waardoor het springen bijna onmogelijk werd.
Waarschijnlijk voor een hoop mensen zielig, maar minder zielig dan plat gereden worden door een vrachtwagen :=

Xjosee

Re: [vsw] Paard springt uit weide HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:46

Om ook nog mee te denken over de oorzaak? Ben je meer/hoger gaan springen toen je bent verhuist? Wellicht weet hij daardoor wat hij kan.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 07:33

Hij heeft de eerste 7 dagen boxrust gehad.. Daarna brak hij de tent af dus ben ik rustig gaan longeren.. Dat doe ik nu nog steeds en vanaf vrijdag mag ik rustig rijden... Hij staat ondertussen bij de merrie van de stal eigenaar.. De eerste 2 keer dat hij erbij stond ging hij gigantisch achter haar aan jagen.. Nu is het eindelijk gelukt.. Misschien dat de merrie hem een goed voorbeeld kan geven... ( voor dat ze bij elkaar stonden stond de merrie in de paddock die naast het weiland ligt)

Afbeelding

Hij is in ieder geval voorlopig nog niet weg te slaan.. Totally in love...

En het hek wat je op de foto ziet daar springt hij niet over heen.. Terwijl die lager is