voor Belgjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:44

heb je enkele links van die stallen enzo?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:02

Ga je investeren Ponyzotje Tong uitsteken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:38

welke stallen bedoel je? die die ik vermelde. anders kan ik je adressen geven. oa www.stoeterijw.be
AXELHOEVE te Nazareth deze link staat in de hippo ook op de site www.hippo.be bij aankondigingen. wij hebben er enkele paarden staan vanginder, eerlijke handelaar.
het adres van d'oosterlinck staat gewoon in de gouden gids

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:39

er staan bij de eerste link enkele goeie merries te koop waaronder een 4 jarige die superspringt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:44

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:14

Mijn stal ligt ong. 10 km van de Belgische grens af...... Knipoog

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:41

[quote="kattebeest"]visje, het is natuurlijk te zien wat jij onder 'goed' en 'duur' verstaat.
[quote]

Ja, dat is waar. Maar als ik kijk naar de prijs van wat ik 'goed' vind in België en ik vergelijk die prijs met wat ik 'even goed' vind in Nederland, dan lijkt de prijs me daar hoger. Dus in verhouding lijken de paarden me daar iets duurder.
Wat ik onder een goed paard van 150.000 frank versta is bijvoorbeeld: een 11-jarige merrie met een redelijke afstamming die aardig dressuur (ruim M-niveau) en springen kan en waar ook goed recreatief mee gereden kan worden (om nu maar iets te zeggen). Voor 150.000 frank koop je natuurlijk geen bonfire of geen Darco Knipoog , of een dressuurpaard dat echt op hoog niveau presteert.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:08

sonjabelgium schreef:
Ga je investeren Ponyzotje Tong uitsteken

neen, ik vind het gewoon fijn om weten, en om bij weg te dromen Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:08

owja en bedankt zitake
tja, ik kijk gewoon wat rond. ook heel leuk om te weten, zo in belgië. de meeste stallen die je tegenkomt op internet zijn nml NL, daarmee ook een beetje dat ik wat begische stallen wou leren kennen Lachen

Qtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:01

Mmm, mijn paardjes:

Quriska: merrie, NRPS-papieren, gekocht toen ze 8 jaar was, sprong parcour 1.20m, eigenlijk en superpaardje, een nadeel: als ze op stal staat luchtzuigt ze (maar da's verholpen door een antiluchtzuigband aan te doen), 10 jaar geleden gekocht voor 90.000BEF

volgens mij is dat een superkoop geweest, zoiets zal ik maar eenmaal in mijn leven memaken denk ik.

Groetjes,

Kim

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 14:35

waw, zijn er hier veel die echt veel geluk hebben gehad met hun aankoop van de paardjes zo te lezen, hopelijk ik ook ooit eens! Lachen

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:50

Beste Belgenbokkers. Ik ben op zoek naar een paard en aangezien ik een 'grensgeval' ben Tong uitsteken (woon op letterlijk een steenworp afstand van de Belgische grens) zoek ik zowel in Belgie als Nederland. Ik begrijp uit een aantal opmerkingen in dit topic dat de paarden in Belgie goedkoper zijn dan in Nederland. Zijn er nog andere onder jullie die dat zo ervaren of feitelijk hebben meegemaakt? Ik heb ook gekeken op de koopjeskrant site en daar staan soms paarden die geschikt zijn als wandelpaard: is dit zoiets als in Ned. recreatief of zijn dat paarden waar iets mee aan de hand is en alleen nog maar in de wei kunnen? Kan iemand van jullie mij evt. adressen pb-en waar ze paarden verkopen in de omgeving Maaseik en omstreken? En hoe zit dat met de melkerijen? Verkopen ze daar ook? Poeh, veel vragen hè. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt alvast. OK dan!

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:16

Héé, geen Belgen meer op Bokt???

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:34

jawel hoor. Kijk eens op op de website van de koopjeskrant. www.koopjeskrant.be. Of bij een Belgische krantenwinkel een koopjeskrant kopen. Daar staan ook veel paarden en pony's in te koop. Kwestie van uitzoeken wat je aanstaat en ook een portie geluk hebben in de prijs. Sommige mensen vragen hier te veel naar wat het paard in feite maar waard is. Hoewel het aankopen nu waarschijnlijk goed is qua prijzen gezien de slechte economie. Veel rondkijken en bellen en zoeken. Ook op www.hipporevue.be staan er advertenties van paarden. gewoon enkele belgische paardebladen aankopen en daarin zoeken zal ook al helpen. Wel je even registreren bij de koopjeskrant want anders kan je op hun website geen telefoonnummers zien.

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:16

Hoi Petra. Bedankt voor je reactie. De site van de Koopjeskrant kende ik. Koop liever een krantje of paardenblad. Kun je me wat namen geven van paardenbladen in Belgie, ben niet zo bekend op dat gebied. Enne, bedankt zovast hè. OK dan!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:48

hier hebben we de hipporevue, de paardekracht en sinds kort kan je het blad het BWP stamboek in de krantenwinkel vinden (weet alleen niet of dat overal zo is). Ook hebben we nog CAP en het Z-magazine. Denk dat dit het zo'n beetje is.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 21:51

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:18

Paardentips ken ik wel ja. Ben op de nieuwsbrief geabonneerd. Staan vaak goede tips in.