Wie gaat volgend jaar naar Dronten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:57

Helaas, bij m'n huidige stal, kan je niet met het OV komen (niet genoeg belangstelling voor de bus Lips are sealed Maar met onze vorige stal (waar ik trouwens niet vertrokken omdat ik daar niet tevreden was Knipoog ) kan je wel goed met het OV komen, is trouwens ook een prachtbos bij in de buurt, en niet zo gek duur voor volpension. Weet alleen niet of ze veel plaatsen hebben... Voor nieuwe stal behelpen wij ons met scooter en om de week ong. met de auto Pling in de winter, en 's zomers doe ik gezond met de fiets (ong. 20 min.)
Nuv, waar heb jij gestaan?

Wat betreft tips, wat wensen jullie?

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:16

Nou, hou je maar vast Haha!

Ik ben op zoek naar een stal in volpensioen, mesten wil ik wel zelf doen. Weiland moet er in de zomer zijn en in de winter moeten ze ook wel buiten komen (in paddocks ofzo) Minimaal een goede buitenbak. Liefst ook een beetje goede uitrijmogelijkheden en natuurlijk zou een binnenbak ook niet verkeerd zijn Haha! Verder het liefst op stro en er moet mogelijkheid zijn om hooi te voeren ipv kuil, mijn paard mag namelijk geen kuil. Verder het liefst ook nog gezellig sfeer en eigenaren die er verstand van hebben.

Ik ben best bereid om er een stukje voor te rijden, al moet het natuurlijk niet te gek worden Haha! Zijn mijn eisen een beetje te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:53

Hmm...
- Oudebosweg, volpension, werd voor je gemest, ze staan eigenlijk altijd op paddocks, en van maart-oktober schat ik zo op de weide. Op dit moment hebben ze de paddock verbeterd, dus nu zou die droger moeten zijn. De buitenbak is 's na flinke regentijd wel eens nat en zwaar, maar ik heb er geen winter gestaan, dus weet niet hoe dat zit. Ze voeren hooi en geen kuil, geen binnenbak helaas, maar wel prachtige uitrijmogelijkheden. T Roggebotbos zit op 500 m van hun vandaan, je rijdt de polder uit, steekt een redelijk drukke weg over, en je hebt een prachtig (groot!) bos om in te rijden, met veel kleine leuke paadjes, ook super geschikt om in te gaan mennen. En er is ook een grote plas waar je zomers lekker in kan banjeren, heuveltjes zijn er ook. Met de fiets is het een klein half uurtje fietsen schat ik, met de bus 10 minuutjes met de bus, en vervolgens nog eens een goede 5 minuutjes lopen. €195,- volpension. Hele aardige deskundige mensen, die bereid zijn met je mee te denken, en aanpassingen te doen speciaal voor jou, bijv. die van mij mocht niet de hele dag op de weide in t voorjaar, zette hij haar een paar uurtjes in de wei, en liep er vervolgens een uur achter om haar te vangen stalhouder OK dan! die knol van mij Knipoog

- AMB-stal, waar ik nu sta, website Ze voeren voordroogkuil meen ik, misschien dat je wel iets kan regelen, weet ik niet. Ze hebben een buitenbak, die na flinke regen ook nat en zwaar wordt. Uitrijmogelijkheden zijn het Abbertbos, maar dat vind ik niet zo fijn en mooi om in te rijden, minder leuke paadjes en geen plas en zo. Wel is het Drontermeer hartstikke dichtbij, en kan je daar gaan pootjebaden. Nadeel is geen OV, je moet een scooter of auto hebben, of bereid zijn een half uur op de fiets zitten Knipoog pony kleiner als 1.50 €218,- groter €225,- (ben ik ff blij dat ik een kleine heb Knipoog ) Hele aardige deskundige mensen, die bereid zijn met je mee te denken.

- Stal waar Cornelie staat, geen ervaring, vraag het haar zou ik zeggen.

- Flevomanege, manegetest laatste Bit. Redelijk groot, stallen vind ik persoonlijk redelijk donker, pensionpaarden staan wel beter, 2 binnenbakken, 1 buitenbak. In ploegen weidegang, zaken wbt voeren en zelf mesten, geen flauw idee. Uitrijmogelijkheden, prut, t zit middenin een woonwijk aan de rand van Dronten, bus stopt wel exact voor de deur *LOL* Sfeer vond ik niet zo super.

- Stobben Stables, accomodaties schijnen goed te zijn, maar wel een hele grote stal, daarnaast heb ik uit eerste hand gehoord dat er niet zo'n fijne sfeer is... Verder geen ervaring mee.

Hmm... verder schiet mij niks zo te binnen...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:09

- Ik heb gestaan bij o.a. Holtslag en Stobben Stables. Altijd gedoe gehad over hooi/stro/voer/instructie vandaar dat ik nu bij een stal sta waar dat allemaal wél goed geregeld is.
- overigens is het in bv swifterbant ook mogelijk om stalletjes te huren voor 95,- per maand. Dan gewoon bak/weidegang/hooi/stro maar geen krachtvoer. Ook is er geen stromend water, zelf uitmesten etc. Wel een binnenbak op loopafstand. Daar in de buurt zijn meer stallen te huur, en dan ook wel weer met stromend water. Op de fiets is het ook nog wel te doen. Tot welke prijsklasse zoeken jullie eigenlijk iets?
(en jawel, dit jaar is onze buitenbak nog geen 1 x een modderpoel geweest oid. Nog steeds goed droog Lachen )

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:28

Super al die informatie OK dan! Manege lijkt me niks, ik heb het liever iets kleinschaliger. Ik vind de stal van Cornelie erg goed klinken, ook die van Maya en Fasel klinkt leuk. De prijsklasse komt ongeveer overeen met wat er genoemd wordt, dus rond de 200-230 euro. Maar dat bepaal ik niet alleen, mijn ouders betalen het paard namelijk Haha!

Zodra ik op zoek ga laat ik het jullie weten, dan kan ik jullie vast wel benaderen voor telefoonnummers en adressen. In ieder geval bedankt voor alle info, zo weet ik ook een beetje waar ik niet heen moet gaan Haha!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:50

Bij mij is eigenlijk wel de eis dat er een binnenbak is. En het liefst ook mogelijkheid van hooi ipv kuil maar is niet een vereiste.
Prijsklasse; tja, het moet niet duurder zijn dan waar ik nu sta maar dat zal wel lukken als ik het zo hoor(sta nu voor 327 in de maand)
ohw ja, het liefst wel volpension.

Ik heb trouwens net het inschrijfformulier aangevraagd, hebben jullie je al ingeschreven?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 11:51

Ik moet trouwens wel met de fiets, ben nog geen eens 18 laat staan dat ik een auto heb....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:05

Hmm, op goede fietsafstand met binnenbak is alleen de flevomanege. Tenzij je 45 minuten wilt fietsen?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 14:22

Pluutje schreef:
Ik heb trouwens net het inschrijfformulier aangevraagd, hebben jullie je al ingeschreven?

Ja ik heb me al ingeschreven Haha!

Ik had trouwens nog een vraagje: ik heb geen eigen paard/pony, maar ik zou het wel heel leuk vinden om regelmatig te rijden (ook als ik in Dronten ben). Zijn er dan wat mogelijkheden voor mij???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:31

Lessen op de manege, of een verzorg/bijrijdpaard zoeken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:37

Nuv"]
[quote="Fellor schreef:
Vind het alleen slordig dat ze heel hard roepen dat er stalling voor je geregeld wordt, maar ik heb gemaild en gebelt, maar reactie? Ho maar! Maar goed, ik zie het nog wel met die stalling enzo, in zo'n gigapolder moet och wel ergens plaats zijn zou je denken.......

Daar kan ik je ook nog wel een verhaaltje over vertellen.....
[/quote]

Nou vertel maar Haha! ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:41

Pluutje schreef:
Bij mij is eigenlijk wel de eis dat er een binnenbak is. En het liefst ook mogelijkheid van hooi ipv kuil maar is niet een vereiste.
Prijsklasse; tja, het moet niet duurder zijn dan waar ik nu sta maar dat zal wel lukken als ik het zo hoor(sta nu voor 327 in de maand)
ohw ja, het liefst wel volpension.

Nog niet omdat ik nog twijfelde, maar ga ik vandaag doen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:35

Hey!
Ik ga ook volgend jaar de opleiding paardenhouderij&management doen. Ik ben in november al naar de open dag geweest. Ik ga 17 februari mee doen met de meeloopdag.
Maar gaan jullie de gewone opleiding doen of de verkorte (dus 3 jaar ipv 4)?
Ik ga de verkorte opleiding doen.
Ik ga trouwens het eerst jaar op de campus wonen.

Groetjes Patricia

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 19:43

magic1 schreef:
Hey!
Ik ga ook volgend jaar de opleiding paardenhouderij&management doen. Ik ben in november al naar de open dag geweest. Ik ga 17 februari mee doen met de meeloopdag.
Maar gaan jullie de gewone opleiding doen of de verkorte (dus 3 jaar ipv 4)?
Ik ga de verkorte opleiding doen.
Ik ga trouwens het eerst jaar op de campus wonen.

Groetjes Patricia

Ik ben in november ook naar de open dag geweest! Misschien heb ik je wel gezien dan.
En ik heb een tijdje getwijfeld. of ik de verkorte opleiding zou gaan doen. Ik doe nu vwo en ik kan goed leren, maar ik heb er toch voor gekozen om de vierjarige opleiding te doen. Ik denk toch dat je een betere voorbereiding op een toekomstige baan hebt als je de vierjarige doet.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:10

cornelie schreef:
Hmm, op goede fietsafstand met binnenbak is alleen de flevomanege. Tenzij je 45 minuten wilt fietsen?

Nou,nee, 45 minuten is een beetje teveel hoor Schijnheilig
Ik had al zo'n vermoede dat ik bij de Flevomanege uit zou komen(had het er ook al even met Leon over gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:01

magic1 schreef:
Ik ben in november al naar de open dag geweest. Ik ga 17 februari mee doen met de meeloopdag.

Leuk joh, hopelijk bevalt het je, en misschien loop je ook nog wel een lesje bij ons mee Lachen

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:39

Ik ga volgend jaar hoogst waarschijnlijk de stoas doen. Wel deeltijd, want en op kamers en mn knollie mee gaat niet lukken denk ik........
Maar als ik deeltijd ga doen, kan ik deels in den bosch volgen, andere deel in dronten. En dan kan ik daarnaast ook nog es carpoolen.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 20:42

magic1 schreef:
Ik ga 17 februari mee doen met de meeloopdag.

Haha, de meeloopdag....daar heb ik goede herinneringen aan. Ik deed vorig jaar ook mee met een meeloopdag. De tweede ronde vond ik al niet zo leuk, al helemaal niet toen we plantjes gingen kijken bij een of andere vijver. Ik dacht: wat heeft dit in godsnaam met management&paardenhouderij te maken! Keek ik op m'n blaadje en wat bleek: ik zat bij de plattelandsvernieuwing!!! Bloos! Haha, ik was gewoon met de verkeerde groep meegelopen Frusty . Achja, blond he....

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:31

Haha, das wel een beetje dom ja!!

Maar zijn er ook bokkers bij die het eerste jaar meteen op kamers gaan? ik zit zo te twijfelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:54

Ja, ik ben wel het eerste jaar op kamers gegaan, en velen die ik ken ook, het is alleen iets pittiger om een kamer te krijgen omdat je nog niemand kent, en dus niet weet bij wat voor mensen je in huis komt, maar toch is t niet al te moeilijk.
Ik heb zelf gekozen voor op kamers gaan, is omdat op de campus je gewoon niet weg gaat van mammie weg, álles wordt voor je gedaan, tot zelfs het schoonmaken toe Ook wordt er voor je gekookt --> dwz eten wat de pot schaft, en ik ben een moeilijke eter. En gewoon het feit dat je geen plekkie voor je eigen hebt, je zit maar op elkaars lip, je moet niet rekening houden met 4 ot 6 andere mensen (vaak in studentenhuizen zo) maar met een stuk of 15 andere mensen, en daar moet je 1 tv mee delen in een klein gemeenschappelijk ruimtetje... Evenals de doucheruimtes delen, je kan ook wel een eigen badkamer "nemen" Maar daarnaast ben je hier ook een godsvermogen aan kwijt.
Op kamers -> goedkoper, meer vrijheid, meer zelfstandigheid, en je hebt het wat rustiger...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:42

Hey Suzanne HK!
Ja, misschien heb ik je wel gezien!
Ik heb ook wel getwijfelt. Want de eerste 2 jaar van de gewone opleiding wordt bij de verkorte in 1 jaar gedaan. Ik dacht dat het misschien wel zwaar zal zijn. Maar ik heb toch besloten om de 3-jarige opleiding te gaan doen. Ga jij op de campus wonen?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:47

Hey Maya!
In welke klas zit jij? En doe jij de verkorte opleiding?
Ik ken namelijk iemand die nu in het eerste jaar van de verkorte opleiding (management&paardenhouderij) zit. Misschien ken je haar?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 21:51

magic1 schreef:
Ga jij op de campus wonen?

Ja, lekker op een kamertje van 9m2.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:35

Magic1, ik zit nu in t tweede jaar, en doe de 4-jarige kant, ik kom namelijk van de Havo af. Ik zal haar waarschijnlijk wel kennen, aangezien we een vorige module met die klas hadden, maar ik ben zo slecht in namen, dat ik geen flauw idee heb wie wie is, ik heb eindelijk Margje er tussen uit kunnen vissen, maar meer niet hoor Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:32

Ja lekker groot he 9m2!! Haha! hahaha!