Wat mag deze stal kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pensiongeld

< 150 euro
1 (0%)
151 - 200 euro
8 (7%)
201 - 250 euro
51 (45%)
251 - 300 euro
41 (36%)
301 - 350 euro
11 (9%)

Totaal aantal stemmen: 112

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:05

dat kan ik me goed voorstellen, het is ook veel geld. Maar die keuze maken we juist vanwege de faciliteiten. Ik rijd niét meer in de regen, en heb geen tijd (wil geen tijd maken Knipoog ) om zelf te voeren en uit te mesten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:11

Als je het geld ervoor zou hebben is het een ander verhaal. Maar vele klanten zijn wat jonger en hebben dus vaak minder te besteden. Ik ga in principe ook voor 225,- maar aangezien je natuurlijk wel snel je stallen vol moet hebben dacht ik dat je beter eerst heel aantrekkelijk kunt blijven.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:18

Als je van helemaal niets wil beginnen, reken er dan maar op dat je de eerste 5 jaar geen winst zult maken. Het is een enorme investering, denk ik.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 13:21

griebels schreef:
Dat vind ik dus te duur! Dan zou ik kiezen voor een boer met minder faciliteiten die dus goedkoper is...

Dat kan natuurlijk en dat is ieders goed recht. Maar ik zou me met dit type stal voornamelijk richten op die mensen die het erg belangrijk vinden om dagelijks te kunnen trainen en op de groep mensen die niet pas 's avonds na 10en de bak tot hun beschikking willen hebben.

Natuurlijk zal de prijs ook afhangen van de prijzen in de regio om een beetje concurrentie te bedingen. Maar elke faciliteit heeft een bepaald prijskaartje en persoonlijk vind ik 200 euro of minder voor deze stal te weinig.
Daarnaast is er natuurlijk wel rekening te houden met de kosten die bij het opzetten van een eigen bedrijf komen kijken. Evt. prijsstijging van enkele procenten per jaar is niet altijd te vermijden, maar 50 euro ineens omhoog gaan, is klanten wegjagen. Dat kun je imo niet zomaar doen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 13:23

visje schreef:
Als je van helemaal niets wil beginnen, reken er dan maar op dat je de eerste 5 jaar geen winst zult maken. Het is een enorme investering, denk ik.

Het gaat om een bestaande locatie, dus niet om helemaal niks. Ook maakt het nogal wat verschil of je kijkt naar huur of aankoop. Allemaal aspecten die meespelen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:26

Yorghos, ben het dus helemaal met je eens. Kijk eens op de site die ik hiervoor noemde, die lijkt aardig op wat jij wil.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:15

Ik heb gestemd op 201-250.

Wij hebben een stuk minder en betalen al 205, dus 250 zou ik er zelf wel voor over hebben.

Kwa ontwormen en enten en hoefsmid vindt ik het zelf het prettigs als dat allemaal tegelijkertijd gedaan wordt.
Voor zover dat mogelijk is.

Dan spaar je je pensionklanten de extra kostten van het voorrijden al uit, want dat wordt verdeeld.
En als je ontworming groot inkoopt scheelt dat ook weer.

Dan zou je op 250 de ontworming erbij kunnen doen.
Kan iedereen pakken wanneer ze nodig hebben.
En een lijst erbij waarop ieereen aankruist of neerzet wat ze gepakt hebben en wanneer.
Zo hou je nog wel wat overzicht en kan je bij overdreven veel gebruik eens een babbeltje gaan maken Knipoog

Wij hebben bij ons op stal een bord staan en voor de entingen konden de mensen hun naam erbij schrijven voor een bepaalde datum en dan kregen we van de da te horen hoeveel we dan kwijt waren.
Iedereen vantevoren geld neerleggen en hun wensen natuurlijk en binnen een kwartier stonden alle paarden weer netjes in hun stal of paddock.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:16

Ik heb gestemd op 251-300.
Voor zoveel facalteiten en altijd de mogelijkheid om te kunnen rijden wil ik best wat meer betalen. Ik weet even hoe de prijzen liggen in jouw omgeving liggen, maar hier in de omgeving betaal je ook rond de 300 euro voor die facaliteiten (maar dan nog vaak met manege lessen)
Laatst bijgewerkt door _10_ op 15-01-04 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:18

ok ok ik ben over... 200 - 250 kies ik... Bloos

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:18

Sily schreef:
Kwa ontwormen en enten en hoefsmid vindt ik het zelf het prettigs als dat allemaal tegelijkertijd gedaan wordt.

Ik vind tegelijk inenten en ontwormen prima, maar tegelijk naar de hoefsmid, nee
Het ene paard moet vaker en sneller dan de ander + een hoefsmid is heel persoonlijk. De ene is heel rustig, de ander juist weer heel ruw, het is maar net waar je paard zich goed bij laat beslaan.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:20

Cinzano"]
[quote="Sily schreef:

Ik vind tegelijk inenten en ontwormen prima, maar tegelijk naar de hoefsmid, nee
Het ene paard moet vaker en sneller dan de ander + een hoefsmid is heel persoonlijk. De ene is heel rustig, de ander juist weer heel ruw, het is maar net waar je paard zich goed bij laat beslaan.
[/quote]

Vandaar ook dat voor zover dat mogelijk is, bij ons op stal worden er een paar samen gedaan en andere weer niet.
En dat is alleen maar omdat het handiger is voor de hoefsmid Haha!
In de kosten scheelt dat helaas niet

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 14:22

Wat betreft de hoefsmid heb ik erover gedacht om bijv. 1 dagdeel per week een vaste hoefsmid te laten komen. Wie dit nodig acht zet zijn paard op de lijst daarvoor. Wie het liever zelf regelt, ook prima.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:25

Die hoefsmid regeling zie je idd wel vaker op stallen.
Kan best handig zijn.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:28

Is er verder niemand meer die hier nog aanvullingen op heeft, of die hier anders overdenkt?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:56

sjow voor 250 euro sta ik er morgen met mijn paard Knipoog bij wijze van spreken dan..
ik sta nu in rotterdam.. betaal 300 euro en heb alleen eenbinnenbak, een buitenbak(die in de winter nie te rijden is) en eenlongeercirkel..
ik persoonlijk zou een longeercirkel fijn vinden. aangezien ik wel eens wat aan nh doe en in een bak wordt het een btje lastig om je paard bepaalde dingen aan te leren zo zonder halster en zo..
stapmolen is ideaal, dus zou handig zijn als die er bij zat. het wordt toch een pensionstal.. en daar zitten heel wat luie mensies bij die liever wat gaan drinken terwijlhunpaard staat droog te stappen in de molen Haha! (uit ervaring Knipoog )
solarium kan handig zijn.. maar is niet noodzakelijk denk ik.. al zou je dat bij veel animo wel kunnen doen..
ontwormen en enten op vaste data doen. dan weet je zeker dat alles gebeurt.
hoefsmid voor eigen rekening. niet iedereen wil dezelfde en iedreen heeft de smid die hij/zij het fijnst vind. dus bijv 1 keer per week een smid laten komen en dan idd een lijst hangen met wie wil. dan kan je zelf kiezen of je er gebruik van kan maken.

verders klinkt de stal erg leuk en veel toevoegingen heb ik niet Haha!

hoe zit het trouwens met wedstrijden? worden er onderlinge gehouden? knhs? of geen wedstrijden?
hoe zit het met stallen van trailers, hoeveelbetalen daarvoor?
eventueel trailer te huur via de stal?

uhm..verders weet ik ff nix Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 17:24

gekke_koei schreef:
hoe zit het trouwens met wedstrijden? worden er onderlinge gehouden? knhs? of geen wedstrijden?

Ik ben niet van plan om zelf wedstrijden te organiseren. Maar misschien dat ik de accomodatie er in de toekomst wel voor beschikbaar stel.

Citaat:
hoe zit het met stallen van trailers, hoeveelbetalen daarvoor?
eventueel trailer te huur via de stal?

Dat zal afhankelijk zijn van de hoeveelheid beschikbare parkeerplaats. Voor overdekt stallen van trailers zou een vergoeding redelijk zijn. Voor buiten stallen van trailers weet ik dat niet zo goed. Zolang ze niet in de weg staan en je er bijv. een aparte hoek van het erf voor kunt gebruiken is dat wel het overwegen waard.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:04

Een plek voor trailers is zeker de moeite waard. Vooral omdat het je bedoeling is om, imo, wedstrijdruiters aan te trekken. Die vinden het toch wel erg prettig als hun trailer bij hun paard kan staan.

Stapmolen: uit eigen ervaring kan ik je vertellen, dat men in het begin zoiets heeft van, nha, daar maak ik geen gebruik van, maar als ie er eenmaal is, is het toch wel erg handig. Bij mij op stal betalen we daar E25,- per jaar voor.

Ik woon in het midden van het land en om je een ideetje van de prijzen te geven: Pensionstalling bij "boeren " met een buitenbak en verder eigenlijk weinig extra, betaal je al snel zo'n E200,-. Een grote manege bij mij in de buurt, zit geloof ik al rond de E300,-. Deze manege heeft een dubbele binnenbak, klein binnenbakje en een grote buitenbak en verder alle faciliteiten die je maar kunt bedenken, maar dus ook bijna elk weekend wedstrijden, lessen, plus dat je voor alles nog extra moet betalen ( zoals afspuiten enzo. )
Ikzelf betaal hier midden in het land E185,- voor mijn paard. Er wordt gevoerd, gemest, stapmolen, longeerbak, 9 HA land. Er is alleen geen binnenbak, verder is er alles aanwezig wat je op een grote manege ook tegenkomt. Wat mij betreft zou je dus met je prijs rustig rond de E 300,- kunnen gaan zitten, zeker met de faciliteiten die je biedt!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:17

Hoe komt iedereen hier toch op rond de 200 euro?? Ik sta voor 200 euro bij een boer met slechte bak, geen binnenbak, zelf uitmesten enz enz...
Als ik ervanuit ga dat in brabant de prijzen ongeveer hetzelfde liggen dan kan je er zeker wel 300 euro voor vragen!
Manege's hier in de buurt zitten op 350/370 maar dan kan je wel elke dag in de les meerijden, dus 300 lijkt me dan wel redelijk!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:20

Ik heb gestemd voor 200 tot 250 euro...
Waarom? Dat zijn de prijzen die je hier voor stalling met een binnenbak betaald, zomers weidegang goede verzorging en die prijs heb je dan zowel op manege als luxe pensionstal (enkele goedkoper)
Hoger dan 250 euro is voor veel mensen ook niet makkelijk op te brengen. Op deze manier trek je mensen bij concurenten weg die minder facaliteiten hebben, maar toch nog een redelijk bedrag vragen (150 euro voor stalling met alleen buitenbak bijv. bij boeren) Ik betaal nu 120 excl. 145 inclusief uitmesten, maar zou best 200 euro willen betalen voor een goede buitenbak en binnenbak met dagelijks weidegang...
Wij hebben zo'n 20 a 25 boxen, maar er staan ook nog paarden dag en nacht in het land, en toch is het maar zelden echt druk in onze enige buitenbak. 2 binnenbakken voor 60 paarden lijkt me dan ook goed te doen... Meestal komen mensen toch wel gespreid over de dag (aantal 's ochtends, aantal 's middags tot etenstijd en anderen juist weer 's avonds...) Misschien dat 1 buitenbak eerder wat weinig is Haha!
Brabant is toch niet zo'n overdreven dure regio?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 20:28

Volgens mij valt Brabant qua prijzen niet echt in de dure klasse. Tenminste, ik dacht altijd dat de randstad en noord-holland bijv. de dure provincies waren...
Ik zelf ben het met het grootste deel van jullie eens. Ik denk inderdaad dat een prijs voor deze pensionstalling 200 - 250 euro zou moeten gaan kosten. Maar dan wel meer richting de 250 euro, dan naar de 200 euro.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:14

Kan je die stal niet hier opzetten Knipoog Dan kom ik zo bij je staan voor die prijs!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:50

Ik woon in Utrecht en daar zou je voor zo'n stal zeker tussen de 250/300 betalen!

Ik heb daarvoor gekozen met als opmerking dat ik voor die prijs wel nog een stapmolen zou willen hebben en een solarium. Eventueel met muntensysteem zodat niet steeds dezelfde mensen hun paarden onder het solarium hebben..
Bijvoorbeeld een maand met 30 dagen en iemand heeft 1 paard, die krijgt aan het begin van de maand 30 muntjes, elke dag 1 muntje..

Ik heb er namelijk een hekel aan op pensioen stallen dat het altijd dezelfde mensen zijn die hun paarden in de paddocks hebben en dergelijke, namelijk de mensen die vroeg klaar zijn van school of niet werken.. Mensen die dus wel werken 40 uur per week en dus savonds komen pissen altijd naast de pot wat luxe betreft omdat het altijd bezet is..
Als mensen maar 1 muntje per dag hebben komt iedereen beter aan bod!

Of is dat niet realistisch?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:53

Hoi,
ik sta ook op een manege in Noord brabant, en bij ons is een pony stal rond de 227 euro en een paarden stal is geloof ik rond de 320 euro. het is een manege en pensionstal, je hebt koud en warm water, maar voor warm water moet je nog steeds een gulden gaan halen. en er is een solarium maar daar mogen eigenlijk alleen de paarden van de dochter van de eigenaar onder, maar af en toe ook die van pensionklanten, en we hebben een 20 X 40 buiten bak, 20 X 40 binnenbak en een kleinere ernaast kun je ook gewoon in rijden maar kunnen er ook 2 in longeren. de stallen zijn laatst helemaal vernieuwd. er wordt 3 of 4 keer per dag eten gegeven, ik weet het niet meer precies en elke dag wordt er opgestrooid en 1 keer in de week helemaal uitgemest, dat is wel allemaal bij de prijs inbegrepen. we zitten ook dicht bij het bos, en er is wei aanwezig om je paard in te zetten. en er worden veel manege lessen gehouden maar je kan vrijwel altijd gewoon je paard doen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:04

Waarom begin je niet z'n stal in Leiden Knipoog
Dit klinkt mij in de oren als een ideale stal met veel mogelijkheden.
Ik weet niet precies hoe de prijzen in brabant liggen, maar waar ik woon zou je er zeker 300 voor kunnen vragen, ik neem aan in brabant iets lager dus ik heb 201-250 gestemd.

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:04

Ik liep stage op een manege in Arnhem, ongeveer dezelfde faciliteiten, alleen 1 20x60 binnenbak. Verder voor mesten exact hetzelfde en supernieuw gebouw, veel weidegang enz. Daar werden dus wel manegelessen gegeven en konden de pensionklanten dus vaak alleen 's morgens in de binnenbak terecht. Hier betaalden ze voor een paard € 248,- per maand. Dus jouw € 250,- lijkt me heel redelijk en ik heb dan ook op €251,- - €300,- gestemd.
Succes