Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DNIEZE schreef:Een maatje hebben in de wei vind ik alleen maar super, maar het moet niet negatieve reacties uiten als ik mijn paard weg haal van het andere paard.
Ik wil ook zeker niet dat mijn paard beslist dat wij geen plannen meer kunnen maken.
Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling.

DNIEZE schreef:GMekkes schreef:Je zou kunnen proberen of je paard liever in zijn stal staat als zijn maatje bereden wordt.
Spreek met de eigenares van het maatje af, neem beide paarden tegelijk uit de weide en zet jouw paard met een lekker maaltje als afleiding in zijn stal. (houd je paard vanaf een afstandje in de gaten voor het geval hij zichzelf dreigt te gaan verwonden).
Ik werk fulltime dus ik kan niet elk moment van de dag op stal zijn...
Dit gaat dus niet werken helaas...
Scheelt wel dat mijn paard zijn maatje altijd smorgens eerst gereden wordt en dan pas op de wei gaat.
Dus hij moet hem alleen sochtends even een uurtje missen en als ze savonds weer naar binnen gaan in stal.
Ir111 schreef:Precies dit. Het paard is onzeker, die moet je zelfvertrouwen gaan geven. Dat doe je in kleine stapjes en dat bouw je steeds verder uit.
Het gaat er niet alleen om wat wij willen met het paard, het gaat er vooral om wat het paard aan kan. En dat stukje wat het paard aankan ga je steeds verder uitbreiden.