pensionstal of stal bij manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

constance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:30

dabi1983 schreef:
Tuurlijk is het super leuk voor mijn dochter. Maar het moet natuurlijk ook leuk zijn voor de pony... Wil niet dat hij ongelukkig is.

Dus 3 uur per dag buiten is niet te weinig? (Wintermaanden)

OOk bij veel pensionstallen mogen ze 3 uur per dag naar buiten, bij sommige komen ze helemaal niet buiten in de winter en betaal je een klap geld. Als die manege goed is voor de pony en gezellig voor je dochter zou ik daar voor kiezen. Nergens is het perfect, dan moet je zelf iets kopen en kun je alles zelf bepalen, maar ongezellig voor je dochter en mist de pony een vriendje. Maar bedenk wel, ook dit kost veel geld.
Ons paard staat thuis en mijn dochter vind dit ook ongezellig.
Succes!

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:02

Zelf zou ik mijn paard nooit op een manege willen zetten, maar aangezien het gaat om een meisje van 10 snap ik je overweging!
Wat voor soort manege is het ? Pension en manege paarden apart of door elkaar gestald ? En wat voor soort pony is het ? Een paardje die echt veel beweging dmv weidegang nodig heeft, of eentje die eigenlijk na een paar uur al aan het lijntje staat te wachten omdat hij er klaar mee is ?
Gezien je dochter zou ik zeker kiezen voor de manege aangezien dit voor haar veel meer plezier, leerzaamheid en ook een stukje veiligheid met zich mee brengt (op pensionsstallen is niet altijd iemand aanwezig die alles in de gaten houdt qua vallen Etc en op een manege wel). Verder zou ik het dus van de pony en soort manege laten afhangen en natuurlijk ook wat het budget voor de stalling is :)

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:33

Bij veel pensionstallingen die ik ken komen de paarden in de winter minder dan 3 uur naar buiten, niet ideaal, maar met een uurtje rijden per dag valt het opzich mee.

Edit: las net dat jullie al een beslissing hebben genomen:) veel plezier op de nieuwe stalling!

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:15

Ik sta voor de 2e keer op een manege met mijn nieuwe paard.
De eerste manege was een verschrikking; paarden kregen bijna geen ruwvoer,het weiland was bellachelijk ver weg, er was maar 1 fatsoenlijke bak en alles stond door elkaar; pension en manegepaarden.

De manege waar ik nu sta bevalt me enorm goed; 2 binnenrijbakken, een buitenrijbak, ik mag mn slowfeeder gebruiken en dus heeft ze onbeperkt ruwvoer, hele dag weidegang (wel zelf binnen enbuiten zetten, snachts mogen ze niet buiten blijven)
Tijdens weekenden en avonduren gezellig druk en overdag doodstil.
Ik vind het er heerlijk, had ik niet zo verwacht zelfs.
Voor mijn dochter is het er ook veel leuker. De kantine met alle versnaperingen, de dingen die er georganiseerd worden enzo.

O en wat is het lekker dat ik niet altijd onder de drek zit zeg! Ben altijd boerenpensionstalletjes gewend, dit is echt een verademing.

Nadeel is wel dat mn paardje niet dag en nacht naar buiten kan. Maar eigenlijk mag ze dat ook niet (Tinker) ze is ruim 100 kg te zwaar en dan altijd op het gras is misschien ook niet al te best. Ze geeft er weinig om heb ik het idee.

Remmon

Re: pensionstal of stal bij manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:27

De pony van mijn dochter van 10 staat ook op pension op een manege. Ideaal, ik zou niet anders willen. Ze rijd 3x per week in de les ( en natuurlijk zo vaak ze wil lekker vrij rijden ) ze heeft super veel vriendinnetjes zowel pensionklantjes als meisjes die op de manege rijden. Ze is dan ook bijna ieder vrij uurtje op de manege te vinden. De paardjes staan nu 24/7 lekker buiten en in de winter maanden komen ze zo'n uurtje of 4 per dag buiten. Maar met de verdere aandacht die hij krijgt is dit echt geen probleem. Gelukkige dochter en gelukkig paardje!!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:34

Ik sta op een hele fijne kleinschalige stalling.
Vind dit persoonlijk fijner als oo een manege.

Wat ik vroeger meemaakte toen ik oo de manege reed. Is dat eigenpaarden ineens lievelingen vd leskindjes waren, en dat ze zonaar snoep e.d gaven. Persoonlijk zou ik er niet vrolijk van worden als dit zou gebeuren.

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:13

Stamper schreef:
Ik sta op een hele fijne kleinschalige stalling.
Vind dit persoonlijk fijner als oo een manege.

Wat ik vroeger meemaakte toen ik oo de manege reed. Is dat eigenpaarden ineens lievelingen vd leskindjes waren, en dat ze zonaar snoep e.d gaven. Persoonlijk zou ik er niet vrolijk van worden als dit zou gebeuren.

Bij ons mogen de leskinderen niet eens in de pensionstallen komen.... Ligt dus echt aan de manege.

dabi1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 21:21

Nou we staan nu al een paar weken op een manege. Pensionpaaeden staan apart van de manege paarden. En moet zeggen, het is super voor mijn dochter en pony. Ze zijn veel samen bezig en groeien enorm!

Geen moment spijt van gehad.

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:41

Wat fijn! Drie uur buiten in de winter vind ik zelf prima. Het kan wél zo zijn dat de pony wat pittiger wordt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:53

Ik sta ook op een manege met apart pension. Totaal geen last van de manege en er is hier sltijd een manege vrije overdekte rijbak beschikbaar. Voor een 10 jarige absoluut de juiste keuze!!

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:55

Wat fijn dat het zo goed bevalt! Goede keus dus! :)