Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AnnemiekeJL schreef:Paddockmatten met een onderlaag van zand, vlas of stro. Een keer per week helemaal verschonen (onderlaag), de mest elke dag. Paddockmatten zijn nogal hoog waardoor het vocht niet bij de hoeven kan komen en het paard niet bij de onderlaag kan. Maar idd, zoals meer mensen hier in dit toppic, ik vraag me serieus af waarom je paard zo op eten gericht is. Zou het niet kunnen dat dit beestje tekorten heeft?
Welke ondergrond ligt er onder de matten? Bij ons op stal hebben we gewoon straatstenen en daar gaat het vocht gemakkelijk door heen.
Lauraa90 schreef:@Biggirl & @Jorretje; Ik krijg ze bijna niet los die matten, lijkt wel alsof ze vacuüm gezogen zijn? Ze krijgt nu sowieso een handje stro als de rest gevoerd wordt. Puur omdat ze zichzelf anders heel zielig vindt.
_Zsazsa_ schreef:En anders heel sneu een fijnmazige muilkorf, waardoor ze wel hooi kan eten. Maar geen objecten vast kan pakken? Hooi steekt er doorheen, maar ze kan dan geen happen nemen van iets.
. Maar met stro is dit misschien dan wel weer een optie... omdat ze daarmee alleen sprietjes kan pakken en het is niet zo dat ze van een sprietje hooi meteen op haar rug valt natuurlijk! 
Kan niet in de wei, sloopt alles op stal, kan niet op bodembedekking want dan wordt ze ziek....beetje paard onwaardig leven 24/7 in de stal en dan zonder bodembedekking. Maar goed ik zou dan voor de optie 'hooi' gaan maar ja dan krijg je weer een moddervet paard....plus hooi mest niet makkelijk en is een dure grap. 
Angela schreef:Kun je geen eetbare takken, zoals wilgentakken in de stal leggen? Die kan ze (zover ik weet doe goede research voordat je de stal vol legt) onbeperkt knabbelen. Dat neemt geen vocht op, maar biedt haar wel de mogelijkheid om altijd ergens aan te mogen knabbelen. Als je dan ook nog een bodem vindt die ze niet eet, dan ben je er?
Dee_Es schreef:Angela schreef:Kun je geen eetbare takken, zoals wilgentakken in de stal leggen? Die kan ze (zover ik weet doe goede research voordat je de stal vol legt) onbeperkt knabbelen. Dat neemt geen vocht op, maar biedt haar wel de mogelijkheid om altijd ergens aan te mogen knabbelen. Als je dan ook nog een bodem vindt die ze niet eet, dan ben je er?
Een paar takken is prima maar van een hele stal vol raken ze stoned. Voordeel is dat je paard dan waarschijnlijk heel rustig is, je kan alleen niet rijden...
Sanned schreef:Naast strokorrels heb je ook nog houtpellets. Dat hebben we eventjes hier op stal gehad. Ze schijnen het ook echt niet te eten (hier was dat juist een reden om weer terug te gaan op stro, kunnen ze tenminste lekker van knabbelen).
.. Ze staat natuurlijk niet 24/7 op de box, ze komt zeker minimaal 6/7 uur per dag uit de box. Twee keer wordt ze gedaan door de stalhouders, zelf ben ik altijd zeker 4 uur met haar bezig, ik graas met haar aan de hand en zo vaak het kan komt ze ook buiten tot ze begint te flippen. Er zijn natuurlijk (helaas) genoeg paarden die 24 u op de box staan, zonder de redenen die ik er voor heb.. Daarnaast staan de beide buren van haar (+ een boel anderen) ook gewoon op stal dus ze staat echt niet alleen.
..
Het proberen waard hahaha. Nee grapje ik wil wel graag kunnen rijden en haar niet drogeren
.
Ik snap dat je blij met haar bent!