Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:11

Caily schreef:
Ik vond het nog wel leuk om te maken ook :)

Welkom nieuwelingen, benieuwd wie van jullie het bij kan houden :P
Prince William komt me bekend voor, wat is zijn afstamming?

Wat me toch zojuist overkomt :oo
Paardjes mogen 2 uur op de wei, 2 uur waren voorbij. De afgelopen dagen gaf ik ze dan als ze terug van de wei naar het winterstuk komen hun brokjes met poedertjes. Maar omdat ik vanochtend laat uit bed was, en nu "vroeg" moet gaan werken en "op tijd" vrij ben, dacht ik doe het vannacht. Toch maar even de bakken meegenomen met een handje brok voor beide. Horen ze de bak rammelen terwijl ik ermee die kant op loop, komen ze er beide al aan :wow: Misschien is mijn gras niet lekker ofzo? Of vinden ze 2 uurtjes gras per dag lang genoeg? 8)7

[ Afbeelding ]

Of de brok met poeders vinden ze heel lekker! :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 16:13

Ik moest in de boerderij waar ik woonde inderdaad ook boven uit het raam hangen om een glimp van de paarden op te kunnen vangen, mochten ze gunstig staan :+

Die huisprijzen en het rond krijgen snap ik ook niet, maar voorlopig blijf ik lekker huren, heb geen vast contract namelijk (momenteel werk ik zelfs helemaal niet als je het wettelijk bekijkt :') )

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:13

Ik had ook graag zicht op de paarden gehad, maar ik kreeg de stallen dan niet vergund ... landbouwzone vs bouwzone. We hebben een kleine halve hectare met voor twee paarden, wordt kleine winterweide/paddock, 2 zomerweidetjes, en een 40x20 piste :)
Ik kijk er zo naar uit!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 16:15

Haha, zou het? Sputolysin is behoorlijk geurloos (dus smaakloos?), en magnesium van Subli koop ik nooit meer, volgens mij snuift ze meer weg dan dat ze binnen krijgt. Maar de brokjes zullen wel heilig zijn, ik was er al langer achter dat Subli Ponybrok hier tot nu toe bij alle paarden zonder twijfel favoriet is (en voor mijn portemonnee ook :+ )

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:16

Kan ik me voorstellen Belsje, geniet alvast van de voorpret! Voor mij niets anders meer. Was van de week nog bij een vriendin op pensionstal en denk dan toch, wat heerlijk dat ik alles in eigen hand heb. mis wel een binnenbak soms, maar als ik die dan compleet vol zie met ruiters, haak ik weer af. Dan wil ik hem toch helemaal voor mezelf, hoef mijn buitenbak ook niet te delen :D

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:18

Ik heb nu ook geen binnenbak dus die ga ik niet missen. Sta nu bij vrienden aan huis dus al redelijk prive :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:20

Thuis! :)

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie nog dingen die ik zeker en vast vergeten ben? :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:21

Paar maandjes in dit topic en al de 12e plek :')

We gaan er weer een leuk een leerzaam 500 pagina tellende topic maken *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:28

Ik net nieuw en 110.

Belsje Mesthoop mis ik in jouw tekening of kijk ik daaroverheen?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:38

Haha ja, die zit naast de stal aan de kant van de inrit :)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:39

Ik wil graag een inloopstal die wel dicht kan, zodat ze inderdaad apart kunnen staan of eten als dat nodig is.
ik vind 2 hectare al erg veel klinken voor 2 pony's, dus ik ga voor minder :')

Hoi wat dacht je van een schuifbare tussenwand... Heb ik nl ook
Afbeelding

Hij staat nu gewoon open tegen de wand en ingeval van nood.... Sluit je hem af. Dat deel van de stal heeft ook een eigen ingang.

Jeetje wat loop ik achter... Schrok me rot... Ik denk waar zijn ze gebleven... En toch weer gevonden.
Paardjes hebben lekker een uurtje op het land gestaan, ik kon het niet laten... Ook al had ik pas half mei bedacht... Ze keken zo hongerig!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:40

Caily, de kans dat je hem kent is erg klein denk ik :) Hij is als 6 maanden oud veulen van de UK naar Nederland gehaald door Robin Hood Stables en ik hem heb daar als jaarling gekocht :) Hij wordt aanstaande maandag 5 jaar oud. Het is een Grovemere maar welke precies zou ik na moeten kijken.

Ziet er mooi uit Belsje!

Ik wil de heren vanaf zaterdag de track geven en de "bak". Vind het zo zonde als ze de rest nu stuk lopen omdat het nog best nat is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:43

Jullie zijn hard gegaan met de laatste pagina's :+

Leuke opening, klinkt meteen gezellig en dat zijn we natuurlijk ook :D

Welkom nieuwes

Hier wel direct zicht op de paarden vanuit het raam, en als ze gunstig staan zelfs vanaf de eettafel.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:47

Ik lees ook weer gezellig mee!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:03

Ik zie de paarden ook niet staan vanuit mijn woonkamer, moet ik eerst naar de voordeur of de bijkeuken lopen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:11

Monmaster schreef:
Ik wil graag een inloopstal die wel dicht kan, zodat ze inderdaad apart kunnen staan of eten als dat nodig is.
ik vind 2 hectare al erg veel klinken voor 2 pony's, dus ik ga voor minder :')

Hoi wat dacht je van een schuifbare tussenwand... Heb ik nl ook
[ [url=m/wBboaP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij staat nu gewoon open tegen de wand en ingeval van nood.... Sluit je hem af. Dat deel van de stal heeft ook een eigen ingang.

Jeetje wat loop ik achter... Schrok me rot... Ik denk waar zijn ze gebleven... En toch weer gevonden.
Paardjes hebben lekker een uurtje op het land gestaan, ik kon het niet laten... Ook al had ik pas half mei bedacht... Ze keken zo hongerig!

Ik kan het op de foto niet zien. Hoe heb je dat gedaan? Ik wil nl ook boxen maken in mijn schuilstallen. Maar die gebruik ik waarschijnlijk alleen met oud en nieuw. Dus ze moeten wel open kunnen als het geen oud en nieuw is. Wij dachten met scharnieren en wieltjes, maar ben wel benieuwd naar jouw oplossing.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:12

Wat leuk, dit topic!
Allemaal paarden-aan-huis slaafjes :-) Hier ook mijn 5 paarden aan huis: 6 boxen, weiland, trainingsveld en rijbak.
Maar er gaat wel het een en ander veranderen, want over 3 maanden gaan we verhuizen naar Overijssel. Daar zal ik slaaf van mijn vet over-the-top-stallen + binnenrijbaan zijn, maar ik kan niet wachten tot het zover is!!
Waarschijnlijk zal ik de eerste avond dat we daar wonen een stoel in de binnenbak zetten en gewoon alleen maar gaan zitten kijken... en genieten.... en kijken... Tenminste, zo stel ik het me voor. Maar nog waarschijnlijker is het dat ik daar helemaal nooit meer tijd voor zal hebben :-) : als ik alles bij moet gaan houden!
In ons nieuwe huis kan ik van binnen wel de stapmolen en de weilanden zien, maar de stallen, rijbaan en nog te realiseren paddocks niet. Maar mij hoor je niet klagen hoor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:13

Wat heb je het super gedaan, wat een werk! Op naar een leuk, gezellig en leerzaam deel 3!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:17

Wat een leuke openingspost :D

4 kruiwagens net van de wei gehaald. Wel al lesgegeven, maar eigen paarden nog niet van dichtbij gezien 8-) Past goed bij de OP. :D

Misschien lukt als eten in de oven staat om even te mennen.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:18

Wat ontzettend leuk gedaan Caily! *\%/*

Hier kwamen de pony's na 2 uur grazen ook weer zelf naar me toe gelopen om terug naar de winter wei te gaan.
Wel beukte mijn oude merrie van 28 mij zo'n beetje aan de kant toen ik het hek open zette naar de volle wei :roll:

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:28

Nicky1963 schreef:
Wat leuk, dit topic!
Allemaal paarden-aan-huis slaafjes :-) Hier ook mijn 5 paarden aan huis: 6 boxen, weiland, trainingsveld en rijbak.
Maar er gaat wel het een en ander veranderen, want over 3 maanden gaan we verhuizen naar Overijssel. Daar zal ik slaaf van mijn vet over-the-top-stallen + binnenrijbaan zijn, maar ik kan niet wachten tot het zover is!!
Waarschijnlijk zal ik de eerste avond dat we daar wonen een stoel in de binnenbak zetten en gewoon alleen maar gaan zitten kijken... en genieten.... en kijken... Tenminste, zo stel ik het me voor. Maar nog waarschijnlijker is het dat ik daar helemaal nooit meer tijd voor zal hebben :-) : als ik alles bij moet gaan houden!
In ons nieuwe huis kan ik van binnen wel de stapmolen en de weilanden zien, maar de stallen, rijbaan en nog te realiseren paddocks niet. Maar mij hoor je niet klagen hoor.

Leuk, waar in Overijssel? :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:30

Leuke openingspost Caily! Heb je veel werk in gestoken zo te zien :D

Brok wint het hier altijd van gras :P

Welkom nieuwe!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:40

Meld zich ook weer. Kan jullie niet bij houden maar zal proberen af en toe iets nuttigs te plaatsen hihi

Mooi gedaan caily. Tijd over? Haha

Straks nog ff een rondje doen.
Heb ze niet op de wei gedaan. Durfde het niet aan met vorst en zon. Karev was hevig teleurgesteld. .

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:44

Mooie OP, Caily!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:46

kristelhans schreef:
Nicky1963 schreef:
Wat leuk, dit topic!

Leuk, waar in Overijssel? :D

In Lemelerveld, zo prachtig daar.