Ts ik denk dat je het het beste in overleg kunt doen, nogmaals vragen aan welk bedrag ze denken?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britt schreef:Wat Rina zegt is ook mijn idee.
Zolang jij er in rijd hou je hem ook netjes. Een dichtgegroeide en overwoekerde bak ziet er ook niet uit, ten slotte. Dus ik zou het deels zien als wederzijdse dienst en ik zou om de tafel gaan zitten om te bespreken wat zijn investering is in het onderhoud van de bak en daaraan tegemoet komen, met wat extra voor de goodwill.
Jess_Ashlinn schreef:Ik kwam de buurman net tegen toen ik de post ging halen. Hij zit zelf te denken aan rond de 5 euro per keer, en mocht ik vaker gaan rijden dan ik nu doe (2 a 3x per week rijd ik nu) dan maken we er een mooi prijsje van aan het einde van de maand.
Als ik zo rijd als ik nu doe, dan kom ik rond de 40/50 euro per maand uit.
Ik moet wel zeggen dat zodra er ook maar een plank van de omheining stuk is, word dit meteen gerepareerd, en minmaal 2x per jaar pakken ze de bak goed aan (egaliseren etc). Voor de rest word de bak elke 14 dagen gesleept als ik er gebruik van maak.
Het enige wat ze wel graag willen is dat ik na het rijden de mest in de bak opruim, maar dit is niet meer dan normaal in mijn ogen.
bigone schreef:Jess_Ashlinn schreef:Ik kwam de buurman net tegen toen ik de post ging halen. Hij zit zelf te denken aan rond de 5 euro per keer, en mocht ik vaker gaan rijden dan ik nu doe (2 a 3x per week rijd ik nu) dan maken we er een mooi prijsje van aan het einde van de maand.
Als ik zo rijd als ik nu doe, dan kom ik rond de 40/50 euro per maand uit.
Ik moet wel zeggen dat zodra er ook maar een plank van de omheining stuk is, word dit meteen gerepareerd, en minmaal 2x per jaar pakken ze de bak goed aan (egaliseren etc). Voor de rest word de bak elke 14 dagen gesleept als ik er gebruik van maak.
Het enige wat ze wel graag willen is dat ik na het rijden de mest in de bak opruim, maar dit is niet meer dan normaal in mijn ogen.
Ik denk dat je je handen dicht mag knijpen met zulke buren en dan vind ik vijf euro per keer een goed bedrag, je kunt ook beter per keer betalen want mocht je paard bvb een blessure hebben dan zit je niet aan het maandbedrag vast. Een eigen bak en onderhoud kost ook een fiks bedrag en zo te horen doen ze er ook alles aan om het rijden voor jou zo prettig mogelijk te maken. En dan met kerst een dikke rollade extra!!
Jess_Ashlinn schreef:Ik heb de bak altijd voor mij alleen, en hoeveel ik rijd hangt er een beetje vanaf, gemiddeld rijd ik nu 3x per week. De ene week wat vaker, de andere week wat minder.
tjady schreef:Ik weet verder ook niet hoe het met aansprakelijkheid zit, als iemand op mijn erf iets krijgt. Stel het paard schrikt van mijn kippen die opeens uit de bosjes te voorschijn komen. Dus al met al heb ik de afweging gemaakt om mijn bak niet door andere te laten gebruiken.
Lynn_Nikita schreef:40/50 pm vind ik een net bedrag
Billy schreef:100 euro per jaar? Dat is 8 euro per maand.... Dat vind ik onfatsoenlijk laag...
50 euro per maand klinkt redelijk
piezze schreef:Ik zou zeggen 100 euro per jaar en je eigen poep ruimen en daarnaast misschien aanbieden om te helpen bij het onderhoud?