Bijdrage gebruik buitenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:19

Wat een hoge bedragen worden hier genoemd :oo

Ts ik denk dat je het het beste in overleg kunt doen, nogmaals vragen aan welk bedrag ze denken?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:22

€25,- per maand, als je minimaal 5x per maand in de bak rijd moet dat toch heel redelijk zijn.
Dat is €300,- per jaar voor onderhoud dat is best veel voor een bak waar alleen jij gebruik van maakt.
Daar kan de buurman blij mee zijn want het is in ieder geval iets, misschien als je de verlichting aan doet, €2,50 in een potje doen voor de stroom
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 20-04-16 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:22

Wat Rina zegt is ook mijn idee.

Zolang jij er in rijd hou je hem ook netjes. Een dichtgegroeide en overwoekerde bak ziet er ook niet uit, ten slotte. Dus ik zou het deels zien als wederzijdse dienst en ik zou om de tafel gaan zitten om te bespreken wat zijn investering is in het onderhoud van de bak en daaraan tegemoet komen, met wat extra voor de goodwill.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 11:22

Ik kwam de buurman net tegen toen ik de post ging halen. Hij zit zelf te denken aan rond de 5 euro per keer, en mocht ik vaker gaan rijden dan ik nu doe (2 a 3x per week rijd ik nu) dan maken we er een mooi prijsje van aan het einde van de maand.

Als ik zo rijd als ik nu doe, dan kom ik rond de 40/50 euro per maand uit.

Ik moet wel zeggen dat zodra er ook maar een plank van de omheining stuk is, word dit meteen gerepareerd, en minmaal 2x per jaar pakken ze de bak goed aan (egaliseren etc). Voor de rest word de bak elke 14 dagen gesleept als ik er gebruik van maak.
Het enige wat ze wel graag willen is dat ik na het rijden de mest in de bak opruim, maar dit is niet meer dan normaal in mijn ogen.

Gini

Re: Bijdrage gebruik buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:29

40/50 euro per maand vind ik een heel nette prijs voor een goede bak die netjes onderhouden wordt. Ik zou daarmee akkoord gaan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:30

Britt schreef:
Wat Rina zegt is ook mijn idee.

Zolang jij er in rijd hou je hem ook netjes. Een dichtgegroeide en overwoekerde bak ziet er ook niet uit, ten slotte. Dus ik zou het deels zien als wederzijdse dienst en ik zou om de tafel gaan zitten om te bespreken wat zijn investering is in het onderhoud van de bak en daaraan tegemoet komen, met wat extra voor de goodwill.

Het zien als een wederzijdse dienst?? >;) dat zou ik echt niet zo zien en ook zeker niet zo zeggen tegen de buurman :o
Wat Tjady ook zegt, je komt voor die bak wel steeds op het terrein van de buurman, dat is best wat privacy wat hij daarmee op moet geven.

Als ze een niet in gebruik zijnde bak niet mooi vinden, dan slepen ze hem toch 1 keer in de twee weken/maand, probleem opgelost voor hun. Als je hem wel gebruikt moeten ze minimaal de zelfde hoeveelheid slepen, dus geen enkel voordeel voor de buurman daarin.

Ik zou zeker niet lager gaan zitten dan rond de 50 euro in de maand.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 11:33

De bak ligt helemaal achterop het erf, en kan er zo vanaf mijn eigen erf op, hoef wat dat betreft niet langs hun huis o.i.d.

Gebruik van hun nieuwe springmateriaal zit er ook bij in, (4 staanders, 8 balken , 8 pilonnen en 4 cavaletti's.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:37

Jess_Ashlinn schreef:
Ik kwam de buurman net tegen toen ik de post ging halen. Hij zit zelf te denken aan rond de 5 euro per keer, en mocht ik vaker gaan rijden dan ik nu doe (2 a 3x per week rijd ik nu) dan maken we er een mooi prijsje van aan het einde van de maand.

Ik moet wel zeggen dat zodra er ook maar een plank van de omheining stuk is, word dit meteen gerepareerd, en minmaal 2x per jaar pakken ze de bak goed aan (egaliseren etc). Voor de rest word de bak elke 14 dagen gesleept als ik er gebruik van maak.
Het enige wat ze wel graag willen is dat ik na het rijden de mest in de bak opruim, maar dit is niet meer dan normaal in mijn ogen.

Ik denk dat je je handen dicht mag knijpen met zulke buren en dan vind ik vijf euro per keer een goed bedrag, je kunt ook beter per keer betalen want mocht je paard bvb een blessure hebben dan zit je niet aan het maandbedrag vast. Een eigen bak en onderhoud kost ook een fiks bedrag en zo te horen doen ze er ook alles aan om het rijden voor jou zo prettig mogelijk te maken. En dan met kerst een dikke rollade extra!!

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 11:42

bigone schreef:
Jess_Ashlinn schreef:

Ik denk dat je je handen dicht mag knijpen met zulke buren en dan vind ik vijf euro per keer een goed bedrag, je kunt ook beter per keer betalen want mocht je paard bvb een blessure hebben dan zit je niet aan het maandbedrag vast. Een eigen bak en onderhoud kost ook een fiks bedrag en zo te horen doen ze er ook alles aan om het rijden voor jou zo prettig mogelijk te maken. En dan met kerst een dikke rollade extra!!

Ik ben ook heel erg blij met zulke fijne buren :D. Ze staan ook altijd voor ons klaar, als wij een dagje weggaan houden ze altijd een oogje in het zeil bij onze paarden, en voeren ze indien nodig dan ook nog.
Uiteraard is dit wederzijds, als zij eens wat hebben letten wij op de paarden, zetten ze binnen etc.

Mocht mijn paard geblesseerd raken hoef ik ook niets te betalen als ik bijv. een maand niet zou kunnen rijden, maar ik wil niet moeilijk doen, dus dan wil ik alsnog een bijdrage betalen.

Uiteraard krijgen ze met Kerst een lekkere rollade en een kerststol :) En af en toe eens een doosje Merci of een bosje bloemen, dit wordt altijd enorm gewaardeerd door de buren :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:47

Of je langs het huis gaat of niet maakt mij niets uit, toch verminderd het de privacy en de bewegelijkheid voor de buurman op zijn eigen erf.

Bij ons kwam een buurmeisje ook een aantal keer gebruik maken van de bak, zij kwam dan achterlangs door de wei (dus niet langs het huis).
Toch kijkt hij een keer extra als hij wat ziet of hoort, hij zal niet zo snel met "grote" machines rond de bak rijden wanneer jij daarin rijdt, dus zijn eigen werk/plannen uitstellen.

Het paard van het buurmeisje was bij ons in de bak een stuk minder lief dan bij haar thuis (om de bak staan bomen die geluid maken, ligt langs een drukke weg), ze lag er de eerste keer al af (kwam toen wel aan ons huis om een longeerlijn te lenen voordat ze er weer op durfde te stappen). Dus heeft haar vader maar een eigen bak laten aanleggen, bij ons rijden was niet echt veilig voor haar.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 11:51

Ik snap je punt cobiie :). De buren zelf hebben geen groot materieel , maar de buren van de buren wel, die hebben al het land om onze stukken land heen, dus trekkers etc zijn de paarden hier gewend.

Wel geven de buren van de buren een seintje als ze met de trekkers langs gaan komen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:18

Ik heb zelf een buitenbak, maar deze is in de winter vaak nat (afgelopen winter te nat om te rijden voor 4 maanden..). Ik kan dan de binnenbak iets verderop gebruiken. Kost me 5 euro per keer, of 50 euro voor een winterseizoen (van oktober t/m maart) en dan maakt het niet uit hoe vaak ik kom. Ik moet alleen even aangeven wanneer ik kom, zodat ze zelf geen paarden heeft loslopen oid op dat moment

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:29

Ik zou 50.- pm wel een mooi bedrag vinden.. :j

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:43

Jess_Ashlinn schreef:
Ik heb de bak altijd voor mij alleen, en hoeveel ik rijd hangt er een beetje vanaf, gemiddeld rijd ik nu 3x per week. De ene week wat vaker, de andere week wat minder.

Wanneer je gemiddeld drie keer per week in de bak rijdt en 5,00 euro per keer betaald, zal je aan het einde van de maand omgerekend 64,50 euro kwijt zijn. Ik zou het afronden naar 65,00 en dit voorstellen als een vast bedrag, ongeacht of je een maand meer of minder rijdt.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:55

Ik vind het netjes van je dat je een vergoeding wilt geven en dat je hier informeert wat redelijk is. Ik zie het al eigenaar ook vanaf de kant dat ik een flinke investering heb gedaan om mijn droom te realiseren. Wanneer je op een pensionstal staat, dan betaal je stalling en daar valt ( als die er is) dan ook gebruik van een bak bij. Waarom dan niet betalen voor gebruik van alleen de bak. Sommige vinden 50 euro veel. Het is ook wel een bedrag, maar duur vind ik het zeker niet.
Zoals Cobiie aangeeft, is het voor mij dan ook een stukje privacy weg geven. Ik heb een aantal honden. Die moeten dan vast, want anders ben ik bang dat er wat kan gebeuren. Mijn oude merrie staat winterdag in de bak en de andere paarden in de paddock ernaast. Dus die moet ik dan naar binnen halen. Ik weet verder ook niet hoe het met aansprakelijkheid zit, als iemand op mijn erf iets krijgt. Stel het paard schrikt van mijn kippen die opeens uit de bosjes te voorschijn komen. Dus al met al heb ik de afweging gemaakt om mijn bak niet door andere te laten gebruiken. Tenzij ik daardoor een dag minder zou kunnen werken, ja dan wil ik die privacy wel opgeven :+ .

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:01

tjady schreef:
Ik weet verder ook niet hoe het met aansprakelijkheid zit, als iemand op mijn erf iets krijgt. Stel het paard schrikt van mijn kippen die opeens uit de bosjes te voorschijn komen. Dus al met al heb ik de afweging gemaakt om mijn bak niet door andere te laten gebruiken.

Dit hoor ik steeds vaker, ook als reden om geen bijrijder meer te nemen. Mensen zijn voorzichtiger, met het oog op aansprakelijkheid. Jammer maar wel begrijpelijk.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:02

Ik zou zeggen 100 euro per jaar en je eigen poep ruimen en daarnaast misschien aanbieden om te helpen bij het onderhoud?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:08

100 euro per jaar? Dat is 8 euro per maand.... Dat vind ik onfatsoenlijk laag...
50 euro per maand klinkt redelijk

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:12

Lynn_Nikita schreef:
40/50 pm vind ik een net bedrag

40-50 euro in de maand voor een bak die door 1 persoon gebruikt wordt, vind ik zeer veel..
het is namelijk nog steeds geen exclusief gebruik, eigenaar zou dit rustig ook met meerderen zo kunnen regelen, dus dat ze de enige is, is niet de zaak van TS.

als ze de enige is, hoeft er hooguit 1x per week een keer gesleept te worden.. en dat zou TS zelfs zelf nog wel kunnen doen..

Eens in de zoveel jaar wat zand erbij, of een keer een balkje vervangen, meer onderhoud zit er dan echt niet aan.. De bouwkosten, dat is de hoofdzaak van de kosten, maar ook dat is niet de zaak van TS, eigenaar hoeft echt niet via de verhuur z'n bak 'terug te verdienen' of de afschrijving te verdienen..

5 euro per keer voor een binnenbak, als er geen lessen zijn vind ik al flink.. ook daar zou ik liever zien dat je gewoon een reëel 'abonnement' voor zou kunnen krijgen.. Dus per keer zou ik zeker niet voor een buitenbak die verder in ongebruik is doen.

25 euro per maand vind ik meer dan voldoende er vanuit gaande dat je zelf je mest achter je gebruik opruimt en niet verwacht dat hij iedere dag gaat slepen.

Als je bereid bent zelf te slepen en een handje te helpen bij het onderhoud (ik denk niet dat hij dit wil, want blijkbaar wil hij gewoon liever een klein extraatje hebben), dan zou ik zeggen 100-150 euro per jaar

Billy schreef:
100 euro per jaar? Dat is 8 euro per maand.... Dat vind ik onfatsoenlijk laag...
50 euro per maand klinkt redelijk

50 euro per maand is irreeël in mijn ogen.. Mijn pony staat voor net iets meer dan 3x zoveel vol pension, inclusief weide gang, buitenzetten, meer dan voldoende ruwvoer, voeren van aangeleverd krachtvoer/muesli inclusief eventuele supplementen, behandeling van klein ongemak als dat geconstateerd wordt bij het van de wei halen plus bericht, dekens erop of eraf als je zelf een keer niet kunt.. smid/dierenarts kan geregeld worden zonder dat je er bij hoeft te zijn (als je geen vrij zou kunnen krijgen), buitenbak, direct aan het bos met crosshindernissen direct na de bosingang, longeercircel.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 20-04-16 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:15

Ik zou rond de €40-50 per maand gaan zitten, buiten dat het onderhoud de buurman geld kost levert hij ook veel privacy in. Je buurman klinkt super, de bak ook en dat er springmateriaal is, is al helemaal gaaf. Want niet alleen het onderhoud van de bak kost geld, springmateriaal is ook aardig aan de prijs.

Ik ben ook meerdere keren gevraagd of wij de bak verhuren, maar het extra onderhoud wat het kost en het geregel (zorgen dat mijn eigen paarden niet in de bak lopen, zelf niet rijden) weegt toch niet op tegen die paar euro per keer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:23

Tjeej wat een flinke prijzen.

Hier betalen we 35,-/maand pp voor ombeperkt gebruik van een binnen- en buitenbak. En alle springmaterialen.
en dressuurclublessen.

Los op andere plaatsen 5,- voor een binnenbak.

Wel fijn zo dichtbij huis. Als burendienst zou ik denken aan 20,-/maand.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:25

Ik vind € 40/50 ook een net bedrag per maand.
Zeker als je met de winterperiode vaak met de avond rijd en de baklampen aanmoeten.

Bij ons op stal kost het voor mensen van buitenaf € 2,50 per keer (buitenbak). In de regio lees je vaak € 5,00 per keer voor een binnenbak.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:27

piezze schreef:
Ik zou zeggen 100 euro per jaar en je eigen poep ruimen en daarnaast misschien aanbieden om te helpen bij het onderhoud?

Ja dat is een aannemelijker bedrag.
Het zijn de buren. Die de bak toch hebben liggen. Beetje bijdragen is oké.
Echter 50,-/maand of 500,-/jaar vind ik wel extreme bedragen.
Klinkt meer voor iemand die er zijn inkomen van moet hebben, zakelijke prijzen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:31

Dus als jij mijn buur bent en jij hebt stallen, dan is 50 euro per maand wel ok voor de stalhuur zeker, want stallen staan daar?

Vind het bizar dat daar zo vanzelfsprekend mee omgegaan word.

Top van ts hoe jij ermee omgaat, getuigd van respect en inzicht.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:37

Ik vind het een groot verschil of die bak er ligt voor zakelijk gebruik of hobby.
Een kleine bijdrage voor het onderhoud. Vind ik een paar tientjes per maand. Eerder was het gratis, naar wat ik begreep.

Maar goed als er met gemak 50,-/maand voor betaald wordt. Prima toch.
Ga denk ik toch maar een buitenbak aanleggen en deze los verhuren.