planten om de bak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: planten om de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:25

Wat je ook kan doen is een takkenwal met wilgentakken. Moet je wel bij blijven vullen, want die vreten ze op (maar zijn niet giftig). Alleen heb je de takken dan horizontaal liggen en geen mooi groen haagje. Losse wilgjes heeft niet veel zin, zijn in de winter kaal en daarmee kan je geen haag maken tegen de wind.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:52

Wij hebben hier een aarden wal rond 1 lange zijde en 1 korte zijde. Daarop staan lage niet giftige planten (vroeger stonden de paarden in de winter erin, nu niet meer nodig) en daarachter goed buiten bereik van de paarden en pony wat groen blijvende planten (vraag me niet welke) en planten die wisselend in bloei staan van begin april tot eind oktober.

Kan wilgen (of andere bomen die smalle takken behouden) dicht bij elkaar planten en dan zorgen dat de takken een mooie mat gaan groeien. Dit heeft als nadeel dat het ontzettend veel onderhoud vraagt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:20

DubbelDun schreef:
Els , Beuken , Haagbeuk weet ik zeker dat die niet giftig zijn.
Komoelje zijn de bessen licht giftig , Kardinaalsmuts is bijzonder giftig.

ik heb net even gezocht maar kan weinig vinden en ik moet natuurlijk kunnen staven voor de gemeente en niet zelf aankomen met " dit wil ik niet zetten want het is giftig "

lees van kardinaalsmuts dat het erg giftig is voor mens maar
"Vogels, konijnen, ezels en geiten zijn gek op de plant. Voor ons is hij giftig, maar deze dieren hebben hier totaal geen last van. "

DubbelFun

Re: planten om de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:04

De genoemde dieren leven vaak korter dan de mens en als het gif zich opbouwt over de jaren hebben die er dus 'geen last van'...