Rattenwering rondom stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:43

Audreyoot, kan het dat de ratten niet komen waar de Jack Russels zitten,OMDAT ze daar zitten!? P.s ik denk dat een vergiftigde rat een groter gevaar voor je honden is, dan een niet vergiftigde...

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:43

JAAA muskusrat!! Ik heb even gegoogeld en die lijkt echt op wat ik toen tussen het puin ben tegen gekomen %)

Audreyoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 15:44

Beretto schreef:
Ja dat is idd een bruine rat, maar je hebt echt meer succes als je de vallen langs de muur zet en op de looproute.

Ja klopt, las ik later ook. Deze rat had al 3 vallen met pindakaas leeggesnoept en kon deze waarschijnlijk niet weerstaan :D

Audreyoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:04

Pocca_Locca schreef:
Audreyoot, kan het dat de ratten niet komen waar de Jack Russels zitten,OMDAT ze daar zitten!? P.s ik denk dat een vergiftigde rat een groter gevaar voor je honden is, dan een niet vergiftigde...

Het zou natuurlijk kunnen maar de jack's zitten bij het woonhuis en de ratten bij de stallen. Ik vind ook nergens keutels in de buurt van het huis, het is echt een 50 meter verder waar ik de eerste poep tegen kom. Uiteraard kunnen ze altijd in de buurt van het huis komen, ik geloof niet dat een rat ergens bang voor is. En ik moet inderdaad opletten voor een vergiftigde rat, heb mijn honden wel nog nooit met een dier thuis zien komen, op het platgetrapte muisje na.

Audreyoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:07

XxChrisssxX schreef:
JAAA muskusrat!! Ik heb even gegoogeld en die lijkt echt op wat ik toen tussen het puin ben tegen gekomen %)

Oooh maar dan hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Die hebben niet zo'n nare ziektes als ratten en veroorzaken alleen graafschade. Mijn mollen laat ik ook lekker leven, zorgen voor drainage :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:40

Audreyoot schreef:
XxChrisssxX schreef:

Oooh maar dan hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Die hebben niet zo'n nare ziektes als ratten en veroorzaken alleen graafschade. Mijn mollen laat ik ook lekker leven, zorgen voor drainage :P

Wel als ze je plafond onder pissen. Dat meurt als een bunzing.

Ik zou de gemeente ff bellen chrissie.

XxChrisssxX

Re: Rattenwering rondom stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:59

Ja inderdaad het meurt hier echt als de @&#^$&;&#&#^ echt een soort wietlucht >;)

Audreyoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 09:22

XxChrisssxX schreef:
Ja inderdaad het meurt hier echt als de @&#^$&;&#&#^ echt een soort wietlucht >;)

Oh dat is wel vies ja, dan zou ik er toch iets aan doen :)

Ik heb besloten niet voor zo'n ultrasoon apparaat te gaan, ik lees hele wisselende verhalen op internet. Ook schijnt het niet goed te zijn voor de gezondheid en kan je blijvende gehoorschade krijgen. Nu is dat voor ons niet echt van toepassing omdat het ver van het huis is, maar de dieren zitten er wel.