wat te doen tegen kersen plukkend paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: wat te doen tegen kersen plukkend paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 15:38

Ik ga ik het stuk met bomen afzetten tegen die tijd.
Iedereen bedankt voor de tips, ik was al bang dat er geen gouden tip zou zijn. Maar als ik het niet vraag, heb ik zeker geen gouden tip.

Van een graasmasker weet ik ook niet zeker of dat werkt en als ze dan toch opeens kersen zou gaan eten als ik er niet ben kan ze toch best veel op eten. En dan kan ze ook minder gras eten terwijl ze van gras niet dik wordt. Een klein grasbuikje hooguit.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:56

Afbeelding
Ik stuur deze even naar je toe... :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 02:57

Dank je! Deze kan ik goed gebruiken. Ha ha ☺

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 05:19

Elke dag een beetje handmatig maaien/knippen en dat in de paddock voeren?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 06:17

Ik laat ze wel af en toe aan de hand daar grazen zodat het gras niet te lang wordt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 06:28

Maar ze kan toch niet een kersje door het gat van graasmasker wurmen?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 06:35

:D het zijn nog Shetlanders ook :D
Echte plunderaars!
Inderdaad opgepast met hoefbevangenheid. Maar ze weten wel wat lekker is zeg haha.
Ik heb wel eens gezien dat de Spanjaarden lakens om hun olijfbomen doen... Misschien een idee om iets om die bomen boven de grond te spannen zodat die vrolijke grazers er niet meer bij kunnen?
Dan vallen de kersen in de lakens en niet meer op de grond.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:07

Ho ho sorry, maar een mini Shetlander en een klein paard (ok officieel 1.56 meter groot: E-pony dus. Maar het paard is de plunderaar.
Mini shetlandpony kan er niet eens bij en gaat wel gras eten. Die gebruikt de bomen alleen om te schuren. (Ze staan nu nog steeds even op de wei, als ze meer gras zijn gewend en langer op de wei staan krijgt de shet zijn graasmasker op.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:26

Is het dan geen optie om een draadje om de bomen te spannen op zo'n hoogte dat de shet er wel onderdoor kan, maar het paard niet? Zodat het gras onder de bomen toch gegeten wordt?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:35

Wat wij altijd doen, is een plukdag organiseren. Ik kondig het aan, die mag gedeeld worden en dan is er een halve dag, meestal van 11u tot 16u geplukt worden, zoveel als ze willen en op is op.

Werkt top!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:02

eefj33 schreef:
Is het dan geen optie om een draadje om de bomen te spannen op zo'n hoogte dat de shet er wel onderdoor kan, maar het paard niet? Zodat het gras onder de bomen toch gegeten wordt?

Als mijn paard niet bij zijn vriendje de Shetlander kan, gaat hij gaten maaien/graven.

Dus dan wordt mijn wei gesloopt.
Helaas.
Ik kan haar natuurlijk op stal laten staan. Eigen schuld dikke bult. Moet je maar geen kersen eten. grapje.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:07

KimD schreef:
Wat wij altijd doen, is een plukdag organiseren. Ik kondig het aan, die mag gedeeld worden en dan is er een halve dag, meestal van 11u tot 16u geplukt worden, zoveel als ze willen en op is op.

Werkt top!

Als het aan mij lag, zou ik dat wel doen. Maar ik ben afhankelijk van mijn familie waar de wei en bomen van is. Die vinden dat niet fijn en willen niet allerlei vreemden achter het huis en willen de kersen laten plukken /gunnen het de buren en familie.

Ik mag er gratis staan met mijn paarden, alle onkosten zoals omheining ed. moet ik zelf betalen. Hier ben ik erg blij mee, maar kan niet allerlei eisen gaan stellen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:20

Misschien als je eens met ze om de tafel gaat en uitlegt dat kersen echt niet gezond zijn voor paarden en ze er goed ziek van kunnen worden?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:28

Ik kan ze op een gedeelte zonder kersen zetten en als dat het gras op is, kunnen ze nog altijd in de paddock. Dus dat ze erg ziek er van worden is voor hun geen excuus want ze hoeven daar niet te staan.