Wat doen jullie met je paard als je ziek bent ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:35

Ik heb het vorige week meegemaakt... Te ziek om ook maar op te staan.
Gelukkig zijn er mensen bij mij op stal die haar 's morgens buitenzetten en 's avonds weer binnenhalen.
Ook het voeren en het mesten werd dan voor mij gedaan. Heel fijn, want het is een doe-het-zelf stal.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:47

Als het ook maar ff kan ga ik gewoon heen
Maar als ik zoals vorige week een flinke hersenschudding had en echt niks kan gaat mijn nichtje (mede-eigenaresse) Maar als die niet kan vraag ik een van mijn stalgenootjes (meestal Vanes hier op bokt, nog bedankt voor afgelopen week OK dan! )

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:47

Rijden ed laat ik dan gewoon zitten. Yorghos is een buitenpaardje, dus dat hoeft dan niet perse. Voeren ga ik wel doen, evt vraag ik iemand om me even te brengen ofzo. En anders vraag ik een van mijn stalgenoten om het voeren over te nemen, maar dan moet ik wel erg ziek zijn.
Mesten laat ik dan maar een paar dagen zitten tot ik weer beter ben.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:50

cissie schreef:
Niet veel, ik ga ook met griep of wat dan ook door met waar ik anders ook mee bezig ben, als ik niks doe ligt de hele boel hier stil, ik heb geen hulp, ja soms mn ma met voeren maar de rest doe ik.

Ik heb op dit moment geen wedstr.paarden en rijd alleen recreatief, dat heeft als je ziek bent zn voordelen *LOL* dan kan mijn paard best een paar daagjes zonder mij op zn rug en dan rent ie maar een paar rondjes extra door de wei. Schijnheilig

Stallen uitmesten, tja pech voor mij Huilen maar dat gaat gewoon door, ik hoop ook niet dat ik ooit mijn been breek ofzo, dan heb ik toch echt een probleem. Ach gut

Hier helemaal het zelfde, maar geen moeder die 's komt helpen met voeren .... Ik heb gewoon geen tijd om ziek te zijn Boos! Extra rondje door de wei kan nu ook niet, het land is verzopen Boos! Boos! Boos!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:54

Meestal laat ik mijn man dan gaan of anders een vriendin.
Als dat echt niet kan wil ook ook nogwel eens iemand van stal vragen.
Maar vaak ga ik dan toch zelf... tegen protest van mijn man Haha!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:57

Ik sta op een stal waar men elkaar helpt als er iets is, als je een keer niet kan,als je op vakantie bent, als je ziek bent! Dat doen we voor elkaar en met elkaar. Je kan altijd iemand vragen om je te helpen, ook bieden mensen spontaan hulp aan als ze zien dat je iets nodig hebt. Lief !

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:07

Ik sta gelukkig op een stal met volpension. Dus mijn paard wordt gewoon verzorgd en op de wei gezet.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:48

Ziek zijn en paarden is echt niet leuk! Maar helaas moet ik gewoon gaan. Meestal gooi ik ze naar buiten mest de stallen haal het zand van hun lijf dekens op en dan ga ik weer. Ik ben niet gerust als ik niet ga. Ze vragen er niet om dat je ziek word. Wij zelf natuurlijk ook niet, maar zij zijn nog meer afhankelijk.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:54

Ik ben eigenlijk bijna nooit ziek, maar ik heb een moeder die soms voor me wil gaan. Anders bel ik even naar stal om te vragen of zij hem even kunnen doen (hij staat aan huis bij iemand met 1 ander paard). Hij komt elke dag buiten dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Mloesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:00

mijn pony krijgt gewoon n paar dagen vrij.. het liefst staat ze dag en nacht in de wei.. dus erg vindt ze het niet!! en zow heeft zij ook eens n paar dagen vakantie!! en als ik egt heel lang ziek ben, vraag ik mijn vriendinnen om haar om de dag even te longeren.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:06

Ik heb mijn paardjes samen met een vriendin. Dus als een van ons ziek is doet de ander ze. Haha!
Als het echt niet anders kan vraag ik het gewoon aan een van mijn stalgenoten!!

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:31

Meestal probeer ik toch te gaan maar als ik echt heel beroerd ben dan longeert mijn moeder hem of gaat hij de stapmolen in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:34

Ik ben heel vaak ziek, dus om dan elke keer niet te gaan kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
Dus ik ga altijd ff knuffelen.
Maar omdat ik veel ziek ben heb ik wel expres gekozen voor een stal waar alles gedaan word en ze elke dag buiten komen.

Voorheen was dat niet zo en dan is het erg zwaar om je paard te longeren met migraine, maar hem 48 uur op stal laten staan vond ik nog veel erger.

Ik kies voor hem, hij niet voor mij.
Dus moet ik er ook zijn voor hem.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:56

Ziek of niet ik moet mijn paardjes toch doen want ik heb ze thuis staan en overdag ben ik hier alleen en er zijn geen kaboutertjes om me te helpen, het maakt me niet uit hoe ziek ik ben ik doe mijn paarden iedere dag. Ik heb wel gemerkt dat als ik griep heb hoe erg het ook is en ik doe gewoon iedere dag mijn paarden dat ik nooit langer ziek ben dan een paar dagen terwijl iemand die in bed gaat liggen meestal langer ziek is.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:51

Mijn vriendin doet haar dan altijd.
En ik voor haar als ze ziek is of niet kan.
We helpen elkaar altijd en ik moet zeggen dat het erg fijn is als er iemand is waar je op kan rekenen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:53

De mensen waar ze op stal staan voeren ze dan en doen ze buiten. En qua rijden zet ik er dan iemand anders op en ze worden dan tijdelijk iets minder gereden. Ziek is ziek!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:55

Ik ben eigenlijk nog nooit zo ziek geweest dat ik echt niet naar mijn pony kon. Maar mocht dit ooit gebeuren, dan zijn er wel mensen die ik kan vragen om voor Lex te zorgen.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:27

Als ik ziek ben dan zorgt mijn ma gewoon voor mij paardjes....! Knipoog

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:37

Ik moet dan alsnog zelf gaan behalve als het niet anders (echt niet) bijvororbeeld als ik heel ziek ben dan kan ik een vrouwtje van stal hem doen maar de rest die vertrouw ik niet zo met hem athans vertrouw hem niet omdat hij zo'n debiel kan zijn hij is erg druk thats why.

gr

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:02

Als ik ziek ben moet ik het gewoon zelf doen. Ik heb net 5 weken in het gips gezeten, kon wel naar buiten maar dat was het. Gelukkig kon ik nog wel voeren en ze binnen en buiten zetten. M'n vriend mestte in het weekend de stal en ik gooide er onhandig doordeweeks wat plakken bij. Geen ideaal, maar ja..
Als ik echt superziek ben dat ik amper kan lopen ofzo, heb ik ook echt een probleem. M'n paardjes staan aan huis en m'n ouders zijn bang voor paarden.. Scheve mond .. Dan weet ik ook niet wat ik moet doen. Toen ik me erg beroerd voelde (koort etc) was me vriend hier net een paar dagen, die kan dan helpen. Maar normaal gesproken is hij er niet.. Nu maar hopen dat ik niet ziek word..

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:44

Toeval of niet??? Knipoog Ik ben toevallig al de hele week thuis met inderdaad: zware griep. Scheve mond Heel rot maar niets aan te doen. Ik doe Givar altijd zelf, behalve op zaterdag, dan doet mijn vriend hem. Maar die heeft de hele week tentamens gehad, en dus wel iets anders aan zijn hoofd.
Mijn zus en een vriendin van stal hebben de afgelopen dagen voor hem gezorgd. Vandaag dacht ik echter dat ik het zelf wel weer aankon (nogal eigenwijs aangelegd helaas Bloos ), dat liep dus op niets uit. Kwam nog beroerder thuis dan ik al was, en ben de rest van de dag niet meer van de bank afgekomen.
Morgen begint het weekend, Bas heeft zijn diensten gelukkig al aangeboden. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:29

Als ik niet naar mijn paard kan, dan gaat mijn vader er graag heen. Dan doet hij de stal en zet hij het voer klaar. Rijden doet hij ook met veel plezier, dus geen vuiltje aan de lucht Haha!.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:59

Gewoon gaan (9 van de 10x) ookal ben ik de verzorgster. Ik voer namelijk bijna altijd.
Ik geef toch nooit over als ik ziek ben, vaak als ik ziek ben is het alleen juist ff beter dat ik eruit ben en frisse lucht krijg

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:43

Gelukkig heb ik een super moeder, die hem zowieso elke morgen op de wei zet, en als ik ziek zou zijn, hem ook wel verzorgd
maar ook al ben ik zo ziek.. ik kan geen dag zonder even naar mn paardje te gaan Lovers

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:46

Mijn man, met wie ik de paarden dagelijks train, doet ze dan allebei, en mijn vriendin wil ook altijd een handje helpen. Echt een geruststellend idee Lachen !

Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding