Wie gaat er.........(opleiding Deurne)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 22:36

mag ik vragen waarom niet?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:46

bluehunter schreef:
1e fase: b/ l wedstrijd rijden. en paard waar op jij b/l start rechtig bent om mee te nemen.
2e faze m/z zelfde als 1e
3e z en hoger ook op geklasseerd paard. 1e 2e 3e fazijn zijn in ermelo en bazis is in de regio

1ste fase is ook nog in de regio, 2de en 3de fase is in Ermelo.
Basiscursus is niet verplicht, je kunt meteen in de 1ste fase beginnen (ik dacht dat je dan wel minimaal 18 moet zijn en voor de basiscursus 16, maar het is voor mij al een tijd terug dat ik ernaar gekeken heb)

Verder moet je voor de eerste fase dacht ik L+wp zijn(of het is M+wp geweest zijn en je hoeft nu geen startende combi te vormen), tweede fase M+wp en derde fase Z+wp of iets in die richting. (tweede en derde fase moet zeker weten een actieve combinatie zijn)
Als je niet alleen dressuur wil doen maar allround, moet je op dat niveau springen (hoe je dan dressuur moet rijden weet ik niet )

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:49

Fellor schreef:
Nee, heb gekozen voor Dronten (nogal wat anders), Deurne leek me namelijk niet alles om een paar jaar door te brengen.

Leuk! Dan kom ik misschien wel bij jou in de klas *LOL*

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:04

Asmila schreef:
paardje:jij kan tog ook masterclass ofzoiets gaan doen?of iets dat je gelijk met de dressuur verder kan, zoiets las ik, omdat je Z1 rijd?

Nou eerst was er idd sprake van dat ik dat zou mogen. Ik zou dan (tegen die tijd) Z2 moeten zijn en een junioren wedstrijd gereden moeten hebben, verder vonden ze me geschikt. Toch hebben wij, samen met hun besloten dat ik bter de voltijd kan gaan doen, omdat de meeste mensen die masterclass doen toch meer mogelijkheden hebben dan ik (qua paarden) en meestal ook al een bedrijf (bijv. van familie) om te werken.

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:41

gomir"]
[quote="bluehunter schreef:
1e fase: b/ l wedstrijd rijden. en paard waar op jij b/l start rechtig bent om mee te nemen.
2e faze m/z zelfde als 1e
3e z en hoger ook op geklasseerd paard. 1e 2e 3e fazijn zijn in ermelo en bazis is in de regio

1ste fase is ook nog in de regio, 2de en 3de fase is in Ermelo.
Basiscursus is niet verplicht, je kunt meteen in de 1ste fase beginnen (ik dacht dat je dan wel minimaal 18 moet zijn en voor de basiscursus 16, maar het is voor mij al een tijd terug dat ik ernaar gekeken heb)

Verder moet je voor de eerste fase dacht ik L+wp zijn(of het is M+wp geweest zijn en je hoeft nu geen startende combi te vormen), tweede fase M+wp en derde fase Z+wp of iets in die richting. (tweede en derde fase moet zeker weten een actieve combinatie zijn)
Als je niet alleen dressuur wil doen maar allround, moet je op dat niveau springen (hoe je dan dressuur moet rijden weet ik niet )
[/quote]

Hey bedankt!

Ik zit trouwens ook over Dronten te denken! Ik ga er 6 febr. kijken Lachen
Lijkt me wat minder kriegel dan Deurne en wat minder "bekakt" om het maar zo te zeggen.

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:52

paardje"]
[quote="Asmila schreef:
paardje:jij kan tog ook masterclass ofzoiets gaan doen?of iets dat je gelijk met de dressuur verder kan, zoiets las ik, omdat je Z1 rijd?

Nou eerst was er idd sprake van dat ik dat zou mogen. Ik zou dan (tegen die tijd) Z2 moeten zijn en een junioren wedstrijd gereden moeten hebben, verder vonden ze me geschikt. Toch hebben wij, samen met hun besloten dat ik bter de voltijd kan gaan doen, omdat de meeste mensen die masterclass doen toch meer mogelijkheden hebben dan ik (qua paarden) en meestal ook al een bedrijf (bijv. van familie) om te werken.
[/quote]
oke snap het, klopt die rijke lui maken meestal meer kans...helaas maar waar...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:55

Asmila"]
[quote="paardje"][quote="Asmila schreef:

[/quote]
oke snap het, klopt die rijke lui maken meestal meer kans...helaas maar waar...
[/quote]

inderdaad klopt wel weer..
maarja sommige hebben ook gewoon de ouders mee
En er zitten ook echt wat van zo'n mensen op school heb ik gehoord... maarja die heb je overal wel denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:26

stalleke schreef:
mag ik vragen waarom niet?

Verschillende redenen. Ten eerste is het voor mij een flink end weg en sluit het openbaar vervoer voor geen meter aan . Bovendien wou ik meer de management kant op met een opleiding waarmee je ook nog iets anders kan dan de paarden in. Ook speelde het mee dat je er (als ik het goed heb) geen studiefinanciering voor aan kan vragen.
Ik vond ook de sfeer op de oipleiding in Deurne wat minder dan die in Dronten op het CAH en de studie inhoudelijk trok me daar ook meer aan .
Maar het was wel mijn tweede keus, heb nou eenmaal een onoverkoombare passie voor paarden, haha en zou niet weten of iki ook nog andere interesses heb, haha. Duidelijk geval van zwaar besmet Bloos

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 15:29

En hoe zit dat op die school? veel theorie zeker?
krijg je daar ook les op een paard? of is het meer de kant van het managen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:33

Dronten is wat meer theorie en het is natuurlijk toch niet echt zo'n paardenschool als Deurne omdat het maar een gedeelte van het lesaanbod op die school is. Je krijgt niet echt les met hje paard, maar je krijgt wel alle thorie eromheen enzo en je hebt praktijkweken waarin je wel paardijdt en je ruiter-koetsier en longeerbewijs moet halen (mocht j die nog niet hebben. Bovendien loop je veel stages die je verplicht in een paardenbedrijf moet lopen (wat ik natuurlijk een ramp vind, haha). Ik vond de sfeer wat vriendlijker en makkelijker en gezelliger en bovendien scheelt het voor mij toch (omdat ik ook een paard moet onderhouden) dat de opleiding veel geoedkoper is. Maar ik was zelf ook meteen pas overtuigd toen ik naar een open dag was geweest. Maar jue kiest daar zelf hoe je je opleiding inricht. Maar het is een wat zaardere opleiding ja op thoretisch gebied, maar je kan er ook veel meer mee en je kan eigenlijk overal werken. ZE gaan er vanuit geloof ik dat je buiten je stages en praktijkweken om zo'n 40 % van je lespakket met paarden in kan richten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:35

Wat ik zelf trouwens ook erg leuk vind is dat je er ook een paardenraad (vereniging) hebt die allerlei evenementen, wedstrijden en ritten organiseerd. Ook lessen en uitjes naar bijvoorbeeld de HBC-stallen komen aan bod. Je hoeft je over genoeg paarden in je opleiding dus denk ik niet drk te maken, haha

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 15:41

haha zoals je het verteld lijkt het mee een leuke opleiding... maar ik denk dat t niet echt wat voor mij is, ik wil wat meer de praktijk doen en toch iets meer paarden dan managen
op deurne krijg je natuurlijk ook managementvakken maar toch meer gericht op het rijden en verzorgen
en ik ben al niet zo'n wonder in economie dus ik denk dat deurne voor mij dan toch wel iets beter is.. :>

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:00

Ik las dat je geen studiefinanciering krijgt voor Deurne?! Weet iemand daar iets meer over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:06

Volgens mij kreeg je er geen studiefinanciering voor omdat het een particuliere opleiding is.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:07

het is geen particuliere opleiding meer, de school word gesubsideerd!
maar hoe het met de studiefinanciering zit weet ik niet precies? misschien kan je er een mail heen sturen

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:19

stalleke schreef:
het is geen particuliere opleiding meer, de school word gesubsideerd!
maar hoe het met de studiefinanciering zit weet ik niet precies? misschien kan je er een mail heen sturen

Zal ik idd even doen Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:27

laat je even weten als je reactie hebt? ik ben namelijk ook erg benieuwd!!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:48

stalleke schreef:
laat je even weten als je reactie hebt? ik ben namelijk ook erg benieuwd!!

Is goed.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:56

Je krijgt voor Deurne gewoon stufi net zoveel(weinig) als iedereen die een hbo opleiding volgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:06

Hmmmmm, dan ga ik wer toch nog s drie keer over denken, haha.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 21:35

zoals ik het goed begrijp gaan alleen:
Asmilia
Bluehunter --->misschien
Paardje (toch?)
en KellyenXena zit er al...

zijn er echt niet meer mensen die gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:35

ukkie schreef:
Je krijgt voor Deurne gewoon stufi net zoveel(weinig) als iedereen die een hbo opleiding volgt

Weet je dit echt helemaal zeker?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 22:37

Fellor"]
[quote="ukkie schreef:

Weet je dit echt helemaal zeker?
[/quote]
stuur een mail naar deurne dan weet jet helemaal zeker
mailadres is te vinden op site: helicon.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:41

Franske schreef:
Nou nou dat valt alles mee, morgen eindfeestje Lachen

Zal ik eens komen kletsen en je meeten, ben morgen toevallig in Deurne Knipoog

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:47

stalleke schreef: