Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een paard terug schopt. Hooguit een bokje van schrik, maar verder... Armando heeft 1 x geschopt en daarna nooooooit meer. Hij schrok zich het lazarus van mijn schop. Zelfde geld voor bijten. 1 keer en nooit weer. Maar als het zijn voorbeen is, denk ik eigenlijk niet dat ie naar je schopt. Ewalda schraapt constant als ze flauw is van het poetsen... lageveld schreef:Zelfs opgroeiende PONY-hengsten kunnen volwassenen voor verrassende problemen plaatsen waarvan je niet kunt verwachten dat iemand van 12 dit zomaar even oplost.
Eerlijk gezegd vind ik de situatie levensgevaarlijk. Zoals al gezegd, het mooist is bij hengsten in de wei. Anders zit er weinig anders op dan castreren en wel zo spoedig mogelijk tenminste wanneer ik er vanuit ga dat je hem wilt blijven verzorgen. Alle bovengenoemde goedbedoelde adviezen ten spijt.
cissy schreef:Hoi, ik hoop dat je engels goed is want ik heb een super artikel voor je op http://www.parelli.com/literature/artic ... lions.htm.
Met andere woorden: iemand van 12 kan inderdaad geen hengst op
Staat Amigo in de wei? dag en nacht? nee dus?cissy schreef:iemand van 12 kan inderdaad geen hengst op voeden. Nu is ie nog jong en onervaren maar wacht maar tot ie wat ouder wordt...
Barvrouwke"]
[quote="cissy schreef:iemand van 12 kan inderdaad geen hengst op voeden. Nu is ie nog jong en onervaren maar wacht maar tot ie wat ouder wordt...
runningkawa schreef:maar iemand van 12 is meestal nog niet consequent en weet vaak niet hoe te handelen, uitzonderingen daar gelaten. Maar aan de vraagstelling hier is het zeker geen uitzondering.
Volwassenen die weinig omgegaan zijn met jonge paarden kunnen het niet eens.
Levensgevaarlijk.
Vraag me af of de ouders wel weten wat voor verzorgpaard ze heeft.