Ook zo dol op poetsen/wassen van je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:20

Heerlijk poetsen en knuffelen <3 verder neem ik tegen de zomer ook altijd uitgebreid te tijd om overtollig haar te verwijderen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:23

Vind het leuk ja! Maar zaterdag er 6 uitgebreid gedaan en vandaag weer 4, krijg je lamme armen van :+ maar vind het heerlijk om lekker te tutten <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ook zo dol op poetsen/wassen van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:25

Ik vind poetsen saai. Vanwege een of andere vreemde speling van het lot heb ik wel twee schimmels.
Woont er niet toevallig eentje van jullie in zeeland? Je bent welkom. :+

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:26

Gypsy schreef:
Ik vind poetsen saai. Vanwege een of andere vreemde speling van het lot heb ik wel twee schimmels.
Woont er niet toevallig eentje van jullie in zeeland? Je bent welkom. :+

Als ik in de buurt had gewoond.... :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:27

Haha helaas het viel te proberen.

Het wassen der staarten ritueel, vind ik, als ik tijd heb en het lekker weer is, overigens wel best leuk. :j

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:28

Ik hou van poetsen :D
De fjord die ik rijd vindt het zoooo verschrikkelijk fijn, ze staat dan te slapen. Ze heeft in de winter zo'n vreselijk dikke vacht, niet normaal! (Inclusief sokken waar menig tinker jaloers op kan zijn). Nu het zo warm is rolt ze veel en zit ze onder de modder, dus extra veel poetsen :D
En natuulijk ook de manen bijknippen, hoefjes poetsen, staart kammen (ze heeft een hele dikke staart, dus ik de zomer borstel in hem veel in de hoop dat ie wat dunner wordt :')). Lekker wassen als het warm is.... Heerlijk! Ik poets altijd langer dan dat ik rijd :=

Mijn andere pony is jammergenoeg na 10 minuten wel klaar met poesten... Ook heeft ze nooit een vieze vacht en na 1 borstel is ze zo goed als schoon :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:02

Ja, ik vind niks leuker <3 Houd dus ook ontzettend van wedstrijden en keuringen, goed excuus om een paar uurtjes te poetsen en wassen :+ Pony is het ook al helemaal gewend. Kan ook gewoon haar voorlok en bles wassen met de tuinslang, zet de straal tussen haar ogen en ze kijkt er niet van op :')

Afbeelding

Heb ook nog een bonte, dus kan me helemaal uitleven *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:47

Ik mag morgen weer wassen met sebacil en voor de rest borstel ik mijn verharende vrienden dagelijks met de furminator nu :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:52

Poetsen niet omdat paardlief daar niet zo van houdt, wel harde en zachte borstel maar dan ben je zo klaar. Waar ik wel van geniet is het toileteren en wassen! Kan daar uuren mee bezig zijn.

Na het wassen van het hele lijf (en opgedroogt is) dan heerlijk de been mooi op scheren, kroonranden knippen, staart uitborstelen en staartwortel insmeren net als manen, kam en baard scheren en snorharen bij punten, hoeven vetten en weet ik veel wat ik nog meer doe haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:56

Ik rij een schimmel die 24/7 buiten staat, die ziet echt vuil :') eens per week poets ik grondig inclusief staart en manen uit kammen. In de zomer was ik hem een keer of twee en paar keer afspoelen. Soms vind ik het wel zonde zi. Zijn manen en staart zien nooit wit. Door de week heb ik te weinig tijd omdat het altijd racen is om op tijd te zijn voor het donker en dan haal ik vaak gewoon een hand over de plekken waar het tuig komt :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:06

Ik vind wassen en vlechten het einde. Ik zou me zo aanbieden voor een ruiter in de omgeving. Heerlijk, vlechten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:09

Ik vind het altijd geweldig om manegepaarden bij ons een grote opknapbeurt te geven! We hebben een paar hele mooie staan die soms niet helemaal bij worden gehouden enzo (geen zorgen, tandarts, hoefsmid en alles komt gewoon optijd). Van mij weten ze dat het gewoon goed komt als ik een paard flink onderhanden neem en her en der ook wat bijknip.

Staart wassen en netjes op lengte knippen (hing een keer bijna op de grond), voeten een beurt geven en de modder eruit zodat het wit weer wit is en de voeten zelf mooi schoon zijn met een vetje erop...

Ik merk vaak dat de paarden die aandacht ook wel fijn vinden. Ze worden door veel ruiters toch alleen bereden en daarna weer in de stal weggezet.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:24

Ik ben gek op poetsen en tutten. Heerlijk rustgevend.
Ik heb een aantal jaar geholpen in een paardenrusthuis. Heerlijk om daar de ouwetjes urenlang te borstelen.
De rui periode vind ik juist het leukst. Dat je na urenlang poetsen dan wel resultaat ziet.
Wassen ben ik minder gek op. Het is zo'n kledderboel. Al vind ik het op een warme zomerdag wel fijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 05:38

@Felicity, resultaat als je poetst in de rui? Niet hier hoor :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 06:14

Nee heb er echt een hekel aan :') heel af en toe poets ik "uitgebreid", dan kan ik z'n manen en staart en borstel ik met roodborstel en harde :+ hoevenkrabben begin ik niet aan, als ik dat 2x per week doe is het veel :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 06:49

Als ze schoon zijn vind ik het niet zo leuk.. Maar als ze vies zijn kan ik mij volledig uitleven. :D

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:08

Ja, ik :D
Laatst ben ik een weekje ziek geweest, toen is mijn verzorgpaardje niet zo uitgebreid gepoetst.
Toen ik me zaterdag wat beter voelde toch maar naar stal te gaan om te poetsen, wat tref je daar aan, hele haarbal opeens _O-
Tja, ik heb me dus zo'n anderhalf uur kunnen uitleven en pony vond het heerlijk :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:50

Ik kan van een heerlijke poetsbeurt genieten als ik tijd heb, als het rap-rap moet, durf ik er zelfs een zadel op te gooien zonder eerst een borstel te hebben vastgehad (oeps..)
En blijkbaar, hoe ouder en volwassener je wordt, hoe minder tijd dat je hebt om een hele dag te toiletteren...

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:12

K hou van poetsen en gelukkig houden me 2 haffjes er ook ontzettend veel van.
Voor het rijden ben K soms zo 2 uur bezig met poetsen en haar invlechten en in die tijd heeft ze geen stap gezet

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:27

Mijn pony is anti uitgebreid poetsen en plukken normaal gesproken, behalve tijdens de rui want dan is het wel lekker dat al die haartjes verdwijnen die kriebelen. :Y)
Mijn huidige paard kan er echt van genieten, soms heb ik zo'n dag van uitgebreid poetsen. Maar meestal ben ik van het meest nodige. Ben denk ik afgekickt na 2 compleet witte pony's te hebben gehad in het verleden :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:39

poes schreef:
Ik rij een schimmel die 24/7 buiten staat, die ziet echt vuil :') eens per week poets ik grondig inclusief staart en manen uit kammen. In de zomer was ik hem een keer of twee en paar keer afspoelen. Soms vind ik het wel zonde zi. Zijn manen en staart zien nooit wit. Door de week heb ik te weinig tijd omdat het altijd racen is om op tijd te zijn voor het donker en dan haal ik vaak gewoon een hand over de plekken waar het tuig komt :+

Wees blij dat ie buiten staat !
Die mest vlekken van stal krijg je er met geen mogelijkheid uit, je blijft altijd een gele gloed houden.

SethDark

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:33

ik borstel enorm graag! uurtje borstelen, lekker traag, staat hij ook van te genieten, natuurlijk maakt het allemaal niets uit want 2u later is hij toch gewoon weer vuil :D

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:00

Ja heerlijk, gelukkig vind het paard het ook heel fijn. Ze gaat ook terug groomen en valt bijna in slaap als ik haar manen ga vlechten <3

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:09

Ik vind het heerlijk ja! Mijn paard krijgt voor en na het rijden een poetsbeurt, voor het rijden heeft ze nooit echt genoeg geduld voor een uitgebreide poetsbeurt, dus dan alleen het ergste vuil er af, en dan na het rijden lekker uitgebreid.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:11

Ik heb zo mn momenten dat ik heerlijk uren kan staan poetsen, en de volgende dag ben ik het al na 5 minuten zat.