Mijn instructice is er maar 1 keer opgeweest omdat toen zei iets van hem vroeg stak hij het hoofd in de lucht pakte het bit vast en was gewoon niet op de rem te krijgen,het is een beetje een volbloed type en daar houd zei ook niet zo van maar ze gaat er liever niet voor een 2e keer erop.
Met borstelen of wat dan ook geef mijn paard geen teken dat hij pijn heeft,ook niet als ik met mijn vingers over zijn rug drukt.Hij heeft laatst wel zijn hoektanden verwisseld maar dat probleem was daarvoor al.
In iedergeval komt 3 februari de paardentandarts en einde van deze maand de dierenarts en dan wacht ik wel af wat hij heeft,en als hij niks mankeert dan gaat hij eerst een poosje op vakantie de wei op en misschien dat ik hem wel opnieuw laat beleren door een proffesionele iemand.
maar toch bedankt voor jullie reacties
] dus ik weet nu ook heel goed waar het probleem ligt.
En uiteindelijk is het toch nog wat geworden met ons
Je kunt het best leren, maar............daar heb je wel heel goede begeleiding en doorzettingsvermogen voor nodig. Als je instructrice al niets heeft met het type paard dat je hebt houdt alles op. 
Je hebt toch ook mensen / organisaties die een paard kunnen heropvoeden of je willen helpen met probleem paarden? Ze helpen aan huis of je kunt je paard bij hun stallen.Kost wel wat, maar dan heb je tenminste wel hulp en steun.
Maar ik wacht eerst af of hij lichamelijk niks mankeert en dan verhuis ik hem naar een ander onderkomen waar ik ook evt goede begeleiding kan krijgen,maar dan krijgt hij eerst nog vakantie en ik ook om alles goed op een rijtje te kunnen zetten.Iedereen bedankt voor jullie reacties vindt het fijn dat er zoveel paarden liefhebbers erop gereageerd hebben.