Mijn lease paard staat op stro en op restjes van het hooi wat ze niet meer willen eten.
Newallure
Geplaatst: 13-03-16 14:30
Madelou schreef:
Er staat dat ze tussen de voerbeurten door niks te knabbelen hebben, waar ik uit opmaak dat het hooi snel op is. Is dan toch handig als het bijgevuld wordt?
Kan maar als het hooi rijk is of je paard makkelijk dik dan is stro ook een redelijk knabbel alternatief lijkt me. Vezels en weinig voedingswaarde. Ze moeten natuurlijk niet hun stal gaan leeg eten.....
Naranga
Geplaatst: 13-03-16 14:31
Omdat ze al het stro op at, maar dan ook echt alles en ik zat niet te wachten op een verstopping. Ze staan inmiddels niet meer op stal dus is geen probleem meer. Ze is nogal een snelle eter en at haar hooi ook altijd erg snel op, kreeg een grotere portie dan de meeste paarden maar was als eerste klaar. Ze heeft voernijd en alles wat al binnen is kunnen ze je niet meer afpakken... Ik gaf haar vaak nog een extra prortie stro om te eten, voor de lekker/structuur/buikvulling.
Runa
Geplaatst: 13-03-16 14:40
Mijn voorkeur gaat uit naar stro, omdat ze dan ook wat te knabbelen hebben. Helaas gaat pony daarvan hoesten, dus staat ze nu op vlas als ze binnen staat.
Nadiine__x
Geplaatst: 13-03-16 15:01
Ik heb een grote shire lopen en stro in dr stal is echt drama!
Dr pist en schijt de hele bende onder, het word drassig en vies ennik mag er elke dag 4 kruiwagens zware bende uit scheppen tot mijn rug krom staat.. Daarnaast kreeg zij ook mok en rasp, tot kloven aan toe de 1e winter op stro terwijl voorheen op vlas nooit mok/rasp had.
Nu staat ze dus weer op vlas, ik schep elke dag de drollen eruit (dat is een halve kruiwagen) en 1x per week de natte plek (4 kruiwagens) Er liggen totaal 3 balen vlas in en elke week gooi ik na mesten van de natte plek er 2 nieuwe bij.
Ze staat altijd droog, sopt helemaal niet meer en is ook weer helemaal mokvrij! Ze krijgt wel onbeperkt ruwvoer aangeboden.
Ja het is wel duurder, maar voor een shire betaal je ook al snel meer op een pensionstal, dus of ik mijn stalbaas nou 50€ meer betaal voor extra stro en hooi, of het vaste pensiongeld betaal inc. Extra hooi en zonder stro en vervolgens zelf vlas koop maakt weinig uit
Hier staan ze op rubber stalmatten en de achterste helft is stro. Ik vind het prima zo, mijne zijn heel netjes op stal en als het hooi op is hebben ze nog wat te knabbelen tot de volgende voerbeurt.