Als mijn man op zijn vingers fluit komen ze ook wel aanrennen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vuurneon schreef:Weglopen gebeurt hier wel eens, iets met een heel fris paard dan die dolblij dan gezellig gaat rennen. Nou je rent maar, ik zorg wel dat je dan pas stopt met lopen als ik het zeg en niet andersomen dan is het weer een hele tijd goed.
Of ik moet haast hebben dan heb ik brokjes,kan moeilijk de hoefsmid een tijd laten wachten
Ts, loont moeite om eens een andere auto mee te nemendan staan ze nog zo onschuldig te grazen als je uit stapt haha
janouk schreef:Bewijs filmpje http://www.chaletparketsport.nl/?p=338
Ik hoef alleen maar "eten" te roepen............het zijn haflingers haha die komen aanrennen als er iets te eten is, anders dan gras en ze rennen zo hun eigen box in

Ik heb wel altijd een snoepje bij me trouwens, meneer had als klein Wilco-tje nog wel eens heel erg veel plezier in het hard weg galopperen en zien hoe ik hem ging vangen. Uiteindelijk duurde het wel een half uur voordat ik hem uiteindelijk had, en toen ben ik maar met een snoepje begonnen. Sindsdien nooit meer last gehad van hem aan het wegrennen. Zo zie je maar weer, de liefde van een Haflinger gaat door de maag
Maar kan ze alsnog gewoon met halstertje ophalen en mee nemen. Mijn Shetlander is wel heel gevoelig voor mensen met een 'heftige' energie. Dan rent ze weg.... Dus gewoon relaxt zijn, geen haast hebben, vanuit je buik ademen. Anders heb je een probleem :-p.
Dan laat ze me eerst door de modder heen ploegen, en dan komt ze de laatste stapjes weer blij naar me toe