Hebben jullie moeite met je paard uit het land halen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Hebben jullie moeite met je paard uit het land halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:34

Onze paarden komen wel als we ze roepen of als ze ons zien.
Als mijn man op zijn vingers fluit komen ze ook wel aanrennen :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:45

Die van ons komen altijd. Het is soms een gevecht om er dan maar eentje uit het hek mee te nemen, haha! Ze willen allemaal vrijwel altijd graag mee. Een heel enkele keer moet ik ze een stukje tegemoet lopen, als ze BV net nieuw gras hebben gekregen.

Paardenvgoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:49

Bij mij komen ze naar mij toe als ze er klaar mee zijn

In de bak is dat natuurlijk makkelijker, op gras willen ze nog wel is doen alsof ze mij niet horen want daar zijn ze bijna nooit klaar mee

Maar dan alsnog kan ik naar hun toe gaan om ze te pakken, ze rennen gelukkig niet weg

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:49

vuurneon schreef:
Weglopen gebeurt hier wel eens, iets met een heel fris paard dan die dolblij dan gezellig gaat rennen. Nou je rent maar, ik zorg wel dat je dan pas stopt met lopen als ik het zeg en niet andersom }> en dan is het weer een hele tijd goed.

Of ik moet haast hebben dan heb ik brokjes,kan moeilijk de hoefsmid een tijd laten wachten :')

Ts, loont moeite om eens een andere auto mee te nemen }> dan staan ze nog zo onschuldig te grazen als je uit stapt haha

Heel af en toe loopt de mijne ook weg. Dan laat ik haar ook lopen,langer dan ze wil. De volgende keer blijft ze echt wel staan of ze komt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:55

Rietjee_xx schreef:
Mijne komt naar me toe.... Maar als ik het halstertouw erbij pak, gaat ze in dikke rengalop weer weg het weiland in.. :')

hahaha ja hier nog een!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 22:49

janouk schreef:
Bewijs filmpje http://www.chaletparketsport.nl/?p=338

Ik hoef alleen maar "eten" te roepen............het zijn haflingers haha die komen aanrennen als er iets te eten is, anders dan gras en ze rennen zo hun eigen box in

Wat een leuk filmpje!

Wat heerlijk om je paarden zo aan huis te hebben. +:)+

sannuuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:06

Ik nam meestal de eerste dagen een peentje mee, meestal kwamen ze dan wel gelijk. Af en toe moest ik ze ook wel eens achter in het land gaan halen, wegrennen deden ze nooit.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 08:25

nicole_floor schreef:
Rietjee_xx schreef:
Mijne komt naar me toe.... Maar als ik het halstertouw erbij pak, gaat ze in dikke rengalop weer weg het weiland in.. :')

hahaha ja hier nog een!

Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad. Hier moet ik ze eerder bij me weghouden (de andere paarden dan).

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:28

Twee reuzen in het land komen naar je toe, ze willen gwn hooi op stal ofzo? :?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:11

Ik roep haar en ze komt naar me toe :+
Ideaal,heb er ook niets voor hoeven doen dus ik ben ergens gewoon een verwende poownie eigenaar

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:20

Mijn pony geniet intens in de wei, dus ik moet hem altijd halen en ik neem daarbij altijd wat eten mee, meestal komt hij dan het laatste stukje naar me toe. Ook kijkt hij altijd wel op als ik aankom en vaak krijg ik begroetingshinnik, maar daarna gaat tie weer lekker door met eten/spelen/kroelen ect.

Als hij keihard op me afkomt gerend dan is er iets bijzonders gebeurd.. De 2-3 keer dat hij dat deed had ik namelijk een super nerveuze en dribbelige pony naast me lopen die ontzettend graag naar zn stal wou. Dus dan kan ik een ontspannen buitenritje wel op mn buik schrijven :')

En altijd als ik haast heb, of ik even snel langskom dan kan ik hem vangen... Ook als ik twee paarden mee moet nemen is hij altijd lastig te vangen.. Net alsof hij het expres doet om me te pesten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:35

Niet echt maar ons ene paard vind her vreselijk grappig om de ander te laten schrikken als ik die meeneem de wei uit >;) springt ineens op alsof ze door een bij word gestoken zo hoog. Waardoor het paard wat ik meemeem bijna een hartverlamming krijgt. Grrr lollige haflinger

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:43

Me paardjes komen altijd hinnekend naar het hek toe als k aan kom fietsen.

Merk trouwens ook goed verschil tussen paarden die dag in dag uit uit de wei worden gehaald voir allen het rijden en paaden die uit de wei worden gehaald om mee te wandelen en te knuffelen en rijden in afwisseling.

Nartuurlikk per paard verschillend

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:45

Mijn pony's komen altijd direct aanrennen zodra ze de auto in zicht krijgen. Als ik al een tijdje op stal ben en roep "kom maar pony's" dan hetzelfde. :D Erg handig. :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:53

Toen ik bij mijn ruin ging kijken legde zijn vorige eigenaar/verkoper mij uit dat je 'm nieuwsgierig moest maken. Ze zijn zeker een kwartier in de weer geweest met een knisperend boterhamzakje.

Dus dat was één van de eerste dingen die ik met 'm deed. Net zo lang achter 'm aan lopen tot hij stil stond. Dat kwartje viel vrij gauw. Hij heeft jaren later nog wel een periode gehad dat hij zich ineens ging verstoppen achter een boom of bij voorbeeld een shet ("Ze ziet me niet! Hier vindt ze me nóóit!" Nee knul, je steekt er ook helemaal niet aan alle kanten achter vandaan met je bolle pens).

Tegenwoordig is het zo dat hij me tegemoet komt. Afhankelijk van wat ik wil gaan doen laat ik hem de laatste paar meter naar mij lopen.

Mijn shet is een ander verhaal. Die moet ik mij meestal van het lijf houden. Ze is nogal aanhankelijk en volgzaam.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:05

Ja, de kleine witte komt vaak stiekem met een snelle actie ook mee de wei uit om de voerton te overvallen. Ik heb dus geen moeite om ze eruit te halen, ik heb moeite om ze erin te houden. Als het mijn paard te lang duurt komt hij zelf over het hek springen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:16

Wilco moet ik over het algemeen halen, maar hij kijkt wel heel blij naar mij als ik eraan komt en blijft netjes staan. Alleen als ik wel héél dichtbij ben komt hij een paar passen nog naar mij toegelopen :') Ik heb wel altijd een snoepje bij me trouwens, meneer had als klein Wilco-tje nog wel eens heel erg veel plezier in het hard weg galopperen en zien hoe ik hem ging vangen. Uiteindelijk duurde het wel een half uur voordat ik hem uiteindelijk had, en toen ben ik maar met een snoepje begonnen. Sindsdien nooit meer last gehad van hem aan het wegrennen. Zo zie je maar weer, de liefde van een Haflinger gaat door de maag :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:27

9 van de 10 keer horen/zien ze de auto en sukkelen ze al na vore
Maar als ze t niet in de gaten hebben en ik zeg wat komen ze wel aangestormd
Is echt eens in de maand dat ik d'r eentje moet gaan halen en dan komt de rest wel mee
De shet komt nooit maar doe d'r ook geen moeite voor
Als hij merkt dat de rest al op stal staat komt hij als n idioot aangescheurd :+
Of hij vliegt na de andere wei kijken of ze daar staan

Ze weten allemaal dondersgoed dat er op stal altijd wat lekkers te halen valt dan wat wortels dan wat brokjes en natuurlijk een flinke berg hooi en op de wei zit dat in slowfeeders dus moeten ze d'r wat meer moeite voor doen als dat ze t binnen eten

Maar ook als ik smiddags kom om even n knuffel te brengen of om te gaan rijden komen ze ook
Incl een luid keelse hinnik

Heb nooit moeite gedaan met snoepjes en dergelijke eigenlijk misschien n rammel met n emmer met voer maar dat komt echt maar zelden voor
Alleen de ruinen en hengst zijn af en toe te nukkig om de kop van de grond af te halen
Zeker als ik hun eerst binnen haal
Haal ik eerst de merrie groep binnen springen ze nog net niet over t hek heen dan proberen ze ook met z'n 3en tegelijk door de poort te lopen
Wat natuurlijk niet gaat

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 02:22

Volgens mij zijn ze graag bij me. Komen altijd naar me toe. Tenzij ze net op het land staan (ze staan de nachten op de paddock met inloopstal). Dan vinden ze soms het gras interessanter dan mij... ;-) Maar kan ze alsnog gewoon met halstertje ophalen en mee nemen. Mijn Shetlander is wel heel gevoelig voor mensen met een 'heftige' energie. Dan rent ze weg.... Dus gewoon relaxt zijn, geen haast hebben, vanuit je buik ademen. Anders heb je een probleem :-p.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 03:43

Die van mij komen in een RUSTIG tempo naar me toe lopen als ik fluit, met heel af en toe nog een lekker grassprietje tussendoor.
Als ik ze binnenzet 's avonds, lopen ze gewoon zelf hun stal in, alleen als ze net een nieuw stuk wei hebben, hebben ze er niet zoveel zin in als ik met een halstertouw aan kom lopen :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:06

Mijne doet haar hoofd omhoog met een blije kop en komt naar me toe lopen....tot de rand van de modder bij de ingang :') Dan laat ze me eerst door de modder heen ploegen, en dan komt ze de laatste stapjes weer blij naar me toe :+

Eerst baasje ook voeten nat laten maken net als ik, zal ze wel denken. Arabisch prinsesje is het :')

In geval van geen modder komt ze meestal wel gewoon aan wandelen, haha.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:26

In het begin sprong hij over de draden telkens een ander land in als ik hem op wou halen :')
Nu komt hij hinnikend naar mij toe gelopen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:17

Dat is nogal een verandering, kevinsky. Hoe is dat zo gekomen dat hij nu wel naar je toe komt?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:21

Kitty staat soms aan het hek zachtjes te hinniken. Staat er wel altijd.
Fflur de eerste dagen/weken niet :') Ze is best eenkennig en duurde een tijdje voor ze me vertrouwde. Vandaag kwam ze super happy bokkend aangegaloppeerd <3 Vanuit achterin de wei. Ik zal eens filmen :+

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:48

Ik heb wel mijn problemen met mijn ruin uit het land halen,
Zeker nu het weideseizoen weer op de loer ligt en ik hem dus weer van het grote land moet gaan halen.
Meneer is erg slim om in een snoepje of iets te trappen en zodra je in de buurt bent laat hem snoepje zien en wil meneer pakken is het snoepje uit mijn hand en hij is alweer weg.
Iemand nog tips en of tricks? van de zomer wordt ng een dingetje omdat ik hem savonds binnen wil hebben staan maar de rest van de kudde staat gewoon 24/7 buiten, nu staat alles savonds binnen en als de rest van de groep gaat gaat hij er gewoon achteraan.

Lastig zon slim paard, maar stiekem vindt ik het ook wel wat hebben dat gedrag :o