Schade aan deken verhalen op eigenaar sloper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:18

Cassidy"]
[quote="loulou schreef:
en anders verdraai je het verhaal gewoon een beetje. zij kunnen echt niet controleren of het met of zonder toestemming van de eigenaar was...

En zo werk je verzekeringsfraude in de hand...en waarom zouden die verzekeringspremies eigenlijk ieder jaar omhoog gaan?
[/quote]

Dat lijkt mij ook niet echt een fijne oplossing nee... >;) Als ik geld nodig heb zeg ik de volgende keer dat mijn auto gestolen is zeker... Boos!

En klagen dat de premies omhoog gaan gaat dan inderdaat niet op voor jou...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:19

Zo had de buurvrouw van Darmoor eens lekker op Dar d'r (stübben) teugels staan knabbelen, heel vervelend, ik heb er verder niks mee gedaan.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:25

Ik heb dit in het verleden ook gehad.
Ik had mijn paard een nieuw dek omgedaan en ik liep langs een
andere pony en rats daar ging mijn nieuwe dek.
Die pony zetten zijn tanden erin met het vervolg dat er dus een scheur van voor naar achter liep.
Ik heb toen de eigenaar op gebeld en verteld wat er gebeurt was en zei heeft het toen doorgegeven aan de verzekering en twee weken later kon ik en nieuw dek kopen.
Op dit moment zit er weer een scheur in een deken maar ik heb niet kunnen zien hoe dat gebeurt is dus ik doe daar ook niks mee.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 23:56

Mijn deken is ook nog maar 2 maanden oud.
Hij heeft mijn €107,- gekost, dat is voor mijn een half maandsalaris.
Verschillende mensen hebben gezien dat die haf aan mijn deken hing en de staleigenaar heeft hem met de afgescheurde kruissingel in zn bek zien staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:36

Bij ons op stal is dit al meerdere keren voorgekomen. Het is 1x iemand gelukt om via haar verzekering een nieuwe deken te kopen. Daarna nooit meer.
Ik vrees dat je idd geen poot om op te staan hebt. Ze proberen bij de verzekering echt alles te doen om niet te hoeven betalen.
En gaat dit niet ten koste van je no-claim?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:29

Ik vind dit een duidelijk geval van eigen risico... Snowdon zijn deken is ook helemaal aan flarden, de deken van de haflinger die bij hem staat ook aardig... Maar dat krijg je nu eenmaal als je paarden bij elkaar zet.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:02

Ik zou hem gewoon zelf laten repareren, dat kost 10-15 euro, als hij ook op de naad gescheurd is. Paarden slopen nu eenmaal dingen.
Die nieuwigheid is er iig wel vanaf Schijnheilig
Als je het probeert te verhalen kost waarschijnlijk veel moeite en word de verstandhouding ook niet beter.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:53

Je kunt dit proberen te verhalen hoor. Pak het alleen wel vriendelijk aan want de eigenaar van de haflinger zal zijn WA verzekering ervoor moeten aanspreken en sommigen voelen zich gelijk persoonlijk aangesproken als je alleen maar oppert dat het misschien verhaalt zou kunnen worden.

Ik weet namelijk van een bijrijder die haar nieuwe eigen paard bij de oude bijrijderspaarden stalde. Dat nieuwe paard kwam op een gegeven moment met allemaal wonden uit de wei. De eigenaar van de bijrijderspaarden heeft toen de DA kosten kunnen verhalen op de WA verzekering.

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:12

Een aantal jaren geleden is mij hetzelfde gebeurd, het was een Rambo van 600 gulden! Dus de bon naar de WA verzekering van de tegenpartij opgestuurd en het duurde wel ff maar het werd wel vergoed! Haha!

Dus als ik jou was, absoluut degene erop aanspreken! Succes! OK dan!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:15

Dit kan je dacht ik niet verhalen op de eigenaar van de sloper. Je zou het wel met de eigenaar kunnen bespreken. Ik zou dat doen. Nee heb je en ja kun je krijgen. Misschien doet hij/zij daar niet zo beroerd over...

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:47

Ik heb zelf ook zoiets mee gemaakt en heb 1 maal iemand ervoor betaald, althans heb haar rond de 40 euro gegeven om bij een nieuwe deken te leggen. Ik heb het gedaan omdat ik het zielig voor haar vond en ik medelijden had en omdat het een vriendin betreft maar ik doe dit dus niet meer omdat ik vind dat dat het risico is van het bij elkaar zetten van paarden.

Achteraf heb ik de merrie in kwestie een keer heel lelijk tegen een ander paddockmaatje zien doen, ze viel uit het niets aan en begon de ruin te bijten en te trappen........ tja als ze dit ook tegen Nappie heeft gedaan toendertijd dan weet ik wel waarom hij haar heeft gebeten en waarom haar deken kleine scheurtjes vertoonde! (overigens was de deken nog wel te gebruiken en ik geloof zelfs dat ze hem heeft door verkocht aan een anders Verward )

Dus ik ben van mening dat je gewoon dit risico moet nemen en anders je paard maar apart moet neerzetten.........

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 19:39

Ik had gisteren gebeld om hem te laten repareren en hij moet dus eerst gewassen zijn.
Ik geprobeert en geprobeert maar hij pastt niet in de wasmachine.
Dus ben ik de halve middag met warm water en een borstel bezig geweest.
Vandaag wilde ik hem wegbrengen maar hij was niet schoon genoeg.
Bij de wasserij kost het €29,95 en straks het repareren er nog ongeveer €20,- erbij, had ongeveer beter een nieuwe kunnen kopen.
Is dat overal zo duur?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:02

wasserij 29.95 lijkt mij beetje duur. even ergens anders proberen

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:28

Breng je deken naar een schoenmaker, of een kleermaker, die kunnen het ook prachtig repareren. En bij een wasserette, kan je gewoon 3 euro in zoown grote wasmachine proppen, en dan daarin je deken wassen Lachen

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:12

Cassidy"]
[quote="loulou schreef:
en anders verdraai je het verhaal gewoon een beetje. zij kunnen echt niet controleren of het met of zonder toestemming van de eigenaar was...

En zo werk je verzekeringsfraude in de hand...en waarom zouden die verzekeringspremies eigenlijk ieder jaar omhoog gaan?
[/quote]
Klopt! En daarbij, vaak gaan ze wel controleren. Toen mijn auto door een hond is 'aangebonkt'. (Ja 60kilo hond tegen de deur van een polo gaat niet zonder schade) werd er ook navraag gedaan bij de getuige.
en een goede correcte verzekering betaald gewoon uit als het gegrond is.