Buitenbak:Rijden jullie in de blub?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:58

We rijden gewoon in de blub. Paard onder de bagger, ik onder de bagger. Het maakt allemaal niet uit Haha!
We doen wel voorzichtig, aangezien we niet in de blubber willen liggen.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:07

Ja hoor, wij rijden hier ook gewoon lekker door. Worden ze hard van (en het zadel vies Bloos ). Daarbij is onze bak niet echt glad, dus het rijden gaat eigenlijk gewoon prima, alleen de galop is een beetje oppassen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:08

De baan valt bij ons nog wel mee. Maar met het oog op veel schoonmaakwerk ga ik bewust buitenrijden met dit weer. Scheelt de helft in schrobben van zowel mijn paard als het zadel. *LOL*
In de bak spat de blub meer op dan in het bos, dus vandaar. Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:16

Bij ons in de bak is het ook een en al blub maar we rijden gewoon door je moet wat he ik doe dan geen galop vind ik het te glad voor.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:22

Bij de bak waar ik in rij is ook één en al blubber.. Tja, je moet toch wat he. Rijden dus Haha! Het gaat opzich best wel alleen na het rijden is je paard en vaak jij zelf een moddermonster Haha! Bloos! De galop is wel lekker zwaar voor der maar dat kan zo af en toe geen kwaad vind ik }>

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:31

bij mij op stal lkigt een gloedjenieuwe perfecte buitenbak.... echt helemaal top! sta er nu negen jaar en voor het eerst kan ik de hele winter doorrijden.... echt geweldig!!! OK dan!

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:32

bij ons is de bak SUPER!!!!! NOOIT EEN PLASJE WATER ALTIJD DROOG EN SUPER TE RIJDEN(pas nieuw aan laten leggen)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:36

Hier is de bak wel nat maar niet glad. Na een dag is ie trouwens al wel weer opgedroogd maarja, dan moet het wel een dag droog zijn. Ik heb mijn rijlaarzen dus maar eens weer tevoorschijn getoverd want mijn jophurtjes zaten elke keer vol modder... jakkes. Mijn merrie maakt er trouwens ook misbruik van door lekker door de plassen extra te gaan stampen en als je mevrouw iets te hard aan het werk zet naar haar idee gaat ze zwiepen met die gore modderstaart--> en dan zit ik er dus ook leuk onder. Na het rijden ga ik wel even met een slang in de weer dus paard komt met schone benen en staart op stal. (doe ik altijd behalve bij vorst)

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 23:41

Echte bikkels rijden ook in de modder!! Leve de niet-mooiweer rijders!!! OK dan!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:50

Hahaha, Pascha, helemaal mee eens maar we behoren wel tot een uitstervend ras. Het is al net als met schaatsen... Vroegâh schaatsten ze ook in weer en wind, tegenwoordig kunnen ze het zonder dakje erop niet meer...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:47

Bij ons is de bak ook erg nat, maar bovendien zwaar.
Mijn eigen pony is net hersteld van kreupelheid vanwege spat en die rijd ik daar dus echt niet in. Dat geeft hij zelf ook aan, want hij verzet geen poot in een zware bak...
Aranka rijd ik er nog wel, maar als ze te ver wegzakt, dan is het ook niet goed te doen. Verder dan wat stappen en wat overgangen en kleine stukjes draf kom ik dan niet omdat ze haar evenwicht moeilijk houd en het is gewoon te zwaar. Met haar kan ik helaas niet alleen naar buiten. Daar is ze me te druk voor (Minkieboy en Judibo zijn leuke buitenrijdmaatjes voor ons Knipoog ). Met Andrew rijd ik dus wel vooral buiten... Schelpenpaden die zijn opgehoogd zijn erg geliefd bij hem Schijnheilig en natuurlijk stevige zand/bospaden en bermen... Maar helaas is het toch wel vrij nat bij ons...

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:54

Ik sla de baan met echte blubber gewoon over, paard loopt dan niet fijn, ik erger me dood en zit dan ook nog met een enorme schoonmaakklus achteraf (schimmeltje). Ook met het oog op blessures etc pas ik er voor en ga ik liever buiten in het duin een paar oefeningetjes rijden op stukken pad die nog wel goed zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:04

Nee, ik hoef niet in de blubber te rijden. De drafbaan is altijd goed begaanbaar, en de eb-en-vloedbak ook. We hebben wel een binnenbak, maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan, ik kan het hele jaar door buiten prima trainen Lachen

Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:06

Ik bedenk niet eens dat ik zou kunnen gaan rijden in de buitenbak nu, als het gaat vriezen hebben we een ijsbaan.....
en de bak is kuilerig en bulterig, ze hebben weinig houvast als het zo blubsie is.

Als nou het enige was dat ze er vies van werden, dan ging ik direct morgen rijden, maar ja.....
ik baal echt zwaar dat het niet te doen is nu. Dus ik rijd ook veel buiten, wat voornamelijk op stappen uitdraait, want de bermen zijn ook niet echt te doen hier.....bah, de winter.....

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 08:02

de buitenbak op mijn manege is ook verzopen. losgooien en longeren gaat ook al bijna nie meer.
we hebben wel eenbinnenbak, maar dies altijd bezet vanwege delessen enbinnenmag je nie longeren en losgooien.
onze longeercirkel is al helemaal een ramp. die staat helemaal blank alleen een klein randje waar je paard dan echt op de rand moetgaan lopen is nog te doen.. zelf sta je dus in eenplas te dansen...
en daar betaal je dan 300 euro voor Boos!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:55

Ook onze buitenbakken zijn erg nat. Nou vind ik nat op zich niet zo'n probleem, maar de bodem wordt daarmee zo onvoorspelbaar: dan weer nat, dan weer zacht, dan weer glad. Mijn paard heeft al niet van die ruime gangan, dus dan vind ik het niet eerlijk om er ook nog eens op te gaan zitten. De longeerbak is ook nat, maar wel bruikbaar. Ik longeer (round pen) haar daar los, dan kan ze zelf haar evenwicht zoeken.

Mij hoor je d'r verder niet over, want over een dikke maand is de binnenbak klaar (nog meer mensen jaloers Tong uitsteken ??)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:07

Wij rijden ook in de blub. Het is op zich nog wel te doen, maar na het rijden zie je uit alsof je hebt deelgenomen aan een potje modderworstelen. Maar ach, ik rijd liever in de blub dan helemaal niet.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:07

gewoon lekker iedere dag een modderbad! In sommige oorden moet je daar grof geld voor betalen hoor *LOL* Maar ik zal eerlijk bekennen dat ik wel iets voorzichtiger ben, want als ik ergens geen zin in heb is het een dompelbad, dus ik zorg wel dat ik hoog en "droog" te paard blijf Schijnheilig Haha!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:08

Bij ons is de buitenbak ook een redelijk zwembad. Hij is nog wel te rijden voor sommigen, maar Nina houdt al niet van natte voeten en ze glijdt nogal snel, dus ik sla de buitenbak voorlopig over..................gelukkig hebben we sinds een maand een geweldige binnenbak staan OK dan! . Die is nog wel erg zwaar, maar daar loopt ze een stuk beter als buiten.

De enige ellende is dat ook de losgooibakken en longeerbak op zwembaden lijken en daar is geen alternatief voor, maar ja, ben allang blij met de binnenbak, anders had ik helemaal weinig kunnen doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:09

leve de binnenbak Knipoog

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:17

Goh wat een verschil tussen de een en de ander! Mijn buitenbak is nat maar niet glad, als het even een dag droog is is de bak helemaal droog. Ik rij gewoon door, maar ik pas ook mijn trainingsschema aan, als de bak echt nat is rij ik wat meer basisdingetjes (overgang stap, draf bijv.) en geen kleine voltes in galop.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:20

Ja ik rijd of longeer ook gewoon in de blub. Het is erg nat bij ons maar ja aangezien mijn amanda gek is op blub dendert die er gewoon doorheen! Tis net een varken hihi Haha!
Je moet toch wat he? Daarom rijdt ik er gewoon in...

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:27

We hebben vorig voorjaar net een nieuwe bak gekregen, helemaal gedraineerd. Zou dus goed moeten zijn zou je denken. Mooi niet dus, er is niet meer zo'n grote modderbende als voorgaande jaren, maar dat je nou zegt lekker rijden.
Gelukkig gaat er binnekort weer wat aan gedaan worden, zodat ik weer optimaal kan rijden .

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:31

bij ons is het ook een drama. Een Waardeloze bak.... rijden kan al een hele tijd niet meer, niks met bikkeligheid te maken, maar met een superslechte blessure bevorderende bodem.... vandaar ook dat ik een goede stal aan het zoeken ben, nog steeds... waar ik wel lekker kan rijden en waar men wel hun bak goed onderhoud.

Zaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:39

onze bak is ook enorm nat! we rijden dan meestal in het bos
maar een beetje blub is nie zooo erg Haha!