Regen en rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:55

Zou je je paard droog kunnen föhnen? :p hihi
Nee, ik rij gewoon in de regen als het niet te nat is:D

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:01

MaestroE schreef:
Nee, ik rij gewoon in de regen als het niet te nat is:D

*LOL* Ik rijd ook liever in droge regen Tong uitsteken

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:44

.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 05-07-23 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:39

Ik heb lange regenchaps van Pikeur. Rijdt prima, hele dunne stof maar wel water en wind dicht. Verder een waterdichte getailleerde jas, die tot over m'n kont valt met 2 splitten erin, zodat 'ie over het zadel valt.

Na het rijden paard onder het solarium en fohn aan! (ja hoor, je kan je paard dus droog fohnen) en ik ga er zelf dan graag bij staan.

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:45

ik rij meestal ook gewoon in de regen, tenzij het weer echt "te" erg is. ik rij ook gewoon in mijn normale kleren. en dat met die fohn moet ik ook maar eens gaan proberen! *LOL*

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:14

Wij hebben helaas geen binnenbak. Rijden in een niet gedraineerde buitenbak is helaas niet mogelijk.

Daarom rij ik nu 1x in de week en Daantje (waar Passion van is) ook 1x in de week.
Op andere paarden maak ik af en toe een buitenritje als het weer het toe laat...

Jammer maar helaas.

Ik hoop écht dat het snel weer licht en droog word.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:40

Ik doe meestal mn jas aan en dan ga ik gewoon rijden. Ik vind het met regenbroek niet lekker rijden ofzo Scheve mond

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:46

Als ik aan het rijden ben in de buitenbak en het begint te regenen dan rij ik wel door, al begint het echt te stromen van de regen dan ga ik naar binnen.
Ik doe geen regenbroek ofzo iets aan dat vindt ik niet rijden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:58

Met mijn verzorgponys reed ik ook altijd gewoon in de regen. Maar omdat ik geen bak tot mijn beschikking had en alleen op met gras bedekte veldjes kon rijden ging ik dan altijd de bossen in.
Het gras werd namelijk altijd erg nat en het bos heeft wel iets wanneer het regent (mits de paden niet als een sloot zijn) Dan hoor je al die druppeltjes op de blaadjes, heel gezzelig allemaal!
Ik reed dan met een regenjas of gewoon met trui, lag eraan hoe lang ik van plan was weg te gaan. Serieus rijden in de regen dat deed ik niet, omdat de 'bak' dan dus te glad was.
Ook wanneer het sneeuwde bleef ik niet op de kleine grasveldje maar ging ik de bossen in.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:14

Ik rijd dus ook niet als het keihard regent of als het al een hele tijd heeft geregend.
Ik moet ook in een afgezet stuk land rijden en dat is inderdaad altijd heel glad, naar buiten kan ik nog niet meer haar........dus ze heeft in de winterperiode altijd veel rust.....helaas.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:06

Als het niet mogelijk is om binnen te rijden ga ik gewoon naar buiten. Ik heb een extra rijbroek op stal voor als ik kletsnat terugkom en mn paardje leg ik dan lekker een deken op. Maar ik laat me in ieder geval niet tegenhouden door de regen Haha!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:44

Bramblerose schreef:
Een lange waxjas is inderdaad super! Een koud nat hoofd? Nee hoor, gewoon netjes je capje op!! Haha. En mijn paard gaat lekker in d'r blote kont anders is het veel te warm!

ja foei je hebt gelijk, ik zou idd met cap op moeten rijden Bloos!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:35

Ik heb ook regenchaps van Pikeur maar vind ze toch wel wat glad op mijn zadel.
Ik heb me dus de laatste 4 keer vrijwillig nat laten regenen. Ik vind het voor mijn nieuwe zadel overigens veel erger dan voor mezelf Knipoog

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:07

Als je niet in de regen wilt rijden, kan je beter emigreren! Wij hebben een buitenbak en maken ook veel buitenritten. Ik moet er niet aan denken om in een binnenbak te rijden!
Kleding: Goed jack, regenbroek of snel drogende rijbroek. Zorg ervoor dat je in het verkeer goed zichtbaar bent! Vergeet je CAP niet!

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:14

Hoe hard het ook regent ik rij dan wel gewoon.
Ik heb normale kleren aan en ik rij haast nooit met jas dus ook als het regent ga ik gewoon zonder jas rijden.
Mijn paardje vind het niet echt super, maar als ze in de wei staat, heeft ze er ook geen problemen mee.
Ook ga ik vaak als het hard regent zonder zadel rijden.
Wordt mijn zadel ook niet nat..... Tong uitsteken

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:18

Gewoooon rijden.. Alleen als het heeeeeel hard regent .. *logisch?* dan rijdt ik niet, maar als het een week regent, moet je tog een keer gaan rijden he.. ik rijdt dan gewoon in mn rijbroek, lekkere warme trui aan en jas.. Waxjassen zijn daar echt super voor!! Lachen Houdt de regen wel voor een groot deel tegen! *LOL*

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:49

my way haat regen! als ik ff KAN wachten doe ik het dus ook. maar ja dat gaat niet altijd dus dapper zijn en gewoon gaan! volgens mij zijn er nog nooit paarden of mensen gesmolten in de regen Tong uitsteken maar ik heb een waterdichte jas en dat was het wel.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:13

Ik moet rijden in een buitenbak en moet eerlijk toegeven, als het regent sla ik het meestal een keertje over Bloos Maar dan laat ik me pony echt niet de hele dag in de stal staan.. Ik loop wel bijvoorbeeld met der in de regen Verward Maar het is al best wel vaak voorgekomen dat ik in de regen heb gereden Je moet er wat voor over hebben Knipoog Ik trek verder niks aan over me rijkleding enzo.. Dan maar nat worden Tong uitsteken

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:15

ik moet altijd buiten rijden in de regen, ook als het droog is trouwens! Haha!
ik vind het niet heel erg, of het moet heel erg stormen en onweren, dan sla ik het ook over! Haha! ik doe heel soms een regenbroek er over heen, maar meestal doe ik een wat langere regenjas aan, blijf ik ook redelijk droog!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:31

Uhm, nu plenst het hier ook. Heb mijn rijkleding al aan... Alleen een regenjas eroverheen en gaan met die banaan...

(vind regen niet erg,m aar wordt liever niet nat... Haha!)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:44

regen of geen regen kane ik rijden gewoon lekker door hahaha
het moet niet te hard regenen natuurlijk maar meestal rij ik gewoon
Ik zla wel moeten want we hebben geen binnenbak Lachen

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:45

Ik trek gewoon een regenbroek aan dalijk..ik moet dr nu nog iedere dag ff rijden want ze is net ingereden dus anders denk dak er nie gauw meer op kan klimmen(raadde ze me aan waar ze ingereden is)dus ik ga dalijk in mn regenbroek maares paardrijden en ook noges die wind bah bah..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:47

Als t niet keihard regent rijd ik ook gewoon. We hebben geen binnenbak, dus om nou elke keer als t regent over te slaan. Verward
Vind t eigenlijk best lekker, in de regen rijden! Schijnheilig

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:22

Als je paardje gewoon op stal staat is het geen probleem om met regen te gaan rijden; daarna kan ze lekker de warme stal weer in en jij springt lekker onder de douche!
Maar als je paardje in het land staat, zoals mijn Siki dan is het echt balen met zoveel regen, want zij kan niet met een dek op de stal in. Dus als het de hele dag regent kunnen we dr jammer genoeg niet op uit Scheve mond
Maar gelukkig heeft het ook weer voordelen dat ze in de wei staat; ze krijgt in ieder geval wel wat beweging.
Maar doe mij maar voorjaar en zomer! Dan kun je ook lekker 's avonds rijden!