Stal kat vraagje..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:11

op www.dierenasiels.com wordt met smart op plekje voor buitenkatten gewacht. Deze katten zijn ingeënt en gesteriliseerd, gratis en soms worden ze nog gratis thuisbezorgd ook. Ik zou zeggen, neem even een kijkje op de site en maak 1 of 2 van die poezen gelukkig! Knipoog
Veel succes.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:12

Oops, te snel op de plaatsenknop gedrukt..........
Als je geïnteresseerd bent wil ik wel even kijken bij welke asiels dat precies was. Laat maar even horen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 10:50

oei !! dit is zeker wel iets..ik ga even overleggen..en misschien wel bellen naar asiels om te vragen hoe ik ze het beste honkvast kan maken..
en natuurlijk iets aan me stal verbouwen want nu kan ik nog geen lat opsluiten.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:49

Onze stal is wel afsluitbaar. Wij hebben onze stalkatten allen de eerste weken opgesloten en daarna buiten gelaten. Dat is prima gegaan, ze zijn er alle drie nog. Eentje is wel een echte zwerver, maar de andere 2 zijn eigenlijk altijd op het erf.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:17

Hmmm; hou je er wel rekening mee dat katten oud worden!
En dat je weet wat je er mee doet/kan doen als jij over een paar jaar die wei niet meer hebt of misschien wel helemaal geen paarden meer......
Dus beetje aan de langetermijnplanning denken Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:26

Helemaal mee eens NoaC. Een kat (of welk dier ook) halen, is een kat houden, levenslang!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 19:42

daarom neem ik ook niet hals overkop zo'n beestje...ik ga er eerst eens goed over denken over hoe en wat..lijkt het me dan nog steeds iets..dan zie ik wel verder !
bedankt voor jullie reacties !

fybro_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:18

ik heb geen stalkat! ik heb een jack russel, die vangt hartstikke goed muize :d

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:34

Wij hebben deze zomer 2 jonge katertjes gekregen voor op stal.
Helaas is eentje op 5 dec. j.l. dood gereden door een stomme automobilist.

Ik raad je aan wel een jong katje te nemen of anders een kat die gewend is op de boerderij en tussen de dieren en dus ook soms in zijn eentje te leven.

Die van ons is van jongs af aan gewend 's nachts in het stro tussen de paarden te slapen.... ook is hij gewend overdag een paar uur alleen te zijn en red zich zelf prima.

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:17

Als je een katertje neem, zorg dan wel dat hij zsm gecastreerd wordt. Ten eerste zijn er al meer dan voldoende katten, en open katers gaan rondstruinen en vechten met andere katers. Een gecastreerde kater blijft veel liever dicht bij de stal in de buurt.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:06

Christina schreef:
Als je een katertje neem, zorg dan wel dat hij zsm gecastreerd wordt. Ten eerste zijn er al meer dan voldoende katten, en open katers gaan rondstruinen en vechten met andere katers. Een gecastreerde kater blijft veel liever dicht bij de stal in de buurt.

helemaal mee eens, maar poesjes worden zwanger van wilde/boerderijkatten en kittens hebben weinig overlevingskans midden in de winter in de paarden stal daarom kozen wij voor 2 katertjes.