Show jouw paarden-die-niet-op-gras-komen-verblijf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Show jouw paarden-die-niet-op-gras-komen-verblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:24

Dertig is al een hele mooie leeftijd,daar kan je trots op zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:32

En dat voor een Quarter ;)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 21:42

Wow dubbeldun! Gaaf op zo'n klein stukje! Heb je het idee dat ze zo meer lopen dan wanneer het geheel 1 paddock zou zijn geweest?
Ik zit zelf eerder aan 1 pad te denken extra erbij of gewoon alleen een volledige paddock aangezien ik dat gat in het midden zonde van de ruimte vind als ze toch geen gras mogen.
Mijn ouders zijn ook specifiek opzoek naar zandgrond dus dat komt wel goed. Hij staat nu ook op een stukje zandgrond waar nooit iets aan is gedaan en blijft goed droog.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 21:44

Marionblo, erg leuk! Zoiets zou ik nog wel willen overwegen voor pension! Waar is het?

Jij hebt ook een mooi stuk tinky! Maar te groot voor wat ik kan realiseren waarschijnlijk. Zullen m'n ouders niet blij mee zijn :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 07:05

Als ze ergens omheen kunnen,lopen ze meer.Dus hoe je je inrichting ook gaat maken,zorg dat ze iig een rondje kunnen lopen.
Die van mij kuiëren eigenlijk de hele dag over de baan en van tijd tot tijd wordt er een darby georganiseerd.In de zomers voornamelijk rond een uur of 5 's morgens :+ Dat gaat dan ook echt snoeihard,vol gas en plat door de bocht :D

Afbeelding

Een recht,lang stuk is dan ook wel heel fijn als dat gerealiseerd kan worden :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:30

Ik word zo stikjaloers als ik elke keer die plek van Tinky zie :)
Zijn dat eigen paarden op eigen land? Of pp-pension?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:34

Eigenlijk ben ik niet zo voor lange rechte stukken... of ze moeten écht lang zijn (100 meter of zo). Ik ben bang dat ze te veel snelheid maken en niet op tijd afremmen voor een bocht.

@_suus19_: ik heb hier diverse dingen geprobeerd;
- één grote paddock; werd niet in gelopen, wel makkelijk voor rijden en longeren
- L-vormige paddock met middenstuk van zand; bij renpartijen moesten ze altijd in de remmen aan het eind. Het midden is wel handig om te longeren
- - L-vormige paddock met middenstuk van zand; bij renpartijen moesten ze altijd in de remmen aan het eind. Het midden is wel handig om even te grazen
- kombi L-paddock + PP-gang; dit bevalt mij dus het beste. Ze kunnen rondjes galopperen en lopen meer om alle hooinetten leeg te eten. Klein beetje gras voor het lekkere.

Als je meer ruimte hebt én je wilt echt geen gras, dan kun je het midden gebruiken om te longeren of te rijden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:15

Jotoma schreef:
Ik word zo stikjaloers als ik elke keer die plek van Tinky zie :)
Zijn dat eigen paarden op eigen land? Of pp-pension?

:o :D Ben er ook enorm blij mee hoor.Dat zijn eigen paarden op eigen land,ik heb er 3 staan en dat is dan ook de max. vind ik.
Kan mezelf prima redden zo qua mest en voeropslag.Ze komen bij mij beperkt op het gras en daarvoor wil ik er ook niet meer op.

DubbelDun schreef:
Eigenlijk ben ik niet zo voor lange rechte stukken... of ze moeten écht lang zijn (100 meter of zo). Ik ben bang dat ze te veel snelheid maken en niet op tijd afremmen voor een bocht.

Mijn lange stuk is idd 100 meter en bij de bochten hebben ze ruim voldoende ruimte om niet tegen een hekwerk op te klappen.Goed dat je dat nog even aanhaald DD :j

Achterop is er voldoende ruimte om evt als bak te gebruiken (35x20m) heb ik ook wel eens gedaan maar de combi van bak/ovaalbaan is dan ook wel weer leuk.Het hele stuk is dus prima om ook op te rijden.

Binnenstuk kun je ipv gras natuurlijk ook als springtuin gebruiken...of heuveltjes maken...vijver...enenen... :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:12

Mogelijkheden te over :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:37

DubbelDun schreef:
Mogelijkheden te over :D

*\%/*

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:56

Marionblo ik vind jullie plek zo ontzettend mooi, mocht ik ooit weer in Friesland gaan wonen dan sta ik voor je deur met het paard!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:16

Ik krijg dadelijk mogelijk een stuk van ongeveer 10x80, op zich niet super klein maar wel onhandig omdat ik geen track kan maken denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:17

@azmay: denk je dat of weet je dat zeker... is een wereld van verschil hoor ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:18

DubbelDun schreef:
@azmay: denk je dat of weet je dat zeker... is een wereld van verschil hoor ;)

Ik hoop dat ik de grond krijg (we krijgen mogelijk een nieuw huisje met dat als tuin) :P
Nu staan ze op 11 hectare, ideaal voor hun maar wel afgelegen en een eindje reizen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:41

Voor de paarden wel een overgang van 11 ha naar 800 m2... overigens gaat daar ook nog de tuin en de stallen etc. vanaf.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:44

DubbelDun schreef:
Voor de paarden wel een overgang van 11 ha naar 800 m2... overigens gaat daar ook nog de tuin en de stallen etc. vanaf.

Tuin is apart, hooiopslag en mesthoop heb ik bij de buren.
Enige wat er dan nog af moet is een schuilstalletje, weide is er al een klein beetje voor en ik hoop in de straat nog wat te kunnen huren.

Gaat dus puur om de paddock die 10x80, anders was het wel heel krap ja.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:52

Lengte is het dan genoeg, breedte is wat krap.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:05

Mijn pluisjes staan zo:
Afbeelding
Het straatje is iets meer dan 12x12. Het zand deel ong 12x30, dus totaal ruim 500m2 voor 6 shetten.
Prima om te longeren met mijn kleintjes, ook onder het zadel rijden en lange teugelen is het groot genoeg voor. Mennen doe ik op het weiland, en zomers onder het zadel ook.

Ze staan hier de hele winter in, en zomers een paar uurtjes land. IR en cushies beperkt (na opbouwen 2 á 3 uurtjes, afhankelijk van hun conditie en wanneer er iemand thuis is), de rest iets minder beperkt.

Zomers gaan ze op het land uit hun dak (paddock hek open en :evaw: , loop ik er achter aan om het hek nog ff dicht te doen). 's Winters hebben ze hier ook ruimte zat om even flink te keer te gaan, er zitten af en toe putten in waarvan ik dacht dat die niet gemaakt konden worden met die korte pootjes.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:16

Wauw, ook al zo'n mooi plekkie. Érg inspirerend en jaloersmakend :)

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:38

Dank voor de complimenten. Wij wonen in de Noordoostpolder.

Als je nog meer ideeën op wilt doen, kijk ook eens op www.paddockparadijs.nl

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:43

Mijn paard kan ook niet heel lang op gras dus heeft ze nu een paddock van 30 x 30 waar ze de hele dag instaat met een grote slowfeeder erin.
Dit is op een pensionstalling waar ze normaal in weilanden staan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:58

Ik heb ze ook op een mini pp staan. In de winter de hele dag. Zomers alleen overdag. Geheel is 15/45 meter met aangrenzend een verhard pad van 2,5 bij 15 die naar de schuil stal leidtAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:05

antje_vip schreef:
Manege Driesporen in Onstwedde heeft geen weilanden. Die paarden gaan in de zomervakantie 6 weken ergens anders de wei op, verder komen ze alleen los in de bak. Al hoop ik dat dat inmiddels veranderd is.

Op mijn manege is dat ook zo alleen staan elke ochtend 2 uur in de paddock paradise.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:08

Shakiralove4 schreef:
antje_vip schreef:
Manege Driesporen in Onstwedde heeft geen weilanden. Die paarden gaan in de zomervakantie 6 weken ergens anders de wei op, verder komen ze alleen los in de bak. Al hoop ik dat dat inmiddels veranderd is.

Op mijn manege is dat ook zo alleen staan elke ochtend 2 uur in de paddock paradise.

Ik vind het vreselijk, maar ken ook paarden die particulier een keer in de week een dagje uit de stal komen..

Hoe breed is een goede track nou eigenlijk? Voor 2 a 3 paarden?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:14

Op mijn foto hierboven zie je mijn 3 IJslanders op een track van 5 meter breed.Zo kun je beetje inschatten,maar hoop is ook afhankelijk van je ruimte.Ik wil dat ze de ruimte hebben om flink tekeer te kunnen gaan maar een meter of 2 is denk ik wel het minimum om te kunnen draaien en passeren.