hulp nodig bij auto-zoektocht bestemd voor trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 15:16

Dat E is niet het probleem. Dat heb ik al weer zo’n 5 jaar Haha!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:37

Je kunt ook eens kijken naar het peugeot 406. Die van mijn ouders mocht 1600 kg trekken en ik heb er ook wel eens 1900 kg achter gehad zonder problemen (maar...don't try this at home).
Nu hebben we een Seat Alhambra op grijs kenteken (110 pk) en die trekt met gemak 2000 kg. Weet alleen niet hoeveel hij normaal gebruikt.
De Fiat Multipla werd al genoemd, maar idd de iets grotere ruimteauto's kunnen vaak ook al een behoorlijke portie trekken. Zijn echter op grijs wel met een kaarsje te zoeken Boos!. Een busje zal makkelijker te vinden zijn...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:40

Oja, de Toyota Picnic is er ook in grijs, mag ook 2.000 kg trekken. Maar wel pas geleverd vanaf 2000, dus echt goedkop zullen ook die nog niet zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:56

Dees schreef:
Oja, de Toyota Picnic is er ook in grijs, mag ook 2.000 kg trekken. Maar wel pas geleverd vanaf 2000, dus echt goedkop zullen ook die nog niet zijn.

Hmmmm, ik had in 1998 al een Picnic diesel (auto van de zaak) *LOL*
Maar je hebt gelijk, tweedehand zijn ze nog behoorlijk duur !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:01

Peugeot 406 heb je volgens mij niet in grijs kenteken. Maar de diesel uitvoering mag inderdaad 1500 kg trekken.

Verder een superfijne auto !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:02

Citaat:
Smurf: Klopt ook wel hoor, jouw auto mag 1300 kg trekken en is bovendien ook nog eens behoorlijk zwaar (zie link). Dus helemaal niet zo’n slechte keuze lijkt mij. Alleen jammer dat het niet binnen mijn budget ligt

*pfff* gelukkig maar.....ben met wedstrijden altijd de enige met een Multivla Haha!

Maar toen ik er eentje zocht vorig jaar werd ik ermee doodgegooid, ik had keuze zat en zo duur was ie toch niet Verward De belettering van de vorige eigenaar zat er nog op zelfs. Ik heb hem overigens via een duistere handelaar Cool , via de autosite van de Gooi- en Eemlander herinner ik me nu

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:20

farichta schreef:
Wij hebben een Chevrolet S10 te koop. Een pick-up waarmee je tot 1400 kg leeggewicht+laadvermogen mag trekken ZONDER E rijbewijs. Met E mag je tot 1800 kg trekken.

Het is een 96-er met nog geen 160.000 op de teller. Hij verbruik wel 1 op 8, maar dat is gas en de MRB is EUR 20,- per maand. De prijs ligt ook wel een stuk hoger, nl. EUR 6500,-.

Het gaat om deze, maar dan zonder huif.

Afbeelding

=^.,.^=

Ik heb een half jaar geleden mijn Vitara ingeruild voor een S10, mede om de reden dat deze met gemak een 1 1/2 paards trailer mag trekken en op gas en grijs kenteken best voordelig uitkomt.
(hij rijdt trouwens als je dat liever hebt ook gewoon op benzine, kom je alleen wat duurder uit...)

Ik vind het zelf een fijne auto, met een hoop laadruimte, ik heb dan wel geen huif op de laadbak, maar wel een deksel, ook prettig.
Voordeel van zo'n afgesloten bak is dat geen paardenspullen in dezelfde ruimte als waar je zit hoeft te vervoeren, omdat je auto daar toch wel naar gaat ruiken en sommige mensen dat niet zo prettig vinden Haha! .

Ik zou zeggen Maarten, ik jouw geval misschien toch de moeite waard eens te gaan kijken...

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 16:46

Helaas rijden deze wagens op gas en ik heb daar zulke slechte ervaringen mee dat ik het echt niet meer aandurf. Als ik kijk hoeveel onderhoudskosten ik aan mijn vorige gas-auto heb gehad in vergelijking met de diesel die ik nu heb. Dat scheelt een slok op een borrel. Daar komt bij dat ik ca 50.000 km per jaar rijd (tja… dat komt ervan als je vrienden door het hele land hebt wonen en je zelf in een beetje een uithoek woont Haha! ). Als ik dus een gas-auto aanschaf met 160.000 km op de teller, dan houdt ie er wel mee op na 2 jaar. Een diesel met dit getal op de teller rijdt met gemak 5 jaar rond en is dus in afschrijving ook nog een stuk lager…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:25

Maarten, the magic zit m in verstandig onderhoud. Een gasbak kan best even mee gaan, als je maar zorgt dat je de moter in goede conditie houdt. Bijvoorbeeld af en toe even een dagje wat benzine door de motor jagen en de verschillende onderdelen kunnen er weer even tegen.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 17:46

Ik kreeg wel van mijn garage-houder te horen dat er in een auto die op gas loopt meer slijtage in het blok heeft bij de zuigers i.v.m. een benzine-auto. Ik heb het tot 3 keer toe meegemaakt dat dat geconstateerd werd. Als je gas-auto dan ook nog eens afslaat als je de bocht door wilt en een andere auto komt je tegemoet en je kunt nog net uitrollen om die auto voor te blijven, dan is de keus tussen een diesel die je nooit, maar dan ook nooit in de steek laat *afkloppen* heel snel gemaakt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:56

Citaat:
Als je gas-auto dan ook nog eens afslaat als je de bocht door wilt en een andere auto komt je tegemoet en je kunt nog net uitrollen om die auto voor te blijven

en als je sterk genoeg bent kan je nog sturen, want je stuurbekrachtiging valt dan ook uit........*sprak zij uit ervaring met een opel Montery, de beste trekauto die er is, als ie het doet*