Wanneer is het genoeg? Last van je stalgenoot....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 19:55

xSwanHeart schreef:
Misschien een stomme vraag, maar is het geen optie om te verhuizen naar een buitenstal? Aangezien je aangeeft eigenlijk geen last van haar te hebben gehad toen zij daar stond. Misschien werkt het andersom ook?

Graag, alleen heb ik een kasteel en zijn die stallen bedoeld voor minimaat paardjes, dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Past niet, past gewoon niet... :+

Riel

Re: Wanneer is het genoeg? Last van je stalgenoot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:07

Je kan proberen om voor de laatste maal een gesprek aan te gaan. Indien de situatie niet verbeterd en je elke keer gefrustreerd naar en van de stal gaat, kan je het best op zoek gaan naar een andere goede plek. Een paard is duur genoeg, daar moet je van kunnen genieten :-).

Ik begrijp dat je een goede band hebt met de staleigenaar en ik zou hem bij vertrek een bos bloemen, een kaart en wat chocolade geven om hem bedanken voor de fijne tijd die je hebt gehad daar. Zo kan je het toch positief afsluiten. De oude man kan hier weinig/niets aan doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:17

Riel schreef:
Je kan proberen om voor de laatste maal een gesprek aan te gaan. Indien de situatie niet verbeterd en je elke keer gefrustreerd naar en van de stal gaat, kan je het best op zoek gaan naar een andere goede plek. Een paard is duur genoeg, daar moet je van kunnen genieten :-).

Ik begrijp dat je een goede band hebt met de staleigenaar en ik zou hem bij vertrek een bos bloemen, een kaart en wat chocolade geven om hem bedanken voor de fijne tijd die je hebt gehad daar. Zo kan je het toch positief afsluiten. De oude man kan hier weinig/niets aan doen.

Dat is wat ik zou doen, het is niet anders en je kan toch af en toe bij hem langsgaan voor de koffie. Plezier in paarden/ pony hobby is belangrijk en het moet leuk blijven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:27

Heel herkenbaar allemaal. Maar, er is echt overal wat, op elke stal! Het voornaamste vind ik dat mijn paard het goed heeft. En daarna komt mjin eigen gezelligheid. Ik zou toch nog eens dringend met de stalhouder spreken, dat je er zo niet meer tegen kunt.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:00

Ja dat is zo, er is altijd en overal wat. En daar leven we dan gewoon omheen. Maar als ik al chaggerijnig wordt bij de gedachte dat ik naar stal moet dan is er iets niet goed. En had mijn paard het er maar slecht, dan was ik al lang weg geweest. Dat is ook zoiets, het kan haast niet beter. Elke dag buiten, ruimte genoeg, stal groot genoeg, maten om mee in de wei te spelen, onbeperkt hooi. Ok beetje bedompt binnen, maar daar leven we dus om heen.
Ik heb vandaag een balletje op gegooid bij bekenden met een stal. Zij hebben normaliter nooit pensionklanten maar stonden er niet negatief tegenover. We denken er even over... Het is fijn en stom tegelijk om hier mee bezig te zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:42

Zou het doen als je de kans krijgt, mrie!
Het is hier immers toch al een aflopende zaak?
Misschien een (niet zo heel) mooie aanleiding om nu knopen door te hakken :(:)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 18:33

Ik geloof wel dat ik mijn besluit genomen heb. Ik ga zoetjes aan om me heen informeren en kijken. Eens kijken wat het netwerk te bieden heeft.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:43

Heel veel succes met het vinden van een passende plek waar zowel jij als je paard gelukkig zullen zijn :-)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 18:45

Dank je wel Riel, het is een pittige bevalling zo'n besluit. Ik ga nu van iets weg in plaats van naar iets toe, lastig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:51

Succes en sterkte :(:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:06

Ik ben ook 2x verhuist van een stal waar ik al heel lang stond.Ik zeg wel op een beleefde manier wat er op mijn lever ligt,maar goed als je altijd makkelijk bent ,trekt niemand zich er wat van aan.Op een grote ruzie zit ik nooit niet te wachten,ik denk dan ook wat doen ze mijn paard aan.

Beide keren zijn er stalgenoten mee verhuist de laatste keer 8.Dat vond de staleigenaar toen niet echt leuk,maar goed we hebben lang aan gegeven wat we niet tof vonden.Mijn man zegt altijd het is een dure hobby dus je moet er wel plezier aan hebben en als je iedere keer je moed bijéén moet rapen om te gaan dan is het plezier weg.
ik heb nu mijn eigen gedoetje ,scheelt toch een hoop stress.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:17

Jeetje sta jij toevallig bij mij op stal.
Pfff koude oorlog is bij ons momenteel een ijskoude oorlog waarbij lichamelijk schade niet geschuwd lijkt te worden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 21:41

Wat is dat toch... Hoe kan het dat er op stallen toch zo haantje pik gespeeld wordt. Hoe kan het dat mensen niet bereid zijn tot enige zelfreflectie, iedereen wil het toch leuk hebben... Of kan het voor sommige mensen alleen maar leuk zijn als het helemaal is zoals zij dat willen, zonder naar anderen te kijken (wel naar hun zak voer maar niet naar de ander Grmbl), zonder respect op te brengen...
Ik zal wel naief zijn, maar ik snap het werkelijk niet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:49

Ach hier Laat je wat daar vind je wat zo zal t altijd zijn
Maar als jij je er niet meer prettig voel moet je verhuizen kan dochter lief mooi alleen regeren

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:10

laraxXxemma schreef:
dochter van de stalhouder begin je niet tegen.. Als jij al je maatregelen al hebt genomen is het klaar. Kan je niet samen met de anderen een nieuw plekje zoeken? Ik zou me er lekker buiten houden, dat gaat nooit lang goed als je blijft.

Idd...spreek uit ervaring.
Heb het 3 jaar in een niet fijne situatie volgehouden maar de fun van de hobby was wel weg. Het is dat ik gek op mijn paarden was en dat het ooit op een dag beter zou worden dat ik het heb volgehouden.

Sta inmiddels bijna een jaar op mijn huidige stal en heb vanaf dag 1 weer plezier in de hobby en ga niet meer met tegenzin naar stal.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:01

Heb het ook meegemaakt hoor....jaren goed gestaan, dan komt er een verwend vriendinnetje van de zoon, die elke dag een paasei zooi maakte nadat ik alles haarfijn had aangeveegd en opgeruimd..komt de eigenaresse een keer op stal, schrikt zich het apezuur en ik word op het matje geroepen...onder je neus gewoon alles laten liggen, inclusief de net gelegde bolus op de net schoongespoten poetsplaats, met handje tralala een spoor hooi naar de stal, zonder ooit te groeten of wat te zeggen weer naar huis....

Mijn lol was weg, ben ook gegaan..je komt er elke dag he? En dan is er meer stress dan lol..

Succes, ik denk dat de anderen er wel wat van gaan zeggen, maar dan is het te laat...zo gaat dat dan..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:14

Ik heb op een pensionstal gestaan, stond er al jaren voordat er 1 bij kwam te staan, diegene dacht dat alles en iedereen wel zou wijken. Dat regels er niet waren voor diegene maar wel voor de rest. Dat werkt niet. Gepraat met de eigenaar van de stal. Uiteindelijk was het vrij snel bekeken, diegene is weer vertrokken. Rust was weer terug. Gedag zeggen en normale omgangsvormen en respect voor andermans spullen is een groot iets om te hebben. Blijkbaar is dat niet voor iedereen weg gelegd. Die mensen snappen niet dat ze de sfeer enorm kunnen verpesten door zo te doen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:23

Paardenvolk...spreek mij er niet van...daarom nu lekker alles aan huis..nooit iemand in oension erbij...heel ego, maar leergeld betaald, helaas.

Zou zo fijn kunnen zijn, maar helaas.

Mri misschien weet de boer iets voor je, zijn goede roep over jouw opent deuren..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:31

Ik sta dit jaar 10 jaar op dezelfde stal! Met ups en downs, vaak genoeg gedacht "ik ga" ...
Maar blijkbaar heb ik een dikke huid... Juist die galbakken zijn uiteindelijk vertrokken. Diegene die dachten te vertellen hoe het moest, of opzettelijk dingen deden om te treiteren! Ik ben blijkbaar goed in negeren, en gewoon komen voor mijn paard. Mijn paard weghalen waar hij al jaren staat, goed in zijn vel zit was geen optie! Maar begrijpen doe ik je zeker, hopelijk kom je tot een wijs besluit. Succes!

Pets123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:25

Je zou 2 dingen kunnen overwegen.
1) andere stal zoeken
2) rond de tafel zitten met de partijen. en een volwassen gesprek aangaan. Dit kan vaak al een oplossing zijn! Met spanning naar je paard toe gaan is helemaal niet leuk dus ik zou wel echt ingrijpen. Veel succes

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:40

Oh ik zit ook in zo'n soort situatie. Vrouw van de stalhouder is mij nu al 3 kwart jaar de piepie uit het hangen met der gezever. Vieze blikken, mijn spullen toe eigenen en in de weg lopen. Dus ik ben het zat en ga over 19 dagen naar een andere stal. Als je niet ontspannen naar je paard kunt gaan vindt ik dat je een anders plekje moet zoeken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 18:13

Waar zijn we nu?

Na veel blikken als van een oorwurm. Na het niet respecteren van mijn wensen aangaande mijn stal. Ik snap dat niet als iemand toch duidelijk zegt, Dat wil ik niet! het dan gewoon toch doen en hopen dat ik niet op dat moment op stal kom of zo?? Hoe oud ben je nou.
Na heel wat gesprekken met andere stalgenoten ga ik deze week de huur opzeggen. Ik kan per 1 april elders terecht. Wat zal ik het missen.. Maar de lol is er wel af en daar doe je het toch voor.

Hoe pakken jullie dat aan, stal opzeggen?? En hoe zou je dat in dit geval doen?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:23

Ik zeg altijd kalm en eerlijk waarom ik ergens wegga.
Zonder verwijten naar degene toe die de reden is, maar aangeven dat ik me er zo en zo onder voel en daarom besluit weg te gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:33

Ik heb het altijd meteen gezegd zodra ik het zelf wist dat ik weg ging. Vaak werd er dan zo negatief gereageerd dat ik de betaalde maand niet kon volmaken en meteen moest vertrekken, zonder het vooraf betaalde geld terug te krijgen.Terwijl ik echt nooit zomaar ergens weg ging want ik ben zeer trouw en honkvast. Maar als mijn paard onder een situatie begon te lijden dan was het afgelopen voor mij.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:33

Heel rustig het gesprek aangaan.
Zeggen dat je naar een andere stal toe gaat, waar je verwacht meer plezier met je paard te hebben.
Geen verwijten naar de huidige stal maken. Wie weet of je ze ooit nog tegen komt.
Kort en bondig houden.