Staart uitdunnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:58

Met zo'n schaar.
Afbeelding

Je pakt aan de onderkant van de staart een aantal plukken, knipt er een keer (of meerdere keren) in en ongeveer 1/4 van die pluk valt er dan uit. :j
Het is heel simpel, je bent in 20 minuten klaar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 01:00

Oh wacht, ik denk dat we ongeveer het zelfde bedoelen rommulus. Jij bedoelt staartharen optillen en dan knippen wat het langste is, en dat is dan automatisch ook wat het meest binnenin zit. Ja, daar zit wat in. Ik denk dan dat ik, van vooraf gezien, schuin naar voren en omhoog zal knippen. Zodat de buitenkant even lang blijft maar de binnenkant wat korter wordt. Dus een soort overdreven laagjes zeg maar. Zie je toch niks van. Als het goed is :Y) Die binnenkant is in elk geval met staartharen optillen al een stuk beter bereikbaar. En als het goed is ook ponyproof, ze vindt het nooit zo leuk als je aan haar staartwortel of achterhand zit.

Kbk het gaat me niet alleen om de onderkant van de staart. Ik wil in het binnenste er zo veel mogelijk af. Een beetje het idee van een tinkervoet, waarbij je alleen het buitenste van de sok laat zitten.

Anoniem

Re: Staart uitdunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:04

Dat snap ik, dat kan dus ook met een uitdunschaar. :j
Dat heb ik zelf ook gedaan bij Kim's staart.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 01:14

Okee, dat wist ik niet. Ik heb er geen, ik kijk eerst denk ik hoe het met een gewone schaar gaat. Wanneer ik daar d'r manen mee knip blijft er ook minstens een kwart van staan, ik moet altijd elk plekje een paar keer knippen voordat ieder haartje gekortwiekt is :Y) Dan heb ik het nog niet eens over netjes strak in een boog, daar ben ik een paar dagen mee bezig zo dik is het. Meestal laat ik het netjes knippen maar gewoon, ze heeft artistieke hakkelmanen :o

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:18

Ik zou gewoon de staartwortel pakken, kijken waar die eindigt, en daar precies een pluk onder wegknippen dat je m als het ware uitholt. daar zie je niks van namelijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:22

Het idee is inderdaad om de buitenste haren even opzij te houden en dan te kijken hoever ik kom met de methode van rommulus en als dat niet genoeg gewicht weghaalt om dan onder de staartwortel zo veel mogelijk weg te halen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:31

Vlecht maken wil ook al veel helpen, onder de staartwortel beginnen en eerste 1-2 slagen vrij los. Scheelt hier ook 90+% als oudje slappe mest heeft en dat is zonder dikke staart. Veel viezigheid blijft in de staart hangen anders en daarmee smeren ze dan weer benen en billen onder. Gevlochten staart blijft veel makkelijker ver genoeg van de billen/benen tijdens het mesten en dan is er geen viezigheid om uit te smeren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 15:38

Vlecht heb ik geprobeerd, werd nog steeds smerig. De troep kwam nog even hard onderin haar staart terecht. Voor in de zomer vind ik het ook geen optie, dan heeft ze 'm nodig.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:21

Nee als je het doet op de manier dat ik bedoel zal ze een soort van lange veulenstaart krijgen.
De lengte blijft er in maar het worden dan laagjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 18:29

Dat probeer ik als eerste. En als het niet genoeg resultaat oplevert haal ik meer haar weg.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 22:44

Ehm... tja. Het is niet helemáál mislukt.

Ik ben begonnen met het buitenste haar apart te zetten. Mijn merrie is een zweetvos mind you, ze is jaren achtereen met een stralend witte staart naar de keuring geweest :=
Afbeelding

En daarna heb ik geprobeerd om de rest niet al te hakkelig te knippen. Wat de beste methode bleek was staart in ene hand, schaar in de andere, en dan van binnenuit (dus het dichtst bij haar achterbenen) van boven naar beneden knippen met de punten van de schaar omhoog. Dus hoe dichter bij de achterbenen hoe korter, en hoe verder naar buiten hoe langer. De schaar glijdt als het ware langs haar staart en knipt steeds een klein beetje weg. Het ging ook best snel. Ik heb ongeveer de helft er uit gehaald:

Afbeelding

En toen zag ik, tot mijn ontzetting, dit:

http://myalbum.com/photo/ffBxHTikVGX1/1k0.jpg

Ik heb er van geleerd, zullen we maar zeggen := En over anderhalf jaar zie je d'r vast niets meer van.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:57

:oo Oopsmomentje :oo

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:02

Ja, ik baal er best wel van. Aan de andere kant weet ik nu voor altijd waar die haren dan vandaan zouden zijn gekomen.

Ah joh, zo lang ze de oortjes d'r op zet en in gestrekte draf de wereld in sjeest als we gaan wandelen is al het andere natuurlijk relatief.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:07

Precies!

En gewoon niet in plassen en winkelruiten laten kijken :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:12

Ik zal m'n best doen :')

Aan de praktische kant heeft hij al wel de piestest doorstaan. Ze plast nu net niet meer in haar staart. Moet ze alleen even niet tegen de wind in plassen, dat wil ik niet.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:45

Oeps !! :D
Nouja, het probleem is in ieder geval opgelost :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 00:15

Hahaha en ik ben ineens heel gauw klaar met die staart uitkammen :D

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:48

:oo das jammer! Heb je het uitgeknipte haar weggegooid? Nee toch? (vind ik altijd zo zonde :') ) Dat ene plukje beneden had ik er dan ook maar afgeknipt denk ik, een soort halflange staart :')