Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:Ik zou 3 boxen maken, met oog op jou paard + veulen + ander paard. De deur van de inloopstal mag van mij ook een stuk breder. Hoe breder de deur opening, hoe meer de paarden er gebruik van zullen maken.
Verder mis ik de hooi/ voer opslag in je tekening?
Qua land zou ik toch wel voor een paddock-paradijs gaan. Dan hoef je niet met prikpaaltjes te werken, bij ons is in de praktijk gebleken dat dit niet werkt namelijk, en dat steeds een kleine wei open doen en de andere dicht juist veel beter is voor het land. Met stroken krijgt de rest wat al kaal is namelijk nog steeds geen rust, tenzij je dat ook met stroken dicht gaat maken, en dat is niet logisch. Beter kan je dan de wei opdelen in meerdere kleine weides en er maximaal 1 van open hebben per keer, en als het leeg is doe je een andere open en heeft het kale landje weer volledig rust tot hij opnieuw open gaat.
LauLauu schreef:Ik heb eens iets nieuws gemaakt.
lichtgeen= paddock
donkergeel: bak/piste
grijze: verhard pad
bruin: hekkens/openingen
groen: mesthoop
[ Afbeelding ]
Qua stal zou ik kiezen voor grotere boxen als je daar de mogelijkheid tot hebt.
Vergeet de opslag niet voor bodembeddekking/hooi/voordroog.
Onderaan rechtover de mesthoop kunt je een soort van carport maken zodat je je trailer daar kunt zetten.
_Gerdien_ schreef:Leen, ook bedankt voor je input!
De zuidelijke kant van de schuur zal oprit blijven. Zo kan de mest makkelijk afgevoerd worden en kan ik er met de trailer goed bij. Evt een mesthoop daar is geen probleem.
De weide opdelen in drie stukken is nog een idee. In meerdere stukken opdelen, wordt wel erg hokkerig en ik vind het fijn als de paardjes echt even lekker kunnen rennen.
Mijn merrie staat nu op een stuk waar ze een kilometer kan rennen totdat ze weer een draad tegenkomt en dat bevalt haar prima geloof ik
NiFallor schreef:_Gerdien_ schreef:Leen, ook bedankt voor je input!
De zuidelijke kant van de schuur zal oprit blijven. Zo kan de mest makkelijk afgevoerd worden en kan ik er met de trailer goed bij. Evt een mesthoop daar is geen probleem.
De weide opdelen in drie stukken is nog een idee. In meerdere stukken opdelen, wordt wel erg hokkerig en ik vind het fijn als de paardjes echt even lekker kunnen rennen.
Mijn merrie staat nu op een stuk waar ze een kilometer kan rennen totdat ze weer een draad tegenkomt en dat bevalt haar prima geloof ik
Dat is ook het mooie van een PP. Ze kunnen, zeker op jouw stuk, lekker een eind rennen zonder weer te moeten stoppen. En een flink stuk rondwandelen, in plaats van op een stukje van 20x40 te staan lummelen.