Onze paarden hebben een inloopstal en daar staan, tijdens vorst, drie grote zwarte speciekuipen. En in elke kuip heb ik een houtblok in gedaan. En tot nu toe, zelfs met -8 vorst, is het nog niet dichtgevroren. De kuipen staan tegen de muur aan en dan niet bij de deuropening.
Bij onze konijntjes deden we altijd druivensuiker in het waterflesje tegen het bevriezen. misschien ook iets voor de paarden? Ookal moet je dan wel veel suiker gebruiken voor zo'n hoeveelheid water....
Ik doe er altijd gewoon een dot hooi of stro in. Dan bevriest het nog wel, maar zeer ongelijkmatig waardoor de paarden gemakkelijk een zwakke plek vinden om te kunnen drinken. De meeste paarden zijn wat dat betreft ook niet dom, die maken een dun laagje ijs echt wel stuk.
Kaplaars
Geplaatst: 21-01-16 15:58
Hier maken de paarden er zelf gaten in als ze dorst hebben. Soms door te blazen of ademen erop, soms gewoon grof geweld
geen idee wat het effect zou zijn maar misschien flessen met heet water en zout in een? of wordt het zout al opgelost door het hete water?
tamary
Geplaatst: 21-01-16 21:40
HesterSam schreef:
je kunt er een plastic bal in doen. Door de beweging door de wind kan de drink bak (als het goed is) niet dichtvriezen
Dichtvriezen doet het alsnog, maar de bal zorgt voor een stukje met dun ijs dat makkelijk stuk te maken is voor de paarden.
linda_gigant
Geplaatst: 26-01-16 13:33
grote voetbal erin, ik breek gewoon elke ochtend het ijs weg en gooi de platen er uit, mocht hij dan nog bevriezen een extra emmer, op stal heb ik aan bak onder de waterbak staan, en dan het vlas omhoog harken tot net iets onder de rand, dat isoleert goed
funnypony11
Geplaatst: 27-01-16 15:08
Bestaan er niet van die verwarmingselementen die je in de bak kan doen? Wij hebben voor de kippen zo iets, maar voor grote bakken nog niet gevonden..
Willemijnx
Geplaatst: 27-01-16 17:00
inderdaad zoals al eerder genoemd met een bal dat gaat meestal prima of door 2 bakken te nemen met verschillende diameters en daartussen een soort isolatiemateriaal, het werkt niet bij hele koude temperaturen maar tot een graadje tot -3 doet die het prima
Anoniem
Geplaatst: 27-01-16 18:42
Kayleigh327 schreef:
Bestaan er niet van die verwarmingselementen die je in de bak kan doen? Wij hebben voor de kippen zo iets, maar voor grote bakken nog niet gevonden..
Bij de boerenbond coöperatie is warmtelint te koop dat je er omheen zou kunnen plakken. Maar dan heb je wel een stopcontact nodig en dat spul is niet goedkoop.