Wat is een goed merk rijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:47

Ik vind Pikeur nog steeds het beste merk.
Ik heb ook broeken van Eurostar, maar die vind ik toch wat sneller slijten en die van Pikeur zijn gewoon veel mooier Tong uitsteken

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:28

Lielle schreef:
Cavallo bevalt me ook erg goed!

Helemaal mee eens.goede kwaliteit en zitten echt super.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:05

Margreet schreef:
Citaat:
Pikeur heeft 2 stoffen. De gewone en een stofje dat iets van Meryl ofzo heet. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb, heeft dat Meryl veel draagcomfort, maar slijt het wel iets harder dan de normale stof.

Ik heb dus die Meryl stof. Het zit inderdaad heerlijk maar het slijt als een gek! Ik heb hem nu ongeveer anderhalf jaar en hij is helemaal op. De kniestukken zijn los, hij is verkleurd en er zitten gaten in! Bloos
En ik rij er echt alleen maar paard mee. Voor dat geld vind ik dat erg zonde. Maar een vriendin van mij heeft de gewone stof en die doet echt jaren met haar broeken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 04:46

We hebben net drie nieuwe Colt Cromwell's gekocht. Perfect voor mensen met lange benen en nog in kleine maatjes ook. Ze kosten minder dan $30 per stuk. Of ze het lang uithouden weet ik alleen niet, want we hebben ze nog niet gebruikt.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:00

Mijn dochter heeft altijd Pikeur (jeanet)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:19

ik heb vorige week een horka gekocht en ik vind hem zeer lekker zitten. mn wedstrijdbroek is een pikeur en tja tegen pikeur kan niets op denk ik. mn eerste broek is een orentoile en eerlijk gezegd ik rij er nu nog mee. en die is al zo'n 7 jaar oud. verder heb ik ook nog broeken van hh (zijn wat goedkoper maar aangezien ik nogal een slijter ben...) mn laatste hh was binnen twee weken goed voor de vuilnisbak (afgevallen en heel de achterkant was gescheurd)

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:29

Ik was altijd tevreden over mijn cavalo, maar nu, na een jaar is hij helemaal uitgezwabberd Verward. En nu kunnen van mijn knie tot mijn heup er wel twee van mijn billen per broekspijp in Scheve mond.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:30

Eilandje schreef:
Ongetwijfeld Orentoile (Belgisch merk)!

Wat voor broek is dat dan? En waar te verkrijgen, welke prijs ongeveer, met of zonder kunstleer, met of zonder "ribbels"......

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:34

je kan ze in allerlei soorten hebben. Ik heb een ribbeltjesbroek. ik zal even kijken waar je ze kunt krijgen. normaal kun je ze hier gewoon in de ruitersportzaken krijgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:39

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:39

kijken bij samy nv

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:43

Eurostar is op zich goed in prijs - kwaliteit. IK heb nu een eurostar met hoge band en de stof is heerlijk.
Ik heb ook een broek van pikeur en die vind ik ook super. Alleen is dit het simpelste model en de goedkoopste, maar hij gaat wel al lang mee.
Maar ik draag die eurostar het meest omdat ik die hoge band erg prettig vind.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:58

Ik heb een Pikeur, Cavallo en een Golden Dress (qua prijs helaas allemaal met elkaar vergelijkbaar Verdrietig Tong uitsteken !) . Heb ze alledrie alweer een tijdje en zijn ook na veel dragen, alle drie nog mooi !
Ik heb ook nog een Steeds rij-jeans, die ik ook geweldig vind (kost zo rond de €50,-), vooral makkelijk als je eigenlijk alleen je stallen schoon wil maken en dan toch nog besluit om lekker even een rondje naar buiten te gaan met je paard Knipoog !

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:29

Ik heb denk ik al 10 jaar mijn eurostar ribbroek, en hij zit nog steeds als gegoten, en hij ziet er ook nog steeds als nieuw uit, dus voor mij niks anders meer als Eurostar rib. De gewone stoffen broeken van Eurostar vind ik helemaal niks.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:32

Dan heb je toch pech als je een nieuwe ribbroek wil kopen van Eurostar. Die zijn er namelijk niet meer werd mij verteld. Ik ben ook goed tevreden over Eurostar... Maar ik wil een ribbroek!!! Verdrietig

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:34

ik rijd al 10 jaar met eurostar rijbroeken! nu heb ik een van de nieuwste modelen, zonder rib, met zitvlak en deze zit heerlijk... en deze zijn stukken goedkoper dan bijvoorbeeld cavallo en pikeur.. ik had laatst een mooie gezien van pikeur en die was meteen over de 200 euro
nou dan heb ik liever een eurostar voor een wat lagere prijs!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:38

Nou dat is dan mooi balen, maar ik woon in een afgelegen gebied, dus wie weet hebben ze ze hier nog wel ergens op zolder liggen Haha! En anders gaan we toch op een ander merk over. Als het maar rib is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:39

Margreet schreef:
Pikeur heeft 2 stoffen. De gewone en een stofje dat iets van Meryl ofzo heet. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb, heeft dat Meryl veel draagcomfort, maar slijt het wel iets harder dan de normale stof. Het voelt ook wat dunner aan. Ik vind de gewone stof ook prima zitten, dus ik neem de gok niet.

Ik heb van beide stoffen een broek en vind de gewone stof eerder beter zitten dan de merylstof. Die merylbroek heb ik dus ook zeer zeer zelden aan... (voordeel: slijt ie ook niet sneller )

Ik heb laatst trouwens ANKY broeken gepast en die hadden ook wel een heel bijzonder goede pasvorm . Helaas vielen ze op dit moment eigenlijk toch wel een beetje buiten het budget...

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:45

Eilandje schreef:
Ongetwijfeld Orentoile (Belgisch merk)!

Idd die broeken zitten ook lekker!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:46

Ik vind die van Pikeur en Anky echt helemaal geweldig. Zit helaas wel een stevig prijskaartje aan. Maar dan heb je wel iets goeds.

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:48

ik heb zelf bijna altijd eurostar en die vind ik echt helemaal goed .
zijn van goede kwaliteit .
ik heb alleen 1 keer gehad bij de gewone modellen dat de rits kapot ging verder vind ik pikeur ook heel goed