stalling inruil voor hooi?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janiekhm

Re: stalling inruil voor hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:28

Nou ik denk dat het niet zo handig is......... Ik zou ze gewoon op een normaal bedje leggen

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 16:43

Hoeveel zouden jullie dan denken dat je bij moet geven? 50 euro is te weinig... 100? 150?
Ik hoef niet veel luxe met binnen bak.

Het is gewoon zo dat alles op mij alleen neer komt. Sommige (veel) dingen lukt gewoon niet omdat alleen te doen. En daarnaast heb ik 4 dagen per week stage en werk ik ook nog.
Het leuke is er een beetje af, alleen in de vakanties kan ik nog genieten van ze.

En verkopen.... heb er vaak aan gedacht. Maar dan ben ik zo bang dat ze ergens terecht komen waar ze het niet goed hebben. Ze hebben nogal een gebruiksaanwijzing.

Ik moet nog tot juni naar school en dan ben ik klaar. Misschien tot dan wachten en kijken hoe ik er dan tegen over sta.

Verder had ik nog 1 vraag: is het eerlijk tegenover de pony's om ze eenmaal per dag te voeren in bijvoorbeeld een slowfeeder? Dit scheelt toch heel wat tijd en kan ik bijvoorveeld 's middags om 16:30 voeren i.p.v. steeds in het donker.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:46

Ik denk dat als je verzorger van boven de 18 zoekt dat daar toch echt wel goede afspraken mee te maken moet zijn. Ik vind voeren en de stal mesten en evt tuig poetsen een kleine moeite als daar 2 leuke ponies tegenover staan waar leuk mee gereden en grondwerk enz mee gedaan mag worden. En dan zou ik voor lessen en wedstrijden ook verwachten dat ik die zelf zou moeten betalen. Ik denk dat dat toch te vinden moet zijn?
Maar ik weet niet waar in Overijssel je zit?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:53

LadyDaily schreef:
Hoeveel zouden jullie dan denken dat je bij moet geven? 50 euro is te weinig... 100? 150?
Ik hoef niet veel luxe met binnen bak.

Het is gewoon zo dat alles op mij alleen neer komt. Sommige (veel) dingen lukt gewoon niet omdat alleen te doen. En daarnaast heb ik 4 dagen per week stage en werk ik ook nog.
Het leuke is er een beetje af, alleen in de vakanties kan ik nog genieten van ze.

En verkopen.... heb er vaak aan gedacht. Maar dan ben ik zo bang dat ze ergens terecht komen waar ze het niet goed hebben. Ze hebben nogal een gebruiksaanwijzing.

Ik moet nog tot juni naar school en dan ben ik klaar. Misschien tot dan wachten en kijken hoe ik er dan tegen over sta.

Verder had ik nog 1 vraag: is het eerlijk tegenover de pony's om ze eenmaal per dag te voeren in bijvoorbeeld een slowfeeder? Dit scheelt toch heel wat tijd en kan ik bijvoorveeld 's middags om 16:30 voeren i.p.v. steeds in het donker.

Als je onbeperkt voert kan je rustig de hele dag weg als je voldoende neer zet.

Stalling kan je vast vinden voor 150 euro per maand zonder luxe = 1800 euro per maand

Hooi 300 pak (2 snedes) brengt ongeveer 500 a 600 euro op. Dus dan kom je nog ong 100 euro per maand tekort.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 17:06

Het zit er dus in ieder geval niet in om de paarden op een pension te stallen. Dit kost (onnodig) veel geld. Ze eten op het moment gratis en dat scheelt toch enorm in de portemonnee.

Ik woon dichtbij Slagharen.

To do list: Op zoek naar een goede slowfeeder en bijrijder :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:09

Wij voeren ook 1 keer per dag, en dan zoveel dat er zeker genoeg is tot de volgende voerbeurt.
Neem dus grote hooinetten en hang die goed gevuld op of doe ze in een bak (palletbox).

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:13

Tuurlijk kun je die eisen stellen wat betreft voeren. Wellicht vind je een verzorgster die in overleg de ochtend of avond voert.

Ik heb zelf altijd gemest (wei als stal indien ze beide hadden)
Eventueel eens binnen of buiten gezet. Soms ivm ziekte of vakantie of school Zelfs 2x per dan incl t voer halen. Heb ook mee geholpen met een keer onkruid trekken ofzo (al heb ik dat weinig hoeven doen)

In ruil mocht ik wel doen wat ik wou en had ik dus 3 tot 5 en soms zelfs 7 dagen in de week een eigen paard. Van grondwerk tot rijden. Mits met gezond verstand Uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:38

Maar welke dingen moet je dus doen? Stal uit mesten, wei uit mesten?
Is er geen handige schooljongen/meid in de buurt die dit wel als bijbaantje wil doen, voor een zakcentje.