Stal langs de bakrand of in een rustige stalgang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rustige gang of bakrand

Bakrand
12 (17%)
Rustige gang
55 (82%)

Totaal aantal stemmen: 67

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:07

flappie28 schreef:
jeetje77 schreef:
Was hier laatst niet een nieuwsbericht over? Paarden met buitenluiken helemaal niet meer gelukkig oid?

Klopt, zie onderstaande link

[VN] Stal met buitenluik leidt tot meer frustratie en blessures

Dit blijft altijd bij elk paard anders mijne staat zo veel fijner met buitenluik.

Maar ik zou de mijne ook nooit bij zo drukken bak kunnen zetten flipt ze hem helemaal. Dus is paard afhankelijk. Maar zou kiezen voor rust dan kunnen ze zich rustig terug trekken

ralphtdw

Re: Stal langs de bakrand of in een rustige stalgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:58

Ik had ook deze optie aantal maanden terug. Wij hebben gedeelte waar het rustig is. Maar wel buitenluik en gangpad kunnen ze het hoofd eruit doen. Of stallen langs de bak. Ook met buiten Luik. En ze kunnen met hoofd eruit in gangpad. Ik heb voor dit laatste gekozen omdat mijn paard dan veel meer kan zien als mensen gebruik maken van de binnenbak. Mij is opgevallen dat ze het wel gezellig vind. Maar wij hebben een stal met 14 paarden. En is dus niet druk. Want zijn maar 5 eigenaren. Maar wat ik wel vaak Zie bij grote drukke stallen dat sommige paarden kopschuw worden omdat bijv maar smal gangpad is en ze er langs moeten met paard en ze vaak zwaaiende bewegingen maken met paarden die hoofd uit de stal hebben

Femek2902

Re: Stal langs de bakrand of in een rustige stalgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:06

Oke, ik heb net gestemd op de stal bij de bakrand voordat ik het verhaaltje erbij had gelezen.. Maar na het verhaaltje vind ik het contact met soortgenoten belangrijker en zou ik daar dus voor kiezen.