in wat voor stal staat jou paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:20

Piropo's stal is iets groter dan 3x3, de zijwanden zijn dicht, in de achterwand zit een raampje en de voorkant is open met een weefrek wat ook dicht kan met een schuifdeur.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:15

Nielsson staat in een stal van 3,5 bij 3. Gemetselde muren afgewerkt met pleisterwerk. 3 kanten tot 2,5 meter hoog zijn dicht en de voorkant is lager zodat ze eroverheen kunnen kijken voor contact met de buren. Hij heeft een naar buitenslaande deur van hout met hierop schuinaflopende spijlen (beetje raar omschreven)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:18

Mijn stallen:

Imker's stal:
1 muur van 120 cm, met daarboven spijlen. 1 muur met een buitendeur erin, die ook half open kan (met glas en spijlen). 2 houten wanden met daarboven spijlen.

Vienna's stal:
2 gewone muren en 2 houten wanden met spijlen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:22

Ze staat meestal buiten.
Maar haar stal is 3 bij 3 meter. Onder hout, boven tralies, met een opening, zodat der hoofd er wel uit kan. Hijs trouwens aan drie kanten dicht, behalve de voorkant.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:57

Lasagna staat in een stal waar ze naar buiten kan kijken.
Aan de ene kant betonnen muur, met onderste stuk zwart geverft bovenste stuk wit geverft.met ruiten voor et licht.
De andere kant ik met houten platen dikgemaakt, de andere kant is ook weer beton.
De andere kant is een muur, met ijzeren buizen met daartussen een grote dikke houten plaat.
En daarboven zit ongeveer 10 cm ruitem en dan nog een ijzeren buis.
En daar kan ze met haar hoofd net overheen.
Ze heeft gewoon een houten staldeur.
Met een bovendeel en onder-stuk Lachen.
En die kun je open en dicht doen, ligt er net aan hoe het weer is.

Snappen jullie het zo nog *LOL* , kheb et namelijk een beetje vaag uitgelegt Verward . Knipoog Haha!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:57

Een hele grote Haha!
gewoon een deur en een raampje waardoor hij kan kijken en verder gewoon muur

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:12

runningkawa schreef:
Een 3 x 3 m stal. (geloof zelfs iets groter, maar dat weet ik niet zeker)
3 zijkanten dicht op de voorkant na.

Ikzelf geef ook de voorkeur aan dichte zijwanden.
Genoeg herrie gezien met voeren, hengstige merries enz. dat ik liever geen tralies tussen de boxen zie.

En voor persoonlijk contact staan ze elke dag buiten met andere paarden.

Zo staat Mabel ook.
Ze stond eerst aan de overkant, tussen de ruinen. Met gewoon tralies er tussen, maar aan de kant van de merries hebben ze de stallen dichtgelast, aangezien die constant stonden te trutten tegen elkaar en maar timmeren...
Echt een heel stuk rustiger geworden.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:29

Ik heb mijn paard bij huis staan. Hij staat in een stal van 4,5 x 3 meter helemaal van hout (houten tralies en houten onderkant) Hij heeft een staldeur naar buiten die half open kan (bovenste deur is altijd open) Aan de voorkant van de stal moet ie door 2 deuren en dan staat ie op het erf. De achterkant komt uit in de bak.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:21

in een schuilstal..
aan drie kanten dicht..maar aan de kant waar ze naar buiten kan is hij half dicht zegma..ook hangt er een zeil naar beneden waar ze net onderdoorkan..zo is het wat warmer binnen en komt er niet veel regen binnen..

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:26

mijn paarden staan in stallen van 3,5 bij 3.5m.zijn corton boxen met alleen aan de voorkant spijlen

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:32

Tiq staat samen met drie anderen. Ze hebben de beschikking over een wei, twee stallen om te schuilen (die worden eigenlijk alleen gebruikt als de binnenbak dicht is en/of we daar aan het rijden zijn) en het binnenbakje. Ze kunnen zelf kiezen waar ze staan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:33

Banjer (1.55) staat in een box van ongeveer 3,5 x 3,5... wanden dicht, achterkant raampje (waar ze NIET bij kan... Haha!) voorkant open met weefrek...

En ze staat overdag nog trouwens in het land... (*even afkloppen dat de boer niks zegt dat ze niet meer mogen*)

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:48

Mijn mannetje staat in een buitenstal waar hij lekkr de hele dag buiten kan kijken en goed uitzicht heeft op het erf en de wei. Hij mag namelijk niet naar buiten omdat het een mannetje is (wei) (mag wel af en toe in het land appart maar geen hele dag moet er bij blijven) dus vind ik het erg belangrijk dat hij veel te zien heeft en veel licht in zijn stal heeft. Zijn stal is van normaal formaat en heeft geen weefrek of iets boven zijn deur hangen..

grrrrrreetzz

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:57

Yetro staat in een uitloop stal.
Ik zou niet weten hoe groot het is.
De stal is zo gebouwd dat ze ten alle tijden droog en wind vrij kunnen staan.
De stal is van hout.
Dan is er een pleintje om de stal heen gemaakt.
De grond is van steen zodat ze niet in de blub staan als het slecht weer is.
De omheining van het pleintje is van hout en een deel is van vangrail gemaakt.
Geen idee hoe de boer daar aan komt Lachen.

Tiziano staat in een stal van 3m bij 3m.
Alleen de voorkant bij de deur is van tralies de rest zit met hout dicht.
Hij kijkt uit op een muur.
Gelukkig staat hij de hele dag buiten.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:22

Warenko woont in een stal met schuifdeur en aan de zijkant een halve buitendeur, kan ie lekker met zijn koppie in de frisse lucht. De stal meet zo'n 3 bij ruim 2.50. Automatische drinkbak waar polderwater uit komt en een verzinkte voerbak. Door de buitendeur heeft ie voldoende frisse lucht om op stro te staan.(als hij in een dichte stal staat, moet ie op zaagsel). Hij heeft kontakt met zijn buurman door de tralies heen en kan ook de andere paarden in de stal goed zien. De schuifdeur is aan de bovenkant open, dus kan ie eruit met zijn hoofd. Twee stenen muren en twee wanden hout met tralies erboven.

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:55

Mijn paarden staan in boxen van 3 x 3. Het zijn stallen met dichte zijwanden. (De planken zijn niet van hout, maar groene kunstoffeplanken) Aan de voorkant zijn het spijlen (de bovenste helft). De deuren zijn gewone schuifdeuren. In de deur is een klein deurtje wat open en dicht kan zodat ze met hun hoofd er uit kunnen.
Het zijn heerlijke stallen! OK dan!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:29

Onze boxen zijn van hout. Tussen de wanden en aan de voorkant, zitten geen tralies of hoge wanden. Op de foto zijn de achterste 2 boxen de grootste (ca 4 x 4) en daar staan Sam en Helania in. Links en rechts van hun boxen, zit ook nog een raampje.
Aan de linker- en rechterkant, zijn er nog eens 2 boxen (ieder 3,5 x 3). Links staan de pony´s van mijn vriendin, in de rechter ligt nu voorlopig hooi, totdat mijn merrie weer terug op stal komt.
Afbeelding
De deuren staan altijd open, tenzij het echt heel erg vriest, anders bevriest het water in de bakken te snel. (de automatische bakken worden dan afgesloten en krijgen ze hun water in grote cement bakken).
Ze staan er alleen ´s nachts in, overdag staan ze lekker buiten met z´n allen Lachen .

nappie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:54

mijn pony's staan in een bunker..
binnen zijn er 3 stallen gemaakt van 3x3 met houten schotten..
en overdag gaan ze op het land..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:32

Jordy staat in een stal met uitloop, hij heeft een flinke uitloop, en dat is ook de enige reden waarom hij er nog staat....
De stal zelf is namelijk klein, 3 meter in lengte zal hij misschien halen, maar de breedte is een stuk minder, iig minder dan 2,5 meter. Hij kan er languit in liggen, maar omdraaien gaat net (en dan heb ik het over een pony van 1.46). In stallen van ongeveer dezelfde grootte staan ook (flinke) paarden.
De zijschotten zijn van hout, waar ze niet overheen kunnen kijken. De voorkant van de stallen is zo dat het onderste gedeelte van steen is, en het bovenste gedeelte zijn rekken, met een uitsparing in het midden. Zo ongeveer:
Afbeelding
Het stenen gedeelte komt tot borsthoogte, en voor de stallen langs loopt een voergeul, waar hooi en kuil in gegooit wordt, de paaren kunnen dus over de voorkant van de stal bij de grond. Erg laag dus, en pas kwam er al een paard overheen zetten....
De ingangen van de stallen zitten aan de achterkant, en voor 6 stallen zijn er maar 3 ingangen, wat dus betekend dat de meeste paarden door de box van een ander paard heen hun stal in moeten. Gelukkig bij Jordy's stal niet, maar de paarden in de stallen aan weerskanten van hem, moeten dus wel door zijn box en uitloop. Beetje onhandig systeem, voorla omdat niet alle paarden even makkelijk zijn.
De indeling heb ik ook even getekend, dan is het misschien wat duidelijker (goh ik heb echt niks te doen Tong uitsteken ) :
Afbeelding
Jordy staat in de 4e stal van links.

Contact met andere paarden heeft hij dus wel, de uitlopen grenzen aan elkaar.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:51

Dit zijn de stallen van Sando en Peru, (Nice Suprice van Brichelle van bokt en Ilonka van Ellen van bokt)

De stallen zijn super geisoleerd, afmeting 3,5 x 5 meter. Lekker ruim dus !
De stallen zijn ook erg hoog, een groot paard kan al steigerend het dak niet raken. De stallen zijn voor 80 % van steen, de rest is hout en isolerend materiaal als ik me niet vergis. Alle paarden kijken naar buiten en hebben per 2 paarden een stukje traliewerk om te snuffelen. ca. 40 cm x 40 cm......

Afbeelding

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 02:09

Kevin, Eirian en Mozart hebben allemaal een box van 3.5mx3.5m, 3 muren helemaal dicht onderop gemetseld en vanaf ongeveer een halve meter hoogte tot aan het dak glad afgewerkt met hout. Allemaal een onder en een bovendeur maar de bovendeuren staan altijd open. Naast de deur hebben ze allemaal nog een open raampje met tralies (met leuke luikjes) Kevin heeft een weefrek wat er gewoon uitgehaald kan worden, zit met een scharnier vast en zit dus los van de deur.

Dan Mister Freddy, Mambo en Lorenzo, die hebben een paddock van 16x30 meter met daaraan vast nog een strook grond (op het moment een strook bagger) van 6x50meter en willen ze binnen staan hebben ze met zijn 3en een riante stal van 6x12 meter waar ze altijd in kunnen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 08:58

Ik heb zelf 2 boxen van 3x3 meter. Het zijn gewone standaardboxen.
Achterwand is gewoon de muur van de schuur (complete schuur is 10x20 m.) Onder hardhout, boven tralies. En de deuren zijn half open. De bovenkant kan wel dicht als je wilt. Dus ik kan kiezen uit helemaal dichte boxen, maar bij mij staan ze altijd open.
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Peter's%20pony's/okt/TMstal/kPa040028.jpg[/img]

Mijn kennis heeft ook net zo'n soort boxen als mij binnen. Alleen dan 3,5 bij 4 meter dacht ik. En daar is de voorkant wel van dicht.
Dan ook nog 3 boxen die net wel of net niet 3x3m zijn. Die zijn helemaal dicht. Alleen de voordeuren kunnen in twee delen open. Dus ze kunnen altijd naar buiten of opzij kijken.

Uitlopen hebben wij niet. Zelf gooi ik ze los in mijn rijbak. En in de zomer lopen ze op het weiland. Bij mijn kennis gaan ze los in een klein bakje wat er speciaal voor is.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:02

in een dichte stal aan de zijkanten van hout. De voorkant is open (tenminste de bovendeur). Waarom??? geen idee is ooit zo uitgedacht, maar het werkt prima. De paarden staan overdag bij elkaar in de wei dus genoeg social talk. en 's avonds geen geruzie en geklier op stal. Heerlijk rustig

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:06

Ik sta in een stal van hout werk.De onder kant van de staldeur is ook van hout en daar boven zit tralies met een opening voor zijn hoofd zodat hij lekker naar buiten kan kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:09

zo'n gevangenis stal dus Haha!
Pablo stenen achterwand, twee houten zijwanden, voorwand (schuifdeur) onderkant hout, bovenkant tralies.
Raimaer stenen achter- en zijwanden, stenen voorwand met deur onderkant hout, bovenkant tralies.