Stal dillema

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:29

Ik lees nu dat het een manege is. Hoe zit het met de bezetting van de binnenbak? Een binnenbak klinkt natuurlijk hartstikke aantrekkelijk maar als je er nooit kunt rijden omdat er lessen zijn, schiet je er nog niets mee op.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 10:54

De binnenbak is 20 x 60
En tijdens de lessen is de bak opgedeeld in 2 stukken, 2 x 20x30
Dus dan kan je altijd droog rijden en anders heb je de eb & vloed buitenbak van 20 x 60.

Eigenlijk is de binnenbak voor mij nog het minst aantrekkelijk, tuurlijk is het fijn om droog te rijden, maar gereden moet er toch worden. Het gaat me vooral om de lessen, het weiland en een stuk om goed te kunnen longeren en niet steeds in een zeiknatte losgooibak te moeten longeren en dat je echt van onder tot boven in de blub zit.

lena1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:57

Ik zou wel gaan..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:43

he kleintje, ik denk dat ik wel weet over welke manege je het hebt. Binnenbak is zoooo luxe maar zooooooooooo fijn !!!! Tis altijd beetje eng om over te stappen naar iets nieuws, maar gewoon doen zou ik zeggen.!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 00:33

Ow ja, ik zal even updaten.
Gisteren wezen praten, bij de les wezen kijken en de rest van mijn vragen op hem afgevuurd.
Ik ben erover uit dat ik het ga doen!
Maar... de grote vraag is even wanneer.
Waarom?? Omdat deze maand nog gekeken wordt welke mensen er bij het bedrijf waar mijn man werkt eruit moeten. Er is nog steeds een kans dat hij eruit moet. En als dat zo is, dan heeft verhuizen geen nut, want zonder het hoofdinkomen ben ik bang dat ik Treasure moet verkopen.

Volgende week weten we dus meer. Het is dus even heel erg spannend. Als hij mag blijven, dan mag hij echt blijven, dus dan gaan we per 1 februari verhuizen. Als hij niet mag blijven dan moeten we eerst even alles op een rijtje zetten hoe we het gaan aanpakken, dan weet ik of Treasure kan blijven en hoe we dit gaan aanpakken, maar dan is het dus niet slim om naar een iets duurdere stal te gaan.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:03

Nou veel succes er mee met de baan van je man, die nieuwe stal klinkt echt heel goed !

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:45

Heel veel succes. Ik hoop dat je per 1 februari kan verhuizen met je paardje. Een goede stal is zo belangrijk. ook voor de band tussen jou en het paard!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 16:51

Goed, we weten nog niet of mijn man echt kan blijven bij zijn werk, maar we weten wel dat de mensen die weg moeten 5 maanden salaris meekrijgen. En in 5 maanden moet het toch wel lukken om een andere job te vinden.
Treasure kan dus blijven en we gaan volgend weekend verhuizen.

Dit is vandaag besloten en nu nog de moeilijke taak om het op stal te vertellen. Ik vind het toch moeilijk, bang om er toch een hoop gezellige mensjes kwijt te raken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:15

Sterkte met vertellen Ach gut
Is niet leuk, maar als het goed is, is de volgende stal ook heel leuk en vrienden maken lukt daar ook wel weer

Welke stal ga je nu staan dan?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 17:18

Ik ga naar HC Rottemeren, samen met jouw oude instructrice Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:22

Kleintje schreef:
Ik ga naar HC Rottemeren, samen met jouw oude instructrice Knipoog

Mijn oude instructrice? Welke?? Hihi ik heb er wel 3 of 4 gehad...

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:51

Mooi dat de kogel door de kerk is. Sterkte op je oude stal, ze nemen het vast niet zo zwaar als je denkt en héél veel succes op je nieuwe stal!

Verhuis-ze! Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 00:08

Even een update... mijn man heeft zijn baan gehouden.

Op stal hadden ze het niet verwacht dat ik weg zou gaan. Ze vindt het erg jammer, maar kan het ook een soort begrijpen. Wel jammer, mensen kraken dan altijd de andere locatie af. Zware bodem, geen goed voer, blablabla.

Zaterdag om 13.00 uur staat ze op de trailer en gaan we op weg naar ons nieuwe stekkie. Ik zal proberen om een fototoestel te regelen.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:11

Super! Gefeliciteerd joh!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:13

Wow! Mooi! Helamaal voor elkaar dus!

Super hoor! Ik hoop dat jullie een supertijd tegemoet gaan daar! En ja, als het kan zijn wij bokkers natuurlijk altijd dol op foto's! Haha!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:56

Heel veel succes op je nieuwe stekje !! OK dan!
Ik heb ook net weer een verhuizing achter de rug en ik weet hoe je je voelt om het de mensen te moeten vertellen .. Je krijgt het vast en zeker naar je zin, heel veel rijplezier Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:24

HC Rottemeren... is best een mooie stal.. ik wilde daar ook bijna gaan staan, echter vond ik 1 groot nadeel aan deze stal.
De paarden staan daar in boxen van betonnen muren, haast geen contact met elkaar en ik vind de stallen onwijs klein!

Wat die weide gang in de winter betreft... stel je er niet teveel van voor... ze mogen daar soms op (is mij althans verteld) en het is maar een heel klein stukje land... de rest laten ze onbelopen en is voor de zomer... dat sruk weiland is namelijk van de gemeente en er mogen ook niet teveel paarden opstaan.

Ook hebben ze daar een lijst, als je je paard daarop zet wordt hij elke dag even in de losgooipaddock gezet, da's wel ideaal.

Maar verder is de accomodatie prima (al moet je overal weer extra voor betalen, zoals stapmolen enzo).
Maar er ligt wel een schitterend bos direct achter de stal!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:07

Ja het lage bergschebosch... heerlijk om te rijden.
Een vriendin van ons staat daar ook met Sean.... dus doe haar maar de groetjes van me......
Kom wel eens ff kijken want ik zit er toch vaak in de buurt.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:59

hey leuk man! alleen maar voordelen zo te horen!
gaan met die banaan!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:03

Jeetje zeg.......... sta te klapperen met de ogen...... Succes op je nieuwe stek!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:09

Kleintje schreef:
Zaterdag om 13.00 uur staat ze op de trailer en gaan we op weg naar ons nieuwe stekkie. Ik zal proberen om een fototoestel te regelen.

Gelukkig werkt het weer mee OK dan! geen sneeuw maar regen!

Veel plezier op jullie nieuwe stal! en Gracy komt op 7 maart gezellig buurten.. Knipoog Haha!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:37

Kleintje schreef:

Heel veel succes want dat is bijna! Ik hoop dat jullie het super krijgen! Ik zal voor jullie duimen dat alles helemaal perfect gaat, succes!