mooie staart!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:32

Equishine d'r in en iedere dag met een mensenharenborstel uitborstelen.

Dennis heeft een staart maar bijna iedereen jaloers op is. Voor een voorbeeldje meot je maar ff op http://members.lycos.nl/dennishengst kijken.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:34

Ik doe er weinig aan, ongeveer 1x in de 2 weken spuit ik lady's staart in met equistar en borstel ik hem helemaal goed uit en de andere dagen haal ik alleen de borstel erdoor en hij ziet er weer prima uit

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:49

Ik doe normaal nooit iets aan z'n staart. Is zonde. Al die haren die je er dan uittrekt.

Voor de wedstrijd doe ik hem wassen dan creme-spoeling erin, doorkammen met een mensenborstel en dan de creme-spoeling eruit wassen.

Staart laten drogen, anti-klit erin (wij hebben equi shine), nog een keer doorkammen.

En op tijd wat korter knippen, zodat de haren er niet uit getrapt worden. b.v. stijgeren in de wei --> is niet leuk als je er dan een hele pluk uit kunt halen.

Ik persoonlijk vind dat je aan uitpluizen niets hebt. Gaat de staart heel lelijk bol van staan en de volgende dag is het weer een en al klitten. Bovendien trek je er dan steeds ontzettend veel haren uit.

Afbeelding

En je moet natuurlijk ook wel een beetje gezegend zijn met een mooie dikke paardenstaart *LOL*

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:03

Ik qoute mezelf even Schijnheilig

Suzy schreef:
equilux (of hoe heet dat spul in die oranje flessen) werkt geweldig. En ook vlechten en daarna uitkammen geeft een voller effect...

Hier het resultaat ervan
Afbeelding[/img]

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:08

wow prachtig die laatste foto, heb mij nu ook zo'n oranje bus aangeschaft, wil het resultaat wel eens zien, probleempje bij heros is dat hij een soort van varkenshaar heeft (zo noeme wij dat hier), zoveel borstelen als je wilt ze rollen direct terug op tot een soort rasta's en zit dus ook direct terug vol met knopen...

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:56

stalleke schreef:
weet je hoe dat komt bij die sportpaarden van je foto's
die paarden gaan bijna nooit in de wei, zeg maar nooit.. worden regelmatig gewassen! en iedere keer voor het rijden equistar erin doen..

bij ons staan ook de wedstrijdpaarden gewoon in de wei.. en aan de staarten wordt niet eens zo heel veel gedaan.. gewoon een keer in de week uitborstelen.. (met een borstel die je zelf ook voor je haar gebruikt. trek je minder haren mee uit dan met een paardenborstel..) en dan vlechten.. niet invlechten.. dat kan gaan jeuken.. maar gewoon een losse vlecht.. en als het nodig is als je hem uitborstelt een keer antiklit in spuiten.. de vlecht blijft er altijd in zitten.. in de wei, met rijden en ook op stal.. en ze blijven mooi vol..! OK dan! Vingers aflikken

maar je paard moet wel een beetje aanleg hebben voor een mooie staart..

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:59

Ik doe er niets aan. Mijn paardjes hebben allebei een hele mooie staart en ik haal eigenlijk alleen al het stro eruit.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:26

Dat hou het goed bij koop e.v.t antiklit en dat spuit je in de staart je laat het intrekken en dan met de borstel erdoor heen en dan de volgende dag ga je even met de borstel erdoorheen en dan heb je een mooie volle staart.
Dat ik geef wel 1 tip gebruik die antiklit niet te vaak want dan worden de manen of staart heel vettig.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:22

Equistar verdunnen, 1 op 5. Flink inspuiten, dan een vlecht erin van onder de staartwortel tot onderaan. Zo blijft de staart schoon en mooi

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:41

Ik kam de manen en staart en voorpluk echt haast niet spuit er wel vaak antiklit in vooral in zijn manen want een bos haar dat heeft mijn vent niet dus alleen als hij mooi moet wezen doe ik er een borstel doorheen en schuren doet hij gelukkig ook niet

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:46

ik doe er eigelijk nooit iets aan. pluis het alleen uit al ik wedstrijd heb (en dat is niet zo vaak Haha! )
en knip er regelmatig een stukje af.

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 02:42

Dat ik geef wel 1 tip gebruik die antiklit niet te vaak want dan worden de manen of staart heel vettig Huilen

Equistar verdunnen, 1 op 5. Flink inspuiten, dan een vlecht erin van onder de staartwortel tot onderaan. Zo blijft de staart schoon en mooi. Schijnheilig

dussss Verward en altijd in een vlecht dan schuren de haren niet zo snel af en in het begin zal de staart slijten en veel haar verliezen Huilen maar na een paar maanden zal je het resultaat zien groeien maar je moet er wel de tijd aan gunnen ( geleert in de USA ) OK dan! je eigen haar groeit ook maar een centimeter per dag (op z`n hoogst ) dussss

kijk maar op m`n site Cheese!
OK dan! groentjes

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:19

Staart wassen, cowboy magic detangler erin ( ook toppie voor rastahaar) , vlecht erin, staartzak eromheen. Dit na 1-2 weken weer herhalen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:46

chantal_cs schreef:
Ontklit spray!
Werkt geweldig.
Ik heb 1 paard die heeft een onwijs gave staart, die heeft krullen, verschillende kleuren en een ontzettend dikke staart. Je bent met deze staart wel even bezig voordat hij helemaal mooi is hoor, want de krullen draaien heel snel in elkaar..

Dit is de staart waar ik het over had....
Afbeelding
Afbeelding

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:11

Tijdens het uitpluizen vanaf haaraanzet inspuiten met antiklit.steeds stukje meer uitpluizen en daarna weer spuiten dit net zolang tot ie helemaal uitgepluist is..de mijne heeft echt een hele dikke staart en gouw pijpekrullen erin als ik hem niet goed bijhoud en nu blijft ie 2 weken antiklit hoef er alleen makkelijk een borstel door te halen

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:22

ook een tip: gebruik niet TE Vaak equishine..!!! een vriendin van mij deed dat wel en het haar brak helemaal af! ik gebruik het alleen wanneer ik de "grote schoonmaak" doe.. dus bij het manentrekken etc.. dan spuit ik ook dr staart daarmee in.. en het is en geweldig middel!
succes OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:32

goedkoop en zeer effectief alternatief voor antiklit is siliconenspray Haha!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:47

Spotty schreef:
je eigen haar groeit ook maar een centimeter per dag (op z`n hoogst ) dussss

Denk dat dit op een maand is hoor of misschien moet het en mm zijn Knipoog.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 16:16

1cm gemiddeld per maand idd! 1 cm per dag Whao!

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:37

hahaha OK dan! ja sorry voutje Verward per maand ja anders zou ik een kapcursus gaan volgen is dan veel meer in te verdienen....

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:37

Niet uitoborstelen met zoown lompe plastic borstel of harde borstel maar gewoon zoown platte haarborstel, altijd de staart aan de bovenkant vasthouden als je borsteld, anders trek je er haren uit. Wat het beste is als je altijd een mooie staart wilt hebben is haartje voor haartje met de hand uitpluizen. Daarna exuistar erin (1 a 2x per week)

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:47

Ik spuit zo'n 1 a 2x in de week equishine op de staart, kam het 1 x p week uit en viola, Mi's staart ziet er weer super uit Ik had de staart is veel te vaak uitgeborsteld waardoor hij uitgedunt was Scheve mond Maar dankzij equishine is hij weer super mooi dik OK dan!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:58

Ik doe nooit wat aan de staart van mn paard..... Alleen stro dr uit met mn handen... Verder: puur natuur. Staart is nu grijs ipv zwart door het stof. Zomers geef ik em een flinke wasbeurt, that's all.....
Moet zeggen dat hij ook wel makkelijk staarthaar heeft.... Pluist niet, geen varkenshaar (haha).....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:36

Onze pieke heeft van nature een hele dikke mooie staart. Mijn Pablo heeft daarentegen een best wel irritante staart. Die zit binnen no-time in de klit en is ook nog eens heel dun.
Van Lielle hier op Bokt kreeg ik ooit de tip om siliconenspray als anti-klit te gebruiken. En dat is inderdad geweldig spul. Gewoon van de Gamma maar de klitten zijn er zo uit en het werkt meerdere dagen en het is goedkoper in gebruik dan equistar.

Als ik zijn staart mooi wil hebben pluis ik hem voorzichtig uit met behulp van siliconen spray, maak er een dikke vlecht van. Laat dit goed opdrogen. Kam het dan met een plastic borstel uit en dan nog wat siliconenspray.
Dan heeft hij eventjes een aardige staart:
Afbeelding

Ik doe er verder weinig mee om te voorkomen dat ik haren uittrek en zijn staart nog dunner wordt. Het blijft nu eenmaal een feit dat sommige paarden een super staart hebben en anderen dus niet.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:46

Bij deze even een foto van Leaguer zijn staart, waar Spotty het ook al over had... Ik ben vaak met zijn staart bezig, om de paar dagen de velcht eruit, goed doorkammen, even los laten hangen en dan weer equistar erin en in de vlecht en staartzak erom heen!! dan blijft ie ook schoon in elk geval!

Afbeelding