Onkruid overgroeit mijn wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Re: Onkruid overgroeit mijn wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:34

round up!! Desnoods 2 a 3 x met tussenposes doen!

Jorex

Re: Onkruid overgroeit mijn wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:23

Ik laat de shetjes erop als het al veel gegroeid is, oftewel dit kan wel 2 maanden duren, omdat het 4 stukjes zijn. Nooit geen problemen met de bemesting gehad, ook omdat ze er dus niet alleen af en toe s middags even op lopen. Verder heeft Alex (die staat al 8 jaar bij me) er nooit geen diarree van gehad, omdat hij het simpelweg niet opeet, omdat er genoeg anders staat om te eten.

Het verpest alleen mijn wei nu en begint de wei over te nemen en dat is niet de bedoeling. Mijn broer gaat een bestrijdingsmiddel (waarschijnlijk round-up) regelen bij zijn werk. Dus hopelijk ben ik er dan vanaf.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:28

Met round-up ben je gelijk van je weiland af...
Het is zeker geen zevenblad (ik ben geen wiskundige, maar ik tel toch maar drie bladeren :) ), maar een soort boterbloem, zoals velen boven mij al aangaven. Boterbloemen zijn inderdaad giftig, maar worden over het algemeen alleen gegeten als er écht niets anders meer is.
Boterbloemen kun je goed bestrijden met primstar of mcpa (of cirran). Wij spuiten vaak met primstar en cirran (1:1) als er veel soorten onkruiden staan.

Wat je ook doet, ik zou nu niet gaan spuiten, maar wachten op groeizamer weer. Het begint nu te vriezen, en dat zou zonde zijn van je gewasbeschermingsmiddel.