Wat vinden jullie een goede staleigenaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:45

ik ben het ook wel met gijsenkim eens....de staleigenaar van waar Forrest en Lucas staan is echt heeeeeeeel relaxed. Hij voert, mest uit en zet ze op wei. Maar bijv. als de hoefsmid komt, kijkt hij ook echt of het wel nodig is en verder bemoeit hij zich nergens mee. echt heerlijk! En hij vindt het ook niet erg om, als je paard net nog even op stal staat na het rijden, je paard dan nog even op wei te zetten....ik vind het echt heel fijn daar!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:28

Haffie_Lady schreef:
De eigenaar van de stal waar ik sta vindt ik een goede staleigenaar
* Hij houd alles perfect in de gaten, als hij vermoedt dat er iets mis is met een paard zou hij je bellen en in noodgevallen de dierenarts.
* Als er problemen zijn (met hun of iemand anders op stal) kan je naar ze toe gaan voor een oplossing die dan ook gevonden wordt.
* Voert op vaste tijden, kan hij niet weet je zeker dat er voor vervanging gezorgd is en dat je paard toch voer krijgt
* Houd 1-2x per jaar een stalvergadering waarbij vanalles besproken wordt, bijv veranderingen, nieuwe regels enz
* Kent al zijn klanten heel goed
* Weet wat er van hem verwacht wordt en wij weten wat hij van ons verwacht als klant
* Heeft liefde voor de dieren

Kan nog wel ff doorgaan Schijnheilig maar staleigenaren met deze eigenschappen vind ik goed staleigenaren OK dan!

Hier ga ik helemaal in mee, ik sta op dezelfde stal en het zijn echt prima mensen.
Met sinterklaas of kerst ligt er altijd een kleinigheidje voor ons klaar dat vinden wij zo lief van ze.

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:19

Ik vind mij staleigenaar super. Ze zorgen ervoor dat de paarden iedere dag dik in het stro staan, je kunt evt. je eigen voer laten voeren, ze zetten iedere dag mijn paard een aantal uur in de wei en als ik een wedstrijd heb en voor of na sluitingstijd weg ga/terugkom is dat nooit een probleem

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:47

Citaat:
Met sinterklaas of kerst ligt er altijd een kleinigheidje voor ons klaar dat vinden wij zo lief van ze.

He, dat mis ik nog bij ons op stal. Schijnheilig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:10

wauweltje schreef:
Citaat:

He, dat mis ik nog bij ons op stal. Schijnheilig

haha idd Haha!
Nee hoor,wij krijgen al genoeg,Wauweltje OK dan!

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:34

En de staleigenaar moet natuurlijk verstand van paarden hebben, je toch een beetje vrij laten, ik vind het heel prettig om bijvoorbeeld veel dingen zelf te doen. En belangrijk is ook, dat de staleigenaar je wilt helpen bij ziektes door bijvoorbeeld medicijnen te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:03

gijsenkim schreef:
een die zich nergens mee bemoeid maar alles in de gaten houd

en verstand van zaken heeft.....

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:13

haha,tja vorig jaar hadden we sinterklaas spel gedaan,maar de sfeer was op stal nu niet echt dat ik dacht,daar heb ik veel zin in,dus wie weet volgend jaar weer. Knipoog
Waren wel oliebollen Vingers aflikken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:36

paulanda schreef:
haha,tja vorig jaar hadden we sinterklaas spel gedaan,maar de sfeer was op stal nu niet echt dat ik dacht,daar heb ik veel zin in,dus wie weet volgend jaar weer. Knipoog
Waren wel oliebollen Vingers aflikken

GVD,die heb ik gemist!! Boos! Boos! Boos! Schijnheilig

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:15

Mickey"]
[quote="gijsenkim schreef:
een die zich nergens mee bemoeid maar alles in de gaten houd

Daar heb ik weinig aan toe te voegen.
Ik zou het alleen iets anders formuleren.

Iemand die zich nergens ongevraagd mee bemoeid, maar wel het welzijn van je paard met je mee in de gaten houd.
[/quote]

daar kan ik me helemaal in vinden!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:26

Ik vind de stal eigenaar bij ons ook goed omdat :

* Ze zet de paarden iedere dag buiten en ook weer binnen
* Voert 3 keer per dag op vaste tijdstippen
* Houd alles goed in de gaten maar bemoeit zich niet zomaar ergens mee
* Problemen zijn er om opgelost te worden maar wel door haar en dat * gebeurt ook
* En verder met kerst en Sinterklaas een kleinigheidje en dat is zo lief

Gewoon helemaal goed dus

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:25

Alweer, wat leuks met Sinterklaas. Potverdorrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:48

Mijn staleigenaar is in mijn ogen perfect, natuurlijk zijn er wel irritaties maar die kunnen altijd besproken worden.
Dat ga ik vanmiddag even doen...
*Ze zet mijn paard ´s ochtends met regendeken op het land (3,5 ha).
*Ze voert drie keer per dag in het land.
*Ze zet ze ´s avonds binnen, regendeken af, winterdeken op. Regendeken op droogrek.
*Ze voert het voer dat ik haar wil geven.
*Ze schroomt niet om DA te bellen wanneer er iets mis is en ze mij niet kan bereiken (heel belangrijk).
*Ze helpt waar nodig.
*En het allerbelangrijkste, ik vind en mijn paard vinden haar een fijn persoon om mee om te gaan!

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:18

Het is inderdaad ook fantastisch als de staleigenaar ook nog dekens verwisseld. Bij ons wordt dat in noodgevallen ook gedaan. Maar ook onderling doen wij veel dat soort dingen voorelkaar. Inderdaad is het ook fijn als je het goed kan vinden met de staleigenaar. Het belangrijkste is dat je vertrouwen in die persoon hebt. Want je zet daar toch een heel groot bezit neer.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:43

Iemand waar m'n paard niet bang van is als ie langs loopt

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:55

Onze staleigenaresse!!! Die begint 's ochtends met voeren, mest vervolgens alvast een paar stallen uit. Gaat dan de staldekens verwisselen voor buitendekens en zet samen met wie dan ook op stal is de paarden en pony's buiten. Mest de rest uit, gooit overal vast hooi of kuil in, veegt binnen en buiten alles aan. Ververst alle wateremmers in de oude stal. Haalt later de paarden en pony's weer binnen en verwisseld weer alle dekens. Voert daarna weer. En net voordat ze zelf gaan slapen voert ze nogmaals.
Ze houd de paarden goed in de gaten (zelfs de kleinste wondjes worden behandeld) en indien nodig (bij ziekte) staat ze er 's nachts voor op om te controleren of medicijnen te geven.
Verder is het een enorm gezellig mens waar bijna iedereen goed mee op kan schieten. Wat ik ook enorm belangrijk vind is dat ze ook weet waar ze mee bezig is.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:29

Coby schreef:
Mijn staleigenaar is in mijn ogen perfect, natuurlijk zijn er wel irritaties maar die kunnen altijd besproken worden.
Dat ga ik vanmiddag even doen...
*Ze zet mijn paard ´s ochtends met regendeken op het land (3,5 ha).
*Ze voert drie keer per dag in het land.
*Ze zet ze ´s avonds binnen, regendeken af, winterdeken op. Regendeken op droogrek.
*Ze voert het voer dat ik haar wil geven.
*Ze schroomt niet om DA te bellen wanneer er iets mis is en ze mij niet kan bereiken (heel belangrijk).
*Ze helpt waar nodig.
*En het allerbelangrijkste, ik vind en mijn paard vinden haar een fijn persoon om mee om te gaan!

oliebol! waar ligt dat Bontebok ergens? Ik wil ook zo'n stal Cool

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:33

On-topic, een goede staleigenaar:
is duidelijk, voegt daad bij zijn woord, heeft kennis van zaken en heeft liefde voor paarden en is een nuchter persoon (zowel letterlijk als figuurlijk Knipoog)

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:25

Mijn staleigenaar is dus eigenlijk een beetje het tegenovergestelde,
Verstand van paarden ontbreekt eigenlijk volkomen!
Zit om ieder dingetje te zeuren, gebruiken teveel stro (3 plakken per dag vind hij teveel en onnodig) teveel kuil (2 keer per dag)
houden het niet goed schoon bla bla bla.

hij wil geen extra verlichting maken, want dat is ook onnodig (dus wij in het pikkedonker je paardje zien te verzorgen )

hij heeft ook nog nooit geholpen met het toedienen van medicijnen, is ook niet aanwezig als er veearts of smid moet komen.

hij heeft dus helemaal niets met paarden en doet het volgens mij alleen maar om het geld! bléh!
maar het is wel een paradijsje daar en verder kan ik wel lekker doen waar ik zin in heb! en het is ook nog is heel gezellig!

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:27

owja! hij ging in het najaar een keer de paarden naar een land verderop verplaatsen, had 1 paard haar zweetdeken onder haar winterdeken zitten maar die hing er onder uit, hij liet haar gewoon zo doorlopen en toen SCHEUR! jahoor, hele zweetdeken naar 'z'n grootjes! en niet iets willen vergoeden!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:48

Hij/ zij moet zich houden aan de afspraken die gemaakt zijn voor je je paard daar stalde en ze niet zomaar op eigen initiatief veranderen. Daarnaast zich alleen met zijn/haar eigen zaken bemoeien en zorgen dat iedereen de stalregels naleeft.