Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dragan2008 schreef:Hij heeft juist van de zomer een hele periode 24/7 buiten gestaan en dit werd langzaamaan iets minder. Nu staan ze vanaf 9.00 sochtends buiten. De ene keer tot 15.00? De andere keer tot 17.00. Ligt een beetje aan het weer
vuurneon schreef:Herkenbaar, wij hebben de luxe dat ze 24/7 buitenstaan en ook toegang tot de stal hebben. Die van mij tref je ook vooral in de stal aan haha
Hij krijgt nooit eten in de stal, staat al jaren zo en toch blijft de stal aantrekkelijk. Nou ja, prima. Zijn keuze
vuurneon schreef:Herkenbaar, wij hebben de luxe dat ze 24/7 buitenstaan en ook toegang tot de stal hebben. Die van mij tref je ook vooral in de stal aan haha
Hij krijgt nooit eten in de stal, staat al jaren zo en toch blijft de stal aantrekkelijk. Nou ja, prima. Zijn keuze
Gypsy schreef:Toch ben ik benieuwd wat hij zou doen als je hem een uitloop zou bieden. Dus stal met ruime paddock eraan, en dan eventueel toegang naar weiland, maar nooit het hek tussen wei en stal dicht doen.
Wedden dat hij al gauw vrolijk heen en weer loopt?![]()
Vind ik persoonlijk diervriendelijker ook, ipv al die mensen die hun paard in de zomer met bloedheet weet in de brandende zon op een wei zonder schaduw zetten, zonder dat het dier weg kan. Omdat zij dat lekker weer vinden. Van geen wonder dat zo'n paard dat beu raakt .
Gypsy schreef:Dus als ik het goed begrijp... Geld of zin voor een fatsoenlijke droge paddock met uitloop naar een weiland is er niet, dus dan gooien jullie het er maar op dat het paard toch liever binnen staat?
Ik zou het toch ten alle tijde stimuleren, veel stilstaan en binnen staan werkt blessures en ziektes in de hand. Dan liever uitvogelen onder welke voorwaarden ze wel graag buiten zijn.
vibabu schreef:Die van mij laat het heel duidelijk merken. hij staat met 2 andere paarden buiten, gaat super maar zodra het slechter weer wordt laat hij duidelijk merken dat hij geen zin heeft om naar buiten te gaan. Moet ik dat beest dan dwingen om toch een paar uur in de prut te gaan staan?
Dragan2008 schreef:Ongetwijfeld. Maar op die 'veredelde postzegel' staat ie een stuk relaxeder dan buiten.