Transformatie van afgedankte Varkensstal naar ....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Transformatie van afgedankte Varkensstal naar ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:24

Heerlijk de ruimte zo hoor!

Is het dak nog asbest ofzo....? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:41

Mooi hoor!! En wat een werk!

Ik was ook benieuwd of het dak asbest bevat?
En ik vroeg me af hoe hoog het plafond is? Die houten balken lijken vrij laag te hangen, of is dat gezichtsbedrog? :P

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:50

Ooh wat knap zeg!

Ik vind het echt een heel mooi project :)

Het ontmoedigt me wel wat dat jij er in 2009 aan begonnen bent en nog steeds bezig bent :P

Ik ben zelf ook dit jaar met een projectje gestart. Alleen is het van mij niet 1 stal, maar wel een hele boerderij :o

Natuurlijk, first things first, we zijn volop bezig met het plaatsen van de paardenstallen. :D

Wij vertrokken gelukkig van een oude koeiestal, dus minder kleine hokjes, wel allerlei metaal dat in de beton gegoten zat. Er is al veel breek- en slijpwerk ingekropen :')

Heel erg fijn om te zien dat jij ook overal 2dehands spullen of zelfs volledige afgedankte spullen tracht te gebruiken. Dat doen wij ook :)
Dat maakt alles nog lastiger, maar is achteraf nog zo fijn vind ik (en zo blijft het tenminste ook betaalbaar :o ).

Ik ben in de zomer dan ook het hekwerk van 6 binnenstallen gaan halen bij een pensionstal die vernieuwde :D En inderdaad, die dingen zijn loodzwaar en veel minder eenvoudig recht te zetten dan ik zelf ook eerst dacht :+

Maar nog niets vergeleken met de buitendeuren die ik via MP heb gekocht. Mooie getoogde deuren met hardhout. Maar eum, echt loodzwaar :+ Kwam daar nog eens bij dat we ons net iets mismeten hadden en ze eigenlijk net niet onder de dakspanten kunnen -O- Nouja na veel prutswerk zit de eerste kader er in :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:57

Mooi geworden zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:00

Wat je met een oude varkensstal allemaal kan doen.
Wat een luxe :j :j
Fijn dat de muren nog staan.Wijs om inderdaad de boel goed te verankeren. :D

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:11

Zo'n projectje komt ons zeer bekend voor. Mijn ouders hebben afgelopen februari het koopcontract getekend van ons nieuwe huis en hierbij staat een oude varkensschuur van 14x31m. En konden vanaf April aan de slag. Hierin zaten 36 varkenshokken welke eigenlijk vrij overeenkwamen met die van jullie (zo'n voerbak achtig iets ervoor en muren eromheen) wij hebben alles kunnen doen met een heel klein kraantje en hebben het puin dan in de putten gegooid en deze daarna volgegooid met zand. We hebben nu een deel waarin 8 stallen geplaatst zijn, en het andere deel voor opslag en een speciale plaats voor de hoefsmid en wasplaats (voor de wasplaats hebben we de kelder nog wel in gebruik) Wij zijn nog langer niet klaar (zitten hier dan ook nog geen jaar). Wel leuk om te zien ook bij jullie ziet het er super netjes uit al

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 18:18

Cayenne schreef:
Mooi hoor!! En wat een werk!

Ik was ook benieuwd of het dak asbest bevat?
En ik vroeg me af hoe hoog het plafond is? Die houten balken lijken vrij laag te hangen, of is dat gezichtsbedrog? :P

Betreft idd asbest. Als bedrijf zijn we werkzaam die tak. Dus geen zorgen, komt goed.

Houten balken lijken laag. Maar stond op een kist van 60cm. De paarden blijven er altijd Af en Zou het knap vinden wanneer ze zich hier aan stoten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:26

Oh, dan vertekend het idd. Had al het gevoel dat je vrij hoog stond of erg lang bent :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:10

Crines schreef:
Ooh wat knap zeg!
Het ontmoedigt me wel wat dat jij er in 2009 aan begonnen bent en nog steeds bezig bent :P
...

Heel erg fijn om te zien dat jij ook overal 2dehands spullen of zelfs volledige afgedankte spullen tracht te gebruiken. Dat doen wij ook :)
Dat maakt alles nog lastiger, maar is achteraf nog zo fijn vind ik (en zo blijft het tenminste ook betaalbaar :o ).
...

De reden dat het lang duurde is niet zo zeer doordat het veel werk was. Maar ook omdat ik nogal veel werk (buiten de stal om). Daarnaast moet er uiteraard ook gereden worden. Vergeet niet dat er nog zo'n project naast staat (garage voor 4 auto's) EN nog een vrijstaande woning. Een terrein van 600m2 die nog bestraat dient te worden. Dus ja.... ik zou zeggen wees niet ontmoedigd!

Leuk dat je ook zelf bezig bent. Doe jij dan ook een verslagje? Goed te lezen dat jij ook aan herbruik doet!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:14

Cayenne schreef:
Oh, dan vertekend het idd. Had al het gevoel dat je vrij hoog stond of erg lang bent :D

Ja idd.. stond op de zwarte voerkist.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:05

Waauw, gaaf project. En al helemaal voor die prijs, wat een beetje uitkijken en hard werken voor verschil kan maken!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:27

mooi geworden en voor zo weinig geld!

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:20

Waauw wat mooi geworden!! :D

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:08

Ziet er goed uit!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:16

Knert schreef:
Crines schreef:
Ooh wat knap zeg!
...

...

De reden dat het lang duurde is niet zo zeer doordat het veel werk was. Maar ook omdat ik nogal veel werk (buiten de stal om). Daarnaast moet er uiteraard ook gereden worden. Vergeet niet dat er nog zo'n project naast staat (garage voor 4 auto's) EN nog een vrijstaande woning. Een terrein van 600m2 die nog bestraat dient te worden. Dus ja.... ik zou zeggen wees niet ontmoedigd!

Leuk dat je ook zelf bezig bent. Doe jij dan ook een verslagje? Goed te lezen dat jij ook aan herbruik doet!

Ja, dat doe ik misschien wel ja :) Alleen valt er nu voor een leek nog niet veel te zien vrees ik. Er zijn al uren en uren werk in gekropen, maar het ziet er nog altijd een vreselijke puinhoop uit :o

En ja ik begrijp het dat het dan zo lang duurt. Ik combineer het ook met een fulltime job, 2 paarden (waaronder een jonge hengst), ... Ik moest ook nog de volledige weide omheinen (2ha, is nog lang niet gedaan, maar de straatkant is min of meer af) enja nog zooooooooooveel meer. Bij ons moet ook het volledige dak er nog af en vervangen (is asbest). Dus zal ook nog voor enkele jaren zijn. Zeker omdat eenmaal de weide een beetje deftig omheind is en er 2 stallen staan, de prioriteit naar het woonhuis gaat (ook nieuw dak, volledig onderkappen en strippen). Dusjaaaaa :o :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 15:13

Herkenbaar crines!!! Maar ach ooit is het af!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 21:48

Afbeelding

Voor de geïnteresseerden.

Het lijkt niet breed. Maar de stalwand exclusief metselwerk is 3 meter. Bij elkaar is het 5,5 meter.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:24

Spuit 11 hier...
Wat een super resultaat!
Ik vind het juist wel mooi dat je de tijd hebt genomen hiervoor. Zijn wij ook van plan, wij moeten een nieuwe stal zetten hier (de oude is opgegeten door de boktor en willen we ombouwen (na strippen en houtwerk vervangen) tot werkschuur voor mijn man. Heeft hij tenminste ruimte om ook eens wat te doen :D
De schuurtjes waar de stal moet komen zijn echt totaal verrot, dus we willen daar meteen wat moois van maken dan. Toch lijkt het ontwerp wel wat op wat jij gedaan hebt, dus ik bewaar het topic even om aan manlief te laten zien :D